Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Poison Kiss

Publicerad 2008-07-14 09:17:51 i Naglar i rött,


Mer röda naglar kommer här. Det är nog den färggrupp som jag snabbast fyller på just nu. Men fortfarande har jag fler gröna. Eller kanske inte om man räknar in alla brunröda... Det här är dock inte brunrött. Misa Poison Kiss är ett underbart klarrött krämlack som verkligen lyser upp! Färgen är röd som en signalkräfta! Nej, rödare! Som vanligt är konsistensen tunn och rinnig utan att droppa eller kladda. Det är lätt att måla med Misa. Det är dock ett lite lurigt lack. Jag målade två lager, vilket såg täckande ut, tyckte jag. Bilderna togs och tiden gick. När lacket var helt genomtorrt och härdat så upptäcker jag att det alls inte var täckande  utan hade behövt mist ett, kanske två lager till. Det var en lite trist egenskap hos lacket, men nu när man vet det kan man ju antingen lägga ett täckande lack under eller lacka med fler lager.


Man kan ana en viss transparens på bilderna, men jag såg det verkligen inte med blotta ögat innan lacket torkat. Då blev det extremt tydligt, dessutom. Färgen är alltså snygg men lite opålitlig. Det är en riktigt klassisk knallröd färg som jag gillar mycket. Den har tydligt släktskap med gamla favoriten OPI Vodka&Caviar, men V&C är aningens mer orangeröd. Subtil skillnad, om mitt minne ger mig korrekta informationer, men ändå...

Kommentarer

Postat av: Bjooti
Publicerad 2008-07-14 10:14:00

Hurra hurra. Grattis på födelsedagen får man väl säga då!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-14 10:34:12

Grattis till lillisen, kortet borde vara på väg!:D



Snygg röd, gillar så det första fotot var hjärtat är med:)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-14 10:39:24

Jättesnyggt det här med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-14 11:07:07

Grattis på födelsedagen!

hipp hipp hurra hurra hurra hurraaaa!

ursnyggt lack! lite geléig look på detta med:)

Postat av: Jean
Publicerad 2008-07-14 12:03:39





Du fyllde väl år idag SMINKAN!!!

Varma grattiskramar från Crazy Jean...!



hehe, ett år närmare rynkbildningen nu sminkan...jag borde sända dig lite hudvård haha!

men du har väl sådan äcklig tur du...du kommer väl förbli vacker livet ut!



Kramar från mig anyway!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-14 13:02:18

Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Sminkan, happy birthday to you!!!!

Grattis, gumman! Snart 40, he he! Kram från en som är 42 (!!!?!!!) Tiden går fort när man är lycklig, som man säger...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-14 14:16:16

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en toppendag och att pajen blev supergod! Fint nagellack du har valt att fira i:) Misa verkar inte så dumma...

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-14 16:54:45

Grattis!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-14 18:54:52

Bjooti! Tack!!



Badbomben! Jag ska vakta brevlådan!



ItM! Japp! Det är jättevackert!



Sanna! Ja, det är nog det. Det är underbart fint i alla fall! Och tack!



Jean! Tack för grattis! Jo, lite rynkor ska jag nog få till, men rynkor är vackert. I alla fall skrattrynkor! ;D



C-I! Jo, alldeles för fort går det, man hinner ju ingenting! Men det är härligt att leva och bli äldre!



Emma! Tack! Pajen blev god. Första delen av firandet har gått bra! Nu är det kvällen kvar!

Misa är ljuvliga!



Monica! Tack!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-14 19:04:22

HIP HIP HURRA!!!!!!

Hoppas din födeledag blir riktigt mysig.

Underbart vackert lack dessutom, så man dregglar nästan :P

Postat av: Peter
Publicerad 2008-07-14 20:16:45

Skitsnygg! Är den snygg på tånaglarna också?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-14 22:48:23

En bra början alltså... Hoppas att kvällen fortsätter i samma anda!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-15 08:46:23

Linda! Tack! Ja, det är vackert!



Peter! Jag vet inte. Jag lackar inte tånaglarna. Du får prova och berätta sen!



Emma! Jodå! Det var trevligt hela tiden! Enda smolken i glädjebägaren är att min minsting till katt inte har synts på ett par dagar...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-15 11:43:40

Nej men fy vad tråkigt! Hoppas att hon kommer hem snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-15 16:57:30

Emma! Ja, hoppas gör jag med. Men hon är en liten äventyrare. Brukar vara borta en vecka i stöten. Fast man blir ju alltid orolig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela