Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer Sea of Cortez

Publicerad 2009-04-11 16:15:31 i Naglar i blått,


Det är inte alls länge sedan jag visade er det här lacket, men jag kan inte låta bli att visa det igen. Det är så himla vackert! BB Couture for Nails, inhandlat på Overall Beauty för $8 per lack. Detta är blåglittrande Sea of Cortez.

Sea of Cortez är lite halvtransparent och kräver sina modiga fyra lager och ändå, som ni ser, är det VNL. Det bortser jag dock ifrån då skimret är överjordiskt! Det är ett turkosblått lack med massor av miniglitter i i turkos, guld, grönt och silver. Det blir ett enastående djup i det. Färgen är som poolvatten i solsken, som dagg på en metallicturkos bilhuv, som juveler krossade till stoft. Ni kan inte ana hur vackert det är!

Trots fyra lager är torktden normal. Det kräver överlack, inte för torktiden utan för glansen. Här är det ett lager Redi Top Coat. Jag älskar mitt Sea of Cortez men måste säga att det gröna Frosty Meadow som annars är i samma stil är ännu vackrare. I dagarna beställde jag fler BB Couturelack så ni kommer snart få se fler av deras skönnheter. De fyra jag redan äger är jag väldigt nöjd med. Förutom Sea of Cortez och Frosty Meadow är det krämlacken Poison Ivy och Vampire Bite.

Och solskensbilder, dock en annan dag så mer slitage. Fast det håller bra!

och lite till...

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-11 17:03:42

Ooh, skimret ser helt underbart ut! Fyra lager är väl inte så kul, men ibland är det värt det!

Postat av: Makeuup
Publicerad 2009-04-11 18:14:14

Åh så fint! Skimret ser otroligt fint ut :)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-04-11 19:14:19

Åååhhh vad fint!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-11 20:55:10

Verkligen jätte fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-11 21:57:41

adrasteiah! Ja, det här är värt lite extra jobb!



Makeuup! Det är otroligt!



C-N! Ja!



Alex! Det är verkligen fint!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-04-13 21:44:54

OK, jag ger mig!!

numera officiellt på lemmings-listan, trots sina många lager. Nöjd nu? ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-13 23:08:00

Pixelpig! Hahahaha! ja, nu är jag nöjd!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela