Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tema Tuch

Publicerad 2010-02-25 21:38:01 i ,

Februari månad har ju bjudit på ett eget litet tema, Tema Tuch. Här kommer en sammanfattning av de olika kombinationerna. Hoppas det har inspirerat till egna experiment med Tuch även om alla färgkombinationerna inte varit hundra procent lyckade. Ibland kan man hitta oväntade små pärlor också, och så får vi inte glömma att smink ska vara roligt. Man ska våga prova olika saker och leka lite. Det går ju att tvätta bort om det blir alltför hemskt. ;D

Tuch med metaller


Tuch med Smog

Tuch med turkost

Tuch med Leif

Tuch med rosa

Tuch med lila

Tuch med Shattered och Perversion

Tuch med guld

Tuch med Ransom

Tuch med Metal Rose

Tuch med Honey

Tuch med Barry M #73

Tuch med svart

En lite eftersläntrare komer här, Tuch med Wonderful.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-25 21:55:41

Wow, du har verkligen gjort många fina! Mina favoriter är Tuch med Leif och Tuch med lila, samt Ransom, men den är ju med lila:)Bubblare är Tuch kmed guld, men det är mest för att jag tycker fransarna är så himla fina:) Otroligt många snygga kombinationer hur som helst, jag ska testa flera liknande själv...

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-02-25 22:05:08

Helt otroliga kreationer. Du har åtminstone inspirerat mig till att vilja skaffa mig en egen Touch. :)

Postat av: danielle
Publicerad 2010-02-26 07:57:20

Gillar den som heter Touch med guld ! och det passade bra till dina blåa ögon.

En annan lite rolig grej, sitter och tittar på TheVoice på kanal5. Och du och Josefin Crafoord har liknande ögonform! :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2010-02-26 08:39:20

tuch med rosa var jätte fin :D

och wow hur kan du göra dest sminkningarna?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-26 09:02:36

Jag tänkte först skriva vilken som var min favorit men kom fram till att jag har flera. Tuch med Leif, den med lila, den med Shattered.



Många godingar som jag tänker prova framöver:)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2010-02-26 10:04:30

Min topp 3: Tuch med rosa, lila och guld. Men allt har varit supersnyggt!

Postat av: rebecka
Publicerad 2010-02-26 11:25:17

min favorit är tuch med guld!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-26 14:23:28

Jag gillar guld och Shattered och Perversion mest:)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-26 15:32:02

Tuch och Ransom rules together☻

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-26 17:45:28

Tack allihop för er fina feedback! Roligt att ni har gillat så pass många av mina kombinationer. Det har verkligen varit roligt att ha det här temat och att göra de önskningar som kom upp från er läsare. Kanske kan vi göra om det med någon annan skugga i framtiden om ni vill.



Tack allihop!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-02-26 20:05:16

En snygg kavalkad, tänk att man kan få till så många olika sminkningar utgående från samma skugga. Min absoluta favorit är fortfarande Tuch med metaller, och strax därefter kommer lila och guld.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-02-28 10:54:08

Det är verkligen kul att se så många olika sminkningar där en skugga ingår i alla, för då ser man hur mycket det går att göra med utgångspunkt från en skugga. Vilken otrolig mångfald :) Du är verkligen duktig på att hitta på olika sminkningar och dessutom variera sättet du sminkar på. Den här sammanställningen visar verkligen hur skicklig och fantasifull du är. Inte konstigt att vi är så många som ständigt hänger här inne. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela