Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani Garnet Gems

Publicerad 2010-12-01 15:23:22 i Naglar, vampy,


Vi har alla våra små svagheter och en av mina är svarta nagellack med röda glitter i! Wow, vad snyggt det är! Min passion började med Lubu Heels men den överträffades snart av andra lack, Precision Rebel Red in You, Eyeko Vampira och nu senast Milani Garnet Gems! Mums!


Det här är två lager av lacket som flyter ut bra och torkar snabbt med Seche Vite. Jag har ingenting att klaga på. Jag till och med hann fota det i solnedgångens sista strålar. Se så vackert det blir! Underbart!!

Jag har lagt tassarna på det här hos Polish Insomniac och inte bara denna skönhet utan även hennes systrar i lila. Det ni! Jag vet att ni är många som gillar lila även om jag personligen alltid tycker rött är snyggare.

Så här ser hon ut i det kalla eftermiddagsljuset där solen inte träffar henne. Fortfarande vacker och med fantastisk glans. Jag målade nämligen snabbt, snabbt och bara en hand först och så rusade jag ut och fotade för att hinna innan solen gick ned. Nu är båda händerna lika vackra och verlacket på plats, men som sagt, på bilderna är det bara lacket.


Slutligen, för jag kan inte sluta spamma, en bild i fönstret efter att solen sjönk nedanför grannens tak. Pyrande!

Och en samling med de tre olika ljusförhållandena jag hann med. :D

Avslutningsvis publiken som iakttog mina förehavanden på balkongen med kameran medan lunchen sakta idisslades:

Kommentarer

Postat av: Lisa
Publicerad 2010-12-01 15:59:34

Riktigt läckert. Gillar när det är mer svart än rött.



Var bor du egentligen om du har sådana besökare? Ser mycket trevligare ut än mina peeping tom-grannar på 6 våningen i huset snett över..

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-12-01 16:45:16

Vilket stiligt lack! Det ser verkligen juveligt ut! Åskådaren verkar också trevlig =)

Postat av: jbrobeck
Publicerad 2010-12-01 17:01:05

It looks wonderful on your long nails!

Postat av: Annie
Publicerad 2010-12-01 17:17:45

Jättesnyggt! Är det bara som det ser ut eller är det faktiskt mer rött i den där än i Lubu Heels och Vampira?

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-12-01 17:29:25

Sv: Åhh, tack fina du för kommentaren, blev så himla glad! PUSS!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-01 17:56:16

Lisa! Den här är toksnygg! Du skulle älska den! Och jag bor i Stockholm. 2 minuter från tunnelbanan. :D



Kerstin! Säg inte att rådjuren är trevliga så min granne hör. Hans trädgårdsförsök maroderas totalt varje år av de små rackarna.



jbrobeck! I love it! It is sooo pretty!!



Annie! Det är mer rött i den här. Massor av rött faktiskt! Snyggast av dem!



Viola! Varsågod! Välförtjänt beröm. ;D

Postat av: Vikab
Publicerad 2010-12-01 18:26:27

OMG, vilket lack. Kanske kanske att jag kan få in en flaska till på mina överfulla hyllor...

Postat av: Camilla
Publicerad 2010-12-01 19:52:14

var får man tag på nagelhjul sommankan prova sina nagellack på? Du har en jätttebra blogg, läser den varje dag :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-01 20:28:30

Vikab! Det tror jag säkert! De är ju så små flaskorna att de knappt tar någon plats alls... :D



Camilla! Jag köpte mina från H2T eller 8ty8 för hundra år sedan men de finns även på eBay. Tack för berömmet! Det värmer!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-12-02 00:13:03

Vilket otroligt fantastiskt lack!

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2010-12-02 10:26:12

WOW!!! Jag säger bara det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-12-02 18:24:38

Lina! Visst är det magnifikt!



Miss Pussy! Japp! Jag är så såld på det här! Det är perfekt!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-12-04 20:08:23

Det här lacket tyckte jag va riktigt snyggt faktiskt!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela