Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Favorit i repris: Lubu Heels!

Publicerad 2008-11-25 18:08:33 i Naglar i rött,

Em favorit i repris och ur arkivets mörker. Lubu Heels från i maj. Hoppas ni gillar! Men, jag måste säga att den idag är utkonkurrerad av detta lack! Fortfarande är det dock snyggt!

Maj 2008


Otroligt läckra Lubu Heels från China Glaze är ett av mina topp tjugo-favoritlack. Svart med röda glitterkorn som fångar ljuset ibland, ger djup och glöd åt färgen och gör lacket ännu mer dramatiskt än ett svart eller rött lack någonsin kan vara på egen hand. Systerlacket Ruby Pumps är ingenting jämfört med detta! Här är det gotiska vampyrvibbar och rock'n'roll så det bara visslar om det! Läderkorsetter och nätstrumpor, spindelvävstunna tunikor och bleksminkad hud är vad det här lacket kräver! Jag tror det skulle flagna av naglarna i ren protest om det skulle utsättas för mesig popmusik eller träffa en pastellfärgad klänning. Om djävulen lackar naglarna, och det gör hon väl, så är det i den här färgen!


Lacket är väldigt mesigt i första lagret.I alla fall om man stryker på tunt. En blaskig, urtvättad gråton med glitterkorn simmande i. Andra lagret fixar dock hela biffen och plötsligt ser naglarna ut som tjära med rubinstoft i! Jag vill inte sluta titta på naglarna, vrida dem mot ljuset i olika vinklar och se den rödgnistrande galaxen glimma i sitt svarta universum. Ah, vilket enastående lack!  Och för att få det så här spegelblankt behöver man ett överlack. Det jag använder heter China Glaze Fast Forward och passar ypperligt till glitterlack eftersom det lägger sig som en ganska kraftig geleaktig hinna över lacket och ger en glaserad känsla när det torkar. Det blir väldigt blankt och slätt i ytan och ger kat djup åt färgerna och skiftningarna och gnistret!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-11-25 18:50:12

Jag har alltid undrat om detta lacket.. Hur stor skillnad skulle det vara med Ruby pumps över ett svart lack och detta?

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-25 19:06:22

Åh vad jag älskar hur du beskriver det här lacket! Jag äger det inte men tror det får bli Precision istället.

Postat av: Kajsa K
Publicerad 2008-11-25 20:32:56

Oh yes, the devil wears Lubu Heels! >;)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-25 21:27:36

Mmm detta är otroligt snyggt!! Men Precisions liknande syster är nog snäppet vassare :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-25 22:18:10

Det är ett fint lack, men det får det inte att klia i plånboken precis... Däremot får Toyland det att klia i plånboken! Jag var i Lkpg idag och där fanns de på kicks. de såg så fina ut, blev jättesugen på jättemånga;)

Postat av: katee
Publicerad 2008-11-26 00:57:30

I love Lubu Heels!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-26 06:25:35

Kajsa! Ingen aning, men i mitt huvud blir det inte samma effekt. Prova och ta sen en bild och jämför.



Adrasteiah! Precision är ännu snyggare!



Kajsa K! Hehe! JA!



Linda! Absolut, så är det, men Lubu är läcker hon med.



Emma! Ja, jag böjar ångra att jag inte tog alla. Men nu får jag hejda mig. Det är fyra röda lack kvar...



Katee! Me too!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-11-26 09:28:41

Jag förstår varför du gillar det, det är sjukt snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-26 18:23:06

ItM! jA!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-11-26 22:25:41

Sminkan: Jag har varken Ruby Pumps eller ett svart lack för den delen heller.

Därför jag frågade dig, oh ni stora nagelkvinna! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela