Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tuch med metaller

Publicerad 2010-02-07 12:04:12 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Ljuvligaste Emma startade ju en craving av stora mått för mig när hon visade upp Tuch från Make up Store här på bloggen. Jag, som planerat köpa Cupol och Tribecca sedan i höstas, kom äntligen in på Make Up Store nu i februari och då blev det ett nytt inköp på skuggfronten. Nej, inte vare sig Cupol eller Tribecca men väl Tuch!

Visst är den underbart vackert!En lite blåtirebrun bas med midnattsblå lyster. Vacker som en dröm! Emma har ju inte använt sin Tuch sen hon visade upp den och påstår att det beror på att hon inte vet vad hon ska ha den till. Ja, jag måste ju leka med min Tuch nu när den är ny så ni kommer få minst fyra inlägg med Tuch i olika kombinationer. Fyra säger jag för det är vad jag planerat. Tuch nummer ett har ni här, med metaller. Sen ska jag visa Tuch med lila, turkos och rosa. Har ni fler förslag på kombinationer? Skriv i kommentarsfältet så kanske det kan bli mer Tuch på bloggen framöver. Och om ni har Tuch själva, hur kombinerar ni den? Kanske kan ni visa också om ni har bloggar. Vore jättekul! Se det som ett sorts löst tema för den närmaste perioden. Tema Tuch!

Idag är det alla fall en ganska konventionell variant. Jag har grundat med min Dignity från Face. Blå penna runt ögat och som inliner. Revlons Sapphire Flash är det. Sen har jag Tuch på ögonlocket och under ögat. Inte så kraftigt pålagd heller utan mer som en mjuk slöja.

Till Tuch valde jag att använda Antique och Lucky Silver från Makeupcosmetics. Det är två underbara pigment. Antique flyter mellan brons och varmt silver och har ett enastående skimmer. Det är ett av mina absoluta favoritpigment i metallgruppen. Oerhört användbar i alla lägen. Lucky Silver är en varm silvergrå. Mycket bra skugga med massor av pigment. Den ligger även under ögat. Just ja, Antique är placerad på brynbenet ovanför Tuch och Lucky Silver ovanför Antique.

Jag avslutade med en ljusbeige gnisterskugga som heter Champagne. Även den är från Makeupcosmetics och jag använder den väldigt ofta eftersom den också passar i princip till allt. Den ger lite mjuk värme och glittrar vackert i alla makeuper, även här. Den är placerad precis under brynet och smälter fint ihop med Lucky Silver. Slutligen valde jag en mörkblå flytande eyeliner från Fyrinnae. Dazzling Darkness heter den. Mascara från L'oreal och brynskugga från Wet'n'Wild.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-02-07 13:25:47

Otroligt tjusigt! Tuch är fantastiskt snygg på dig, men så är det ju en himla tjusig skugga med! Ska bli roligt att se vad du hittar på med den, och att kombinera med metall kan jag absolut tänka mig att göra... Supergulligt av dig att göra ett Tuchtema för mig;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-02-07 14:23:15

jättefint! Snyggt med gröna ögon dessutom:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-02-07 15:23:50

Otroligt fin skugga! man blir nästan lite sugen, fast jag har köpstopp nu :P

super fin sminkning smikis som alltid!

Postat av: bella
Publicerad 2010-02-07 16:01:32

Äntligen en sminkning med nåt från Make Up Store;-)

Jag har också Tuch och det var kärlek vid första ögonkastet!

Jag brukar använda den till blå/svarta sotningar men den är fin till mycket!

Ska bli spännande att se dina kombos!

Postat av: Sabina
Publicerad 2010-02-07 17:34:22

snyggt =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-02-07 17:49:09

Tuch/svart sotning

Tuch/Ransom UD

Tuch/Leif Fyrinnae

Tuck/brunt....



dessa kombo vill jag se...



Ska JAG skaffa mig en egen Tuch eller inte, det är frågan nu?!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-02-07 19:08:08

Super, supersnyggt! Tuch verkar helt fantastisk! Ibland är det verkligen ekonomiskt farligt att spana på dina och Emmas sminkningar =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-07 19:10:13

Emma! Ja, nu vill jag se att du får fart på penslarna och Tuch! ;D



Sanna! visst är de fina! Älskar både mina gröna och violetta linser!



Stephy! Så kände jag med när Emma visade upp den. :D



Bella! Jag använder ju rätt ofta skuggor från Make Up Store, tycker du inte? Det är ju de som dominerar samlingen av fasta ögonskuggor. Men lösa är ju så mycket enklare att jobba med.



Sabina! Tack!



Aila! okej. Jag ska se vad jag kan göra av de önskemålen. Och klart du ska ha en Tuch!

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-02-07 19:52:02

Jag har fantastiska Tuch men jag har inte använt den så mycket än, måste göra det och klura ut en fin kombo. Återkommer! :D

Postat av: Lina
Publicerad 2010-02-07 19:55:36

Supersnyggt! Jag älskar min Tuch, köpte den och pennan deep blue sea samtidigt. Har använt dem ihop i sotning, grundar med pennan deep blue sea och sen tuch ovanpå. Blir otroligt fint! Ska bli kul att se den i fler kombinationer, fudnerade nämligen för ett tag sen hur jag ska kunna använda den mer....

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-02-07 21:01:48

Jag blev köpte också Tuch när Emma visat den. Otroligt läcker skugga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-07 21:58:44

Lina! Det är verkligen en fin skugga!



Sminkjante! Det inlägget Emma gjorde var tydligen farligt. ;D

Jag är i och för sig glad åt att ha hittat Tuch. Den är supersnygg.

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-02-08 15:10:07

Tjusig kombination, Tuch gör sig riktigt bra tillsammans med metallerna.

Postat av: Marina
Publicerad 2010-02-09 14:03:00

Jäkligt läcker den där blå skuggan, den måste nog införskaffas! Och superfin sminkning!

Postat av: makeupoholic, med ny blogg!
Publicerad 2010-02-09 14:51:47

Wow, snyggt! Blå skuggor är ack så snygga men kan vara lite knepiga att kombinera med andra tycker jag, så jag kommer att följa temat med stort intresse!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-02-09 17:43:10

Kajsa! Ja, jag tycker med det blev fint!



Marina! Ja, skaffa den! Den är faktiskt vacker!



Makeupoholic! Ja, temat kommer snart igång. Har varit lite boktema ivägen, men som sagt, det kommer!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela