Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Anastasia

Publicerad 2008-09-17 17:38:43 i Naglar i brunt,greige,beige,

Jag slänger med ett arkiverat aprilinlägg till. Jag måste ju ut med dem eller kasta, och kasta känns onödigt. Ett till lack i brunt alltså. Kanske kommer ett tredje också. Och fjärde, femte, sjätte... Nej, vi byter färg i så fall. ;D
image4518image4519
Zoya Anastasia är ett komplext lack med många färgkiftningar från brunt till portvinsrött till plommon, alltid med guldglitter. Det krävs några lager för att få det täckande. Vill man använda det för layering kan man välja om man vill förstärka någon specifik del i färgen, t,ex med mörklila under så kommer plommontonen fram mer, med ett mörkbrunt får man mer av den brunröda skiftningen och så vidare. På många sätt påminner faktiskt det här lacket om Royal Rajah Ruby från OPI. Det är också en brunröd färg med skimmer som ger det djup. Anastasia är dock mer färgskiftande. Inomhus ser det mörkt chokladbrunt ut, i vissa typer av belysning blir det vinrött, i solsken kan det få alla skiftningarna på en gång. När jag satt i tunnelbanan och passerade Slussen kunde jag svära på att det var ett auberginefärgat lack med kopparskimmer medan det i Gamlastan var samma färg som ett Merlotvin... Spännande och vackert!
 
Om man vill bygga Anastasia utan annat lack under krävs i alla fall tre lager för att det ska vara identiskt med färgen i flaskan. Lacket är vackert kopparskimrande och på ett sätt som jag inte störs av när det kommer till matchning mot min rosa hudton. Jag är riktigt förtjust i Anastasia. Jag rekomenderar henne verkligen till alla er som älskar bruna och kopparaktiga toner men har svårt att hitta rätt. Jag tror att skälet till att jag gillar henne är att det inte är ett orange inslag i färgen. Istället är det en brunröd eller rosabrun skiftning djupt i lacket. Guldskimret ger liv åt färgen och får den kopparbrun, men i en mörkare nyans än kopparpannorna hemma i mina föräldrars kök. Hållbarheten i lacket är bra. Jag använder Zoya tillsammans med mina China Glaze bas- och topplack och den kombinatonen är väldigt bra.

Nå, ser ni den ryska tsarfamiljen på sitt gods eller den dramatiskt flyende unga flickan? Eller den misstrodda kvinna som hävdade sig vara tsarens dotter? Personligen tror jag inte att någon ur tsarfamiljen klarade sig undan, men visst är det en spännande berättelse! Och ja, jag köpte nagellacket på grund av namnet. Jag har en svaghet för allt ryskt även om jag försöker trycka ner den ibland. Hur som helst blev det ju ett lyckat köp!

Jag måste få visa hur lacket er ut fyra dagar senare utan påfyllning av vare sig lack eller överlack:

I princip inget slitage alls. Jag älskar China Glaze och jag älskar Zoya! Tillsammans håller de en vecka om man vill, men det vill jag sällan. ;-)

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-17 18:03:14

Brunt med skimmer är bättre än brunt utan skimmer! Det här är ganska snyggt faktiskt, för att vara brunt alltså;)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-09-17 18:10:33

Mmm jag älskar Anastasia! Tycker det är enastående vackert.

Postat av: Badis
Publicerad 2008-09-17 18:19:30

Anastasia är en riktig snygging! Visst är det nåt extra med ryska namn.



p.s. Hur tycker du ett Rasputin-lack skulle se ut? Jag ser det som grönt, kanske fairy-giftgrönt?

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-17 18:37:30

Det ser riktigt fint ut. Har China Glaze X på min naglar och det går i de nyanserna.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-17 19:47:01

Ah vilken underbar brun färg. Skrivs genast upp på listan.

Håller med om att historierna kring tsarfamiljen är kitlande

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 19:47:32

Emma! Brunt är alltid fint!



Emelie! Absolut helt enastående!



Badis! Nej, svart tycker jag!



Fåfängan! Snygga lack är det, både ditt och mitt! ChG X skulle jag kunna tänka mig att ha i samlingen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 19:50:41

Sminkjante! Ja, det är ett lack jag verkligen gillar. Men jag är ett stort fan av Zoya!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 20:51:39

Ja, kasta inte inläggen! Gud så vackert...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 20:56:32

RQ! Nej, jag har inte hjärta att göra det. Det som står är ju sant. Om lacken alltså.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-17 21:54:56

Åh Anastasia! Du vet att jag vill ha henne ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 06:13:26

Sanna! Så klart! vem vill inte det? ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela