Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Rihana

Publicerad 2008-09-05 17:54:37 i Naglar i lila,

Lika bra att ha dem alla avklarade, eller hur? Sista Zoya! I alla fall för den här gången! ;-)

Sista lacket ut att testas av mig från Zoyas höstkollektion Pulse. Vibe är jag också klar med. Det här är en riktig notd med underlack, två lager lack och överlack.

Det är en skimrande, rödlila färg som påminner en hel del om China Glaze Cowgirl Up. Jag tycker den här färgen är riktigt snygg! Vad tycker ni?


Lacket är lättmålat och täcker nästan efter endast ett lager, precis som de andra lacken i Pulse-kollektionen med undantag för två, Sloane och Jacy, som båda behövde lite mer. Hm, det där lät konstigt. Alltså, de flesta klarade sig med två lager, nästan att de kunda ha klarat sig med ett, men Jacy och Sloane blev lite ojämna och behövde två definitivt.Två lager av Rihana och man har flaskans färg på naglarna, utan tvekan. Det torkar snabbt med överlack jag själv hält ihop av småslattar av Poshe, Seche Vite och NailTek Quicken. Bra glans blir det också...

Lacket är varmare än nästan-tvillingen Mikka från samma kollektion. Jag tror Rihana är min favorit, men Mikka är också väldigt vackert! Svårt val... Hur som helst, är det så att ni älskar Rihana men inte vill krångla för att få tag på ett Zoya-lack så kan nog Cowgirl Up från China Glaze vara ett bra alternativ.

Cowgirl Up ha ännu mer framtädande skimmer men de är väldigt lika i övrigt. Och visst är Rihana vacker! En pefekt nyans av purpur!

Och ni som undrar vilka andra Zoyalack som synts på bloggen ur höstens kollektioner, ja, det är ju alla... här är länkarna:
Pulse:
Mikka
Jacy
Blair
Colbie
Sloane

Vibe:
Asia
Alix
Dakota
Riley
Sam
Nina

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-05 18:06:18

Åh, det passar dig såååå bra! Superbra! Älskar det på dig men själv är jag så fast i Yasmeen att jag inte vill prova nåågon annan lila på lääänge... hrm.

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-05 19:07:43

Vilken tur att jag redan har Cowgirl up då. Den nyansen gillar jag starkt; inte för rött, inte för lila, inte för rosa utan alldeles perfekt :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-05 23:30:51

Underbar färg och klär din make up som du hade idag ;o) Jag ebayade hem några Zoya lack jag, kunde inte låta bli :D hihi

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 10:04:52

RQ! Yasmeen är något alldeles extra. ;D



Kajsa! Ba beskrivning. Funkar på båda lacken. De är väldigt fina!



Linda! Jaså? vilka blev det?

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-06 11:43:13

Shit...snygga som attan. Var det de du köpte på ebay, va?

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-06 12:13:50

Från Zoya-Alix, Blair, Nina och Kotori, ett som heter Hypnotized från märket Chi, samt OPI´s nagelstärkare!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-06 16:25:29

jajemänsan, det är riktigt snyggt! jag skulle gärna pryda mina naglar med ett lack i den här färgen, men cowgirl up går lika bra:)Mkt vacker färg på båda två!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 18:44:19

Fåfängan! Tack! Ja, från Sparkling Nails!



Linda! Aha! Kul! Snygga!!



Emma! Ja, CU är en pärla!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-06 20:19:32

Det är det verkligen! En av expediterna på benetton i Malmö blev alldeles till sig över färgen när jag handlade där för ett tag sen. Sånt är kul:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 20:51:33

Emma! Visst är det! Jag bukar försöka komentera nä jag ser snygga naglar. ingen komenterar mina... Jo, ungarna i skolan ibland.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-07 11:38:21

Ruskigt ruskigt snyggt.. Jag har ju inte ens provat Cowgirl Up än, men jag misstänker att jag måste ha det här oavsett vad. Så fiiiiint!



Och dina naglar är så snygga! Och långa! Fint. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-07 13:19:03

Chaosophia! Du behöver verkligen inte båda, tro mig. Men visst är det snyggt! Men det är ju CU också.

Naglarna är bättre än någonsin! Är så glad!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela