Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tuch med rosa

Publicerad 2010-02-13 08:38:01 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Snart är det Alla hjärtans dag och jag tänkte att min idé om Tuch med rosa kanske kan vara lämplig att visa så här lite inför den dagen. Tuch med rosa alltså, en fantastisk kombination! Här är det massor av rosa nyanser från Makeupcosmetics som fått komma ut och leka. Hollywood, Female och Wow. Highlighter är July, också från Makeupcosmetics.

Dignity är basen. Ovanpå den lades sedan Hollywood i mörk ceriserosa på yttre tredjedelen av ögonlocket. I mitten av ögonlocket lade jag Female och på inre delen Wow. Alla de rosa blendades ihop något så de mjukt ska gå över i varandra. Som extra krydda pressades lite Space i glittrande hallonrosa ovanpå ögonlocket.

Därefter lade jag Tuch under ögat och längs övre fransraden samt ut i en bred spets över Hollywood. En svart penna användes som inliner och lite av Fyrinnaes flytande eyeliner i mörkblått målades längs övre fransarna och suddades sedan ut med mer Tuch.

July plockades fram och lades som highlighter under brynet och fick även mjuka upp övre kanten av de rosa skuggorna. Ögonbrynen fylldes i med skugga från Wet'n'Wild och fransarna fick ett lager mascara. Sen var det klart. Jag tycker det blev fint!

Kommentarer

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-02-13 08:48:46

Åh vad härligt. Trots att det är relativt mörka färger ser det vårigt och glatt ut. :)

Postat av: Maria
Publicerad 2010-02-13 09:42:47

Det här var nog en av de finaste rosa sminkningarna jag sett! :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-02-13 10:56:21

Man behöver ju lixom lite färg ibland! Det blir man glad av, denna blev jag glad av. Tror minsann jag ska ta fram mina Lars Wallin-skuggor idag och göra något liknande. Du inspirerar!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-13 11:27:29

Detta är riktigt riktigt fint! Älskar Hollywood, den är så fin, och tekniken här är super!

Postat av: CC
Publicerad 2010-02-13 11:50:50

I love pink :))

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-13 14:04:05

Härliga färger.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2010-02-13 14:06:03

Wow! Vilken underbar blending och härliga färger!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-02-13 14:17:26

Vilken härlig rosa! Och blendningen och allt. Superläckert med de gröna linserna var det också! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-13 14:56:23

Tina! Tack!



Maria! Åh, vad glad jag blir! Tack!



Ninni! Gör det! Det vore jätteroligt att få se!



Stephy! Tack! Ja, Hollywood är underbar!



CC! Ja, jag tycker ju det är knepigt med rosa men det här är lagom cerise för mig!



Sminkjante! Visst är det!



Adrasteiah! Tackar!



Karusell! Tack! Ja, linserna är lite grädde på moset!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-02-13 15:02:49

Publicerat dagens cerisrosa i min blogg! :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-13 15:44:01

ÅH WOW, DET HÄR VAR JU VERKLIGEN FANTASTISKT SNYGGT! Sorry att jag skrek, men orkar inte ändra. Har brutit en nagel och är allmänt ynklig:( Jättefint smink iaf, passar underbart inför alla hjärtans dag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-13 16:20:35

Ninni! Ska genast kolla in den!



Emma! Vad kul att du gillade den! Trist att du brutit nageln. Ynklig som i mer sjuk igen? Hoppas inte...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-13 18:54:22

Nej då. Mer ynklig som att jag har haft jour i stallet och är aptrött. men har vilat nu så är lite bättre... och har gjort boktemat, så du kan vara lugn:)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-13 19:12:49

Rosa ögonskugga är inget som tilltalar mig, men den här ögon mejkapen var jättesnygg;))

Postat av: Caroline
Publicerad 2010-02-13 20:55:57

vilka vackra ögon du har! :D sminkningen var också fin :)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-02-14 00:16:39

Gud så tjusigt! Jag älskar kontrasten mellan det rosa, mörkblå(?) och gröna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-14 09:18:57

Emma! Skönt att du inte är sjukare igen och hurra för boktema!!



Aila! Starka rosa kan jag gilla, men de mesiga pastellerna är inte min grej.



Caroline! Tack!



Isabell! Ja, det blev väl bra! :D

Postat av: Linda
Publicerad 2010-02-14 22:57:15

Suuuuuuperfint!!!

Postat av: doolallymakeup
Publicerad 2010-02-15 00:23:11

Shit! framhäver verkligen dina ögon :) verkligen snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-15 05:56:38

Linda! Tack!



Doolallymakeup! Tack! Det blev nog rätt bra bilder.

Postat av: linda
Publicerad 2010-02-15 20:32:12

grymt snygg blogg och grymt snygg sminkning!

tänkte bara fråga hur du har gjort för att få ner skrivrutan under själva bloggen liksom så att headern är fri från vitt på kanterna,

vet att man kan kolla på designadinblogg.se men hittar inget där ;(

om du vill, skriv på mejl för svar!

/Linda

Postat av: Jennifer
Publicerad 2010-02-27 10:57:28

Det här tyckte jag var skitsnyggt! :O :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela