Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Prize Winning Mare

Publicerad 2008-08-12 11:42:06 i Naglar i brunt,greige,beige,


Var det någon som på allvar trodde jag kunde hålla mig ifrån att prova minst ett lack till från ChG Rodeo Diva idag? Nej, trodde inte det , va... Prize Winning Mare blev andra lacket ut på en"riktig" notd. Guldglimmande, men lite dämpad. Scrangie gjorde en enastående beskrivning av henne i den jämförelse hon gör mot Dior Gold Nugget. Gissa vilken jag gilar bäst! ;D


Nu har jag sprungit mellan balkongen i sydväst och löket i nordost ör att få lite olika ljus. Skuggorna över naglarna på balkongbilderna är från kattnätet, om ni undrar.
Prize Winning Mare är en bronsguldig färg. Djupare, mattare än guld alltså. Väldigt attraktivt, tycker jag som ju föredrar en mindre röd eller gul ton på guldlacken. I vissa ljus kan PWM nästan se lite gråaktig ut medan hon i andra vaknar till liv och har den här lite antika gyllene tonen. Lacket är skimrande, huvudsakligen med guldskimmer men där finns också multifärgat skimmer tror jag. Emellanåt blänker det till i någon av regnbågens alla färger men det är inte så tydligt. Kanske är det bara solen som spelar mig ett spratt?

På bilderna ser ni tre lager PWM med ett lager NailTek Quicken över. Överlacket behövs inte, lacket är glansigt ändå, men jag vill gärna få ner torktiden och få den där tjocka, lite glaserade känslan som man kan få med Quicken eller fast Forward. Det var lättare att måla tunna lager med PWM jämfört med Side Saddle där jag bara fick till mellantjocka eller tjocka lager. Inget av lacken har dock bubblat eller på annat sätt betett sig illa, så det är bara plus vad gäller applicering så här långt. PWM behöver dock mer än ett tunt lager om det ska täcka. Alla lagren applicerades i alla fall väldigt jämnt och fint så man får inga strimmor eller annat konstigt. Underlack har jag givetvis.

Lacket är helt unikt i min samling. Jag måste säga att för att vara ett guldlack är det verkligen intressant. De flesta guldlack blir flacka och platta eller plastiga, men det här har djup och tyngd.

gårdagskvällen swatchfest kan ni se PWM längst ner i inlägget. Observera hur färgen ändras med ljuset!
Titta också på dagens första notd med Side Saddle som också är från Rodeo Diva-kollektionen!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-12 12:49:35

Åh-åh-åh! Guldpokal till dig! Den här vill jag ha. När kommer Misa och CC ut egentligen? Snart, hoppas jag!!

Postat av: Ida
Publicerad 2008-08-12 12:51:22

det bara sprutar ut nagellacksinlägg här nu för tiden, härligt! :) jättebra inspiration när man står i valet och kvalet mellan alla dessa lack

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-12 13:11:36

Haha, hur många flaskor Ciens nagellacksremover har du förbrukat nu egentligen? Åh, jag blir glad i hela kroppen av dina härliga inlägg! Så målarsugen!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-12 13:12:00

Jag får nöja mej med att titta på din underbara bilder av Rodeo Diva då mina inte kommit än och hos dej är det verkligen nagellacks frossa :)

Postat av: Erika
Publicerad 2008-08-12 13:28:43

Jag har funderat på att köpa lite Rodeo lack från trans Design. Men eftersom de inte visar fraktkostnaden fören när man beställt är jag lite rädd för att lägga en order. Mindes att du köpt därifrån, har du någon aning om kostnaden för 4-7 lack??

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-08-12 13:44:43

Wow, det där var väldigt läckert:)

Postat av: Becka
Publicerad 2008-08-12 14:55:26

lite ovanlig färg :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 14:56:39

RQ! Guldpokal till PWM! jag vet inte när de kommer ut, jag kollar varje dag!



Ida! Ja, det är bra med bilder när man funderar på vilka man vill ha. Försöker ge er lite till senare idag!



Ninni! En hel på en vecka... Illa, illa... Måste dra ner på swatchandet nu. ;D



Derwent! De kommer säkert imorgon. Hoppas jag i alla fall. Det är trist att vänta...



Erika! Nej, jag minns inte fraktkostnaden, men du kan maila innan och fråga. Jag tycker det är smartare att beställa från h2t eller 8ty8 annars, för deras frakt vet man vad den är och den är helt okej. Är det något annat du ska ha från Trans Design? Jag tror förresten visst att den räknas ut i check outen, men innan man bekräftar ordern? Var det inte så? Och dyrt....



EyeOnBeauty! Visst är det!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-12 15:00:54

Yeehaaaw! Jag tror att det här kommer vara en av top 3 i min smak från Rodeo, och väntar fooortfarande på att de ska dyka upp hos mig. :S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 15:14:46

Chaosophia! Ja, det är vackert i alla fall! just nu har jag Cowgirl Up, tro det eller ej, och jag har avverkat två däremellan. Stört...

Postat av: Erika
Publicerad 2008-08-12 16:46:12

Nej, jag hade nog bara tänkt att köpa nagellack, men jag skickar nog iväg det där mejlet först. Tack för hjälpen i allafall

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-12 17:15:01

Sminkan, inte dra ner på frekvensen nu! Nu har du satt ribban för augusti! Me love! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 17:18:42

Erika! Lycka till med ditt köp!



RQ! Jo, det verkar inte bättre... Okej, ett inlägg till då!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela