Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Asia

Publicerad 2008-08-28 21:56:15 i Naglar i rött,


Zoya Asia är ett lack ur Zoyas höstkollektion Vibe. Sex krämlack i röda nyanser, från signalrött till mörkt brunrött.
Asia är den klaraste av de röda färgerna, kanske med undantag av Alix som är väldigt lik men aningens transparentare. Asia är helt opak efter två lager. Ett fantastiskt bra rött krämlack på det viset. Det skiljer det från de flesta av mina andra knallöda krämlack. Frågan är om det kanske också konkurerar ut t.ex Misa Poison Kiss som påminner väldigt mycket i färg men inte är lika täckande.

Jag är förtjust! Det här är så filmstjärnerött det kan bli och det är dessutom lättmålat och har bra täcknngsförmåga. Det torkar fort men kräver ett blankt topplack för att komma till sin rätt. Här hade jag Seche Vite men den ger inte så mycket glans så jag toppade den senare med NeilTek Quicken.


Jag vet att ljuset är uselt på bilderna. Det var sen eftermiddag eller tidig kväll när jag tog dem. Färgen är dock rätt vanlig. Det är helt enkelt klarrött och kräm. Inga konstigheter. Det konstiga är att jag inte har något så bra lack i den genren innan. När jag tittar på mina swatch-hjul är det här lacket mest likt Misa Poison Kiss medan Alix påminner väldigt mycket om OPI Vodka&Caviar. Innan jag testat Alix vet jag inte hur hon klarar sig i konkurrensen, men som sagt, Poison Kiss kanske hamnar bland bytena på Pret-ty...

Två lack i Vibe-kollektionen testade och godkända! Asia var lättare att måla med än Sam som hade lite problem att bli helt jämn. Här var det inga sådana problem. Jag är mycket nöjd! 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-28 22:01:42

Vansinnigt läckert! Det är nästan så att jag blir lite sugen... Klarröda krämlack är inte min cup of tea, jag tjatade ut det i gymnasiet, men det här var så snyggt så att jag blev sugen... får väl se hur dte blir med köp. jag tänkte vänta tills du har presenterat all och se om det eventuellt ska bli en beställning... Kan vi inte få se lite skimmer nästa gång? Det lila med skimmer är jag otroligt nyfiken på... eller om det är vinrött...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-08-28 22:36:04

å vad kul att vältra sig i nya lack sådär! creme-finish är jag också riktigt sugen på nu i höst, känns sådär 40- 50-tal. väntar nu på att mina Paris-lack ska skickas hem så att jag också kan vältra mig sådär! ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-28 22:53:19

Jisses så snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-29 05:53:12

Emma! Jag är helt på din linje. Redan igår blev jag toksugen på skimmer och har nu ett enastående lack på naglarna. Du kommer älska det!



GQ! Kräm har jag upplevt som lite trist för några år sedan, men nu ä jag helt förälskad! Det är ju underbart! Konstigt att allt går i vågor sådär...



Linda! Japp! Snyggt som bara den!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-29 06:17:39

Me love! Men röda krämisar har jag faktiskt en del...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela