Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Cheryl

Publicerad 2010-08-28 08:47:33 i Naglar i brunt,greige,beige,


Jag försöker blanda upp höstkollektionerna lite och det var ju ett tag sedan jag visade något ur Wicked. Det här är så klart från arkivet, men det har så klart blivit liggande. Jag minns att jag provade det och sen tröttnade rätt snabbt och valde något annat och det lacket hamnade före i publiceringskön. Zoya Cheryl kommer alltså från denna höstens skimmerkollektion från Zoya, Wicked. Det är en brun nyans med massor av skimmer. Den ser mer komplex ut i flaskan där den får lite vinröd ton i vissa ljus, men i solen är den brun.


Det är superskimrigt och fint i sin hasselnötston, eller kanske hästkastanjton? Ett riktigt höstlack alla fall. Varmt och liksom mysigt. Sen är ju inte jag så mycket för bruna lack så jag tröttnar nästan på en gång.
Det var samma sak med förraförra årets Kalista och även lack som Anastasia även om den senare har en större komplexitet på naglarna än Kalista eller Cheryl. Vad roligt det var att titta på Anastasia. Jäklar vad mina naglar ändrats sen dess. Tack nagelstärkare! Tack! Vad hade jag gjort utan OPI Natural Nail Stengthener och Seche Rebuild? Och ändå har jag inte långa naglar nu heller, men längre alla fall. :D

Två lager lack på bilderna och ett lager överlack, Seche Vite. Normala egenskaper vad gäller lackning och torktid. Inget konstigt med det alltså. Ett helt okej lack enligt mig men inte så där så man får andnöd och hjärtklappning. Vad tycker ni om bruna lack? Lockar de?

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-28 09:52:21

Jag tycker att det är stiligt med brunt på andra, men känner mig inte jättelockad själv. Cheryl ser fint ut! Höstigt och trevligt skimmer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 10:19:25

Kerstin! Lite så för mig med. jag tycker det är snyggt men jag gillar det inte alltid på mig. Inte varma bruna alla fall.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-08-28 11:38:01

jag som älskar bruna och rödbruna lack blir lite kär när jag ser det här :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-28 14:43:14

Makeupoholic! Ja, för att vara brunt är det supersnyggt!



Postat av: Anki
Publicerad 2010-08-29 13:14:14

Jag brukar inte vara jätteförtjust i bruna lack - trots att jag just nu har ett annat höstigt och brunt lack. Men hittills har jag fått lite andnöd av alla swatches jag sett på Cheryl. Kan knappt vänta på att få prova det på mina egna naglar. Har lite sommarfärger att beta av först..


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela