Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eyeko Vampira Polish

Publicerad 2010-07-26 21:53:48 i Naglar, vampy,


Ah, vi har ju arkivlack kvar som ni säkert vill se! Jag glömmer ju att visa gamla inlägg när det blir så många nya. Mitt tredje lack att testas från Eyeko var detta, Vampira. Det var nog det här lacket som fick mig att beställa till att börja med. Svart med rött glitter, alltid en favorit hos Sminkan. Det kommer dock inte ta favoritplatsen för den hålls fortfarande av Precision Rebel Red in You. :D

Bra täckningsförmåga, bra torktid och snyggt lack är det dock så vill man ha något lite lättillgängligare än Presicions lack är detta ett superbra alternativ. Jag är helt klart förtjust och kommer använda det igen många gånger!

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-26 22:12:59

Snyggt!



Du kanske redan har listat ut dina snyggaste vamp- nagellack, men ifall du inte har gjort det kan du göra en snabb lista pliiiiz! För jag har insett att jag inte äger ett enda vampy;)!Måste skaffas!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-26 22:19:19

Ååh! Fint!

Postat av: Fashion Site
Publicerad 2010-07-26 23:33:18

vad snyggt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-27 10:05:00

Aila! Nej, jag har inte gjort någon specifik lista för favorit-vampiesarna. Dels för att jag har svårt med distinktionerna på vampy om man börjar fundera på lila, brunt, svart och andra mörka färger. Min vampy-kategor är ju inte helt tydlig precis som de andra kategorierna också har vissa definitionsproblem. Det finns ett par inlägg med favoritnagellack från 2008 och 2009, tror jag. De listorna kan ligga under "Allmänt" som är min slaskkategori. Annars kanske det finns något under kategorin Swatcher på naglar eller Swatcher på nagelhjul?



Kerstin! JA, det tycker jag. Men Rebel Red är snyggare!



Fashion Site! Ja, det är det.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-27 11:50:50

Tack sötnos, ska kolla runt;)!

Postat av: Andie
Publicerad 2010-07-27 13:39:27

Wow, det var riktigt snyggt! Jag är särskilt imponerad av att det röda glittret syns så bra och inte äts upp av det svarta. <3 Måste införskaffas helt klart.

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-27 19:22:36

Var har du köpt detta dundersnygga nagellack ?

Och vad kostade det ?

Finns det fortfarande att köpa ??

Måste köpa detta !!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-27 23:17:29

Andie! Ja, det är ju lättillgängligt och inte så dyrt så hugg dig genst ett. Ta Cosmic Polish på samma gång för den är min absoluta Eyeko-favorit!



samantha! Det finns att köpa från Eyekos hemsida. Minns inte priset men det ser du ju där. Klart du ska köpa det, och som jag sa till andie, passa på att ta Cosmic också för den är sååååå vacker!

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-28 17:46:44

Tack för svar.

Hur var det att beställa från eyeko ?

Snabb leverans ?

Bra packat ?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-29 13:26:59

Det här har jag också. Verkligen supersnyggt! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-29 14:14:59

Samantha! Ja, det var väl inga problem. Minns inte hur fort det gick men det var bra packat. Var inget speciellt som jag minns.



Zizzie! Ja, den är jättefin!

Postat av: p
Publicerad 2010-07-30 15:56:12

hur mycket kostar frakten från eyeko?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-30 16:18:47

P! Jag har ingen aning. Det är länge sen jag beställde och den typen av info memorerar jag inte. Jag betalar det jag ska och så glömmer jag det. Den informationen finns dock på deras hemsida så kolla där. Oftast är det enklast att få info om fraktalternativ, priser med mera på de olika webshopparna direkt. De har ju all info och dessutom aktuell sådan.

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-30 23:29:38

Det står följande på sajten : UK and EU orders will be delivered FREE of charge by Royal Mail standard service if you have chosen FREE SHIPPING.



Vill bara fråga en sista sak om nagellacket ...tycker du det är trögflytande eller vattnigt ?

Vissa svarta nagellack är liksom vattniga ...tycker du detta nagellacket är det??

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-07-31 00:43:36

Samantha! Det kan inte ha varit vattningt om det var så opakt som jag skriver. Jag minns knappt det här lacket, jag är ledsen. Jag använde det en gång för flera månader sedan och det är snyggt men gjorde inget jättebestående intryck. Jag skriver nget negativt om formulan så då är den nog helt okej. Jag brukar försöka få med det som är positivt och det som är negativt när jag skriver. Hade det varit vattnigt eller trögt hade jag nog nämnt det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 00:47:25

Äsch, jag blev anonym ovan...

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-31 09:25:52

Med andra ord så var det bra men inget speciellt.

Jo, jag vet att du skrev att det hade bra täckningsförmåga ... men jag var tvungen att fråga ändå ...hur du upplevde själva formulan :)

Tack för du tog dig tid att svara på mina frågor :)

Får man fråga vad du gör med det nagellack du inte forsätter använda ?? eller som bara använder 1 gång ? slängs dem ??



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 11:31:58

Samantha! Jag svarar så gärna, om jag kan! Ingen fara alls. Det är bara roligt med läsare som man kan "prata" lite med.



Lack jag inte använder ger jag bort. Antingen ger jag dem tll kompisar, till andra nagelintresserade tjejer som jag får kontakt med genom bloggar eller forum eller så delar jag ut dem till mina elever i skolan. Lite olika alltså beroende på mitt humör och hur det faller sig. Just det här lacket kommer jag nog använda igen. Jag tror jag kommer använda den ofta till och med, med mina mått mätt. Du får tänka på att jag har mer än 700 nagellack och året bara 365 dagar. Det kan dröja ett tag innan det kommer fram igen men jag har alltid gillat den här typen av lack så det är ingen risk att det blir oanvänt.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-31 15:30:40

Jag har inte fattat grejen med Eyeko. Tycker inte något av lackerna är speciellt nog att skaffa. Allt går att fixa liknande från andra märken. Varför ska jag skaffa Eyeko? Jag kommer nog fortsätta undra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 16:05:31

Feline! Nej, det är i och för sig sant, men Cosmic är helt jävla överunderbar! Om du någonsin kommer hemoch fikar hos mig måste du testa den. ;D

Vampira är väl bra om man inte vill jaga rätt på Precisionlacket för den här klår definitivt tråkiga Lubu Heels. Ett lager är alltid bättre än fyra liksom och det här torkar dessutom. :D

Sen kan jag säga att jag har tre Eyeko och känner ingen lust att skaffa fler. Sugiga flaskor och penslar.

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-31 16:26:53

Cosmic är det enda jag funtat på, jag älskar kosmiska lacker. :D Kan lätt samla. Motsvarande hos ChG älskas trots bumpighet (och nu vet jag inte hur jag ska jämna ut sådant när Diamont har gått och blivit bajs), och Icing Blackout är också fabulösiskt! :)



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-31 21:19:16

feline! ChG Cosmic gav jag bort. Den tilltalade mig inte alls. Cosmic måste du prova.

Jag hittade en gammal oöppnad Nubar Diamont nu, från förra sommaren. Tänkte på dig. Den luktar annorlunda än mina två nya flaskor och den torkar som de gjorde förr.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela