Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture for Nails Sea of Cortez

Publicerad 2009-04-01 16:24:48 i Naglar i blått,


BB Couture har gjort några grymma jellylack med glitter i och detta är ett av dem!

Sea of Cortez är ett turkosblått lack med glitter i. Det är också av jellyformula så man ser liksom igenom det och får en känsla av djup. Precis som det gröna av samma slag, Frosty Meadow, så vill det dra sig lite tillbaka från tippen om man lackar för snabbt mellan lagren. Och det behövs tre tunna lager för att se ut så här. Jag skulle nog gärna ha ett fjärde för full täckning.

Visst är det vackert? Jag är väldigt förtjust i färgen och kan nog ta det extra besväret med fyra lager för att få bära denna aquatiska skönhet med inbyggd stjärnhimmel.

Sista bilden tagen i lampljus.

Kommentarer

Postat av: Elena
Publicerad 2009-04-01 16:38:17

å gud, vilken snygg!

Berätta för mig vart den går att få tag i?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-01 17:05:19

Åh, så fint! Jag undrar också var man får tag i ett sånt!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-04-01 20:06:46

Väldigt vackert, men så många lack och så lite tid. BB får nog stå på min vänta-lista tills vidare, jag har inte ork att lacka 4+ om det inte är något från himmelriket :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-01 21:07:27

Elena! Jag har tappat bort länken, men det går att googla. Tror även länken finns i t.ex e-polish-bloggen.



Kerstin! Ja, samma svar. Jag har inte kvar länken. Väldigt puckat. Men jag googlade fram adressen till den e-tailer som har lacken.



Pixelpig! Nej, men detta är väldigt fint... Fast ja, jag förstår vad du menar.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-01 21:42:16

Åh, det är som om man blåst ut fyllt med glitter ut i havet och se det flyta iväg.. Jag skulle inte säga nej tilldetta vackra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-02 07:49:18

Alex! Exakt!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-02 10:01:53

Jag är nog lite kluven till det här lacket faktsikt. Dels så är turkost inte riktigt min färg och glitter, hmm, jag vet inte. Kanske behöver vänja mig vid tanken, men rent spontant så är det inget lack jag känner sug efter.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-02 15:13:21

När man inte öppnar datorn en dag så missar man en massa läckerheter. Jädransamalia vad detta är snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-02 19:52:41

Emma! Nej, men man är ju olika, och tur är det!



Sminkjante! Ja, det här är fint!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-04-03 01:58:08

Sååå läckert! Verkligen turkos!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-03 23:43:41

Du har så rätt...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-04-05 15:21:42

Jag gillar det här! Eller.. jag tror jag gillar det här. Det kanske skulle göra sig ännu bättre över något annat lack?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela