Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Sam

Publicerad 2008-08-28 16:50:31 i Naglar, vampy,


Zoya Sam från höstens Vibe-kollektion är ett mörkrött krämlack med en ton av levrat blod. Låter inte så bra kanske, men är förbaskat snyggt! En klockren höstfärg!

Bilderna är inte tagna i tillräcklikgt med ljus för att ni ska se rödtonen, men mina kollegor uppfattade lacket som rödbrunt på jobbet idag, inte vinrött som jag envisades med. Sanningen är att ett lager ger en vinöd färg som påminner om OPI Kangarooby medan två fördjupar färgen till den ni se på bilderna, i alla fall i de flesta ljus utom direkt solljus. I direkt solljus blir lacket rödare igen. Jag satt och stirrade på det i en solstimma på bussen idag när jag åkte hem från jobbet, och jag älskar det!

Ni förstod givetvis att det ni ser är två lager lack, eller hur? Det är inte helt perfekt vid applikation, tyvärr. Det vill inte flyta ut helt jämnt. Men det syns kanppt i slutresultatet. Jag är så förtjust i det att jag skulle vilja behålla det även imorgon. Jag vet, ni vill ha notd:er på alla lacken, och självklart ska jag ta ett annat av de tolv till morgondagens notd, men det är frestande att låta det vara så här. Det är ju så snyggt! Jag ska försöka fixa ett hjul åt er också så ni kan se alla tolv bredvid varandra.

Det är galet vackert! Det här funkar vare sig jag känner mig lite gotisk eller höstmysig eller sofistikerat elegant!  Jag kan vara femme fatale eller skolfröken, powerkvinna eller vampyr, vilket jag vill eller allt på en gång, i det här lacket! Hösten är räddad!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-28 18:12:26

Det ser verkligen helt underbart ut. Kan tänka mig hur det ser ut i solljus.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-28 18:23:45

Supervackert! Det verkar påminna lite om we'll always have paris... eller som jag tror att we'll always have paris kommer att se ut. underbart lack hur som helst! femme fatale,skolfröken, powerkvinna och vampyr kan ju helt enkelt inte bli fel:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-28 18:34:57

Oh Sammy!;)

Håller med, klockren höstfärg!

Passar inte i alla kategorier!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-28 19:40:28

Perfekt till hösten! Snyggt!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-08-28 20:11:23

Detta lack skulle lätt få pryda mina naglar i höst!Jättefin färg! :)

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-28 20:15:11

Snygg färg! Påminner mig om OPI:s mrs bbq, eller är den här ljusare?

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-08-28 20:47:09

Jag har nominerat dig min favvo-Sminkan!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-08-28 21:00:24

Tillbaka från sememstern! Ej haft mycket tid men nog fasen har jag hittat tid att kika in på din blogg och frälsa några av mina vänner! ;)



Åter igen tack snälla söta sminkan för all inspiration och glädje du sprider!



Ps. Lacket var så höstlikt och knaprigt att man bara ville tända en brasa på stört!



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-28 21:17:10

Sminkjante! Härligare höstfärg få man leta efter!



Emma! Låter spännande! Den vill jag se på en notd!



Sanna! Jag är i alla fall otroligt nöjd med det här lacket! Om alla är lika bra återstår att se, men Sam var värd att skaffa!



RQ! En färg för mig, helt klart. Du har nästan adrig mörka krämlack, eller hur?



Johanna! Det är så klassiskt vampigt att man blir alldeles lycklig!



Ina! Här är jag dessvärre svarslös. Har aldrig sett Mrs Bbq. Inte ens på en notd någonstans. Är den så här snygg måste den upp på listan över lack-att-äga!



Santa C! Raring! Oh, jag blir så glad! Kram på dig!



Ifrith! Härligt med semester! Kul att jobba också! ;D

Vad fina ord du skriver! Det betyder alltid så mycket att få höra att någon tycker om det man gör! Tack! Kram på dig!



Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-28 21:23:15

Det ska bli:) men du får kanske vänta till nästa vecka... jag har planer på att måla om till blåa naglar nu i helgen... Min sambo fyller år, så jag planerar festmakeup:) Blir det bra så ska jag försöka ta kort och göra ett FOTD inlägg till dig...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-28 21:25:25

Nej, det blir mest med skimmer. Men jag gillar kräm mer och mer, definitivt! *dregel*



Men hallå Sminkan, klockan är halv tio och du har inte bytt lack?? Kan det stämma? ;)

Postat av: badis
Publicerad 2008-08-28 21:25:26

Levrat blod, där satt du det! Perfekt höstlack. Har ännu inte provat nåt från Zoya, får nog göra det så småningom.

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-28 21:44:23

Jaha nu får jag nog börja träna på att bära kräm lacker också.SNYGGT!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-28 21:55:39

Emma! Låter som en utmärkt plan! :D

Jag ser fram emot det och passar på att leta efter din försvunna kategori under tiden! ;D



RQ! Nix, nej! Det stämmer inte. Har hunnit två lack och fotat ett. ;D

Men jag saknar redan Sam som faktiskt är en riktig höjdare!



Badis! Jag tycker absolut du ska testa! Zoya är riktigt bra, tycker jag. Men det finns delade åsikter om deras lack...



Derwent! Ja det måste du! Krämlack är snyggt! Jag gillar skimmerlack också, absolut, men kräm ska inte underskattas! Äsch, jag gillar ALLA nagellack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-28 21:58:44

Gör det! Jag kom på att du nog kan få en blå NOTD också... Jag har ett ganska mörkt blått givenchy lack. är det ngt du känner igen?

Postat av: Ina
Publicerad 2008-08-28 22:21:31

Fullständiga namnet var visst OPI Mrs. O'Leary's BBQ. Det finns en notd på http://nailgal.com/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=0 :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-28 22:54:20

Åh mörkt och vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-29 05:57:47

Emma! Aldrig ägt ett sådant lack och knappt sett notd:er heller! Hurra! Det vill jag absolut ha!!!



Ina! Aha! Det känner jag igen! Har inte tänkt på dem som lika. Jag tror Sam är mindre plommontonad och mer åt nästansvart än Mrs O'Leary. Alltså är Sam mörkare. Men efterso jag själv inte äger båda kan jag inte veta säkert...



Linda! Ja, det är så fint!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-29 11:22:52

Då säger vi så... Hade tänkt måla med YGGTB, men det går lika bra med Givenchy-lacket... Det kan vara ganska kul att visa upp faktiskt. Det är nog mitt första blåa lack som jag har köpt i "vuxen ålder", och sen har det, som du vet rullat på...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela