Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Side Saddle

Publicerad 2008-08-12 07:55:10 i Naglar i brunt,greige,beige,


Igår när jag swatchade alla de lack som jag köpt ur Rodeo Diva kollektionen så ville Emelie se en riktig notd på Side Saddle. Självklart hörsammar jag hennes önskan! Dagens naglar är lackade med Side Saddle!

Bilderna är tagna inomhus, vid fönstret, i morgonsol. Några har jag även tagit i skugga för att ni ska se den skillnad i färg som alltid uppstår. Alla lack förlorar ju lite av skimret i skuggan. Side Saddle är annars väldigt skimrig. Bottenfärgen är en kaffebrun ton som är neutral nog att passa även mig med rosa hy. Det är inte speciellt mycket rött i det bruna utan en ren kaffebrun. Alltså är det heller inga gråtoner. I lacket finns också en mängd guldskimmer. Man ser det som strimmor nästan, genom flaskan. Jag tror dock inte att det är så enkelt som bara guld, nej, det glimmar även i kopparrött, tror jag, om än i mindre grad.

Trots den stora mängden skimmer ser lacket ändå jämnt och fint ut. Det är en gnistrande slöja över det men det gör inte att färgen uppfattas som ojämn eller att ytan torkar matt eller knottrig.
Här nedan har ni tre bilder där den första är tagen i morgonsol och de två andra i skugga. För jämförelse alltså.

På de här bilderna har jag använt två lager av lacket, men som ni såg igår på snabbswatcherna så räcker det med ett. Då hade jag i och för sig ett tjockt lager och här har jag försökt tunna ut lagren lite genom att stryka av penseln ordentligt. Konsistensen på lacket är ganska tjock, som alltid med China Glaze, men den är hanterlig.
Jag upptäcker dock att ett lager ger en lila ton i färgen, lite plommonbrunt, men två lager gör det kaffefärgat. Här nedan ser ni tre av gårdagens bilder. Stor skillnad eller hur:

Det som är bra med lacket är att det bubblar inte trots att jag lade två lager lack ganska snabbt och dessutom ovanpå två lager underlack. Jag toppade hela anrättningen med ett tjockt lager NailTek Quicken, ett överlack som på många sätt liknar China Glaze Fast Forward, min gamla favorit, då det är tjockt, högglansigt och har lite längre torktid än Poshe och Seche Vite. En annan bra sak är att man på sätt och vis har två lack i ett. Med ett lager får man ju en så pass annorlunda färg och framtoning på det.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-12 08:22:56

Kaffebrunt är min nya craving! Gimme shelter hos Side Saddle!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-12 08:23:37

Romeo & Joliet förresten, oj oj oj så snygg. Kan de två vara lite lika?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-12 08:33:27

Fint. Jag tycker det är svårt att hitta rätt bland bruna nyanser. Många drar ju åt rött eller någon annan färg.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-12 08:34:24

Åh den är så snygg! Måste alldeles strax dra iväg en beställning. Den här kollektionen fick bägaren att tippa över. Nu kan jag inte hålla mig längre! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 08:41:39

RQ! Nej, R&J är mycket, mycket rödare. Jag ska visa på snurrorna så får du se. Vänta lite bara så jag hinner!



Sminkjante! Så är det. Men brunt är ändå läckert!



Emelie! Ja, det här är en enastående kollektion. Jag är djupt mponerad av alla de lack jag köpte och klurar på två till...

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-08-12 09:18:51

Jätteläckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 09:39:01

Monica! Ja, det är det verkligen!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-12 10:40:00

Side-saddle är också en favorit från denna kollektion! Underbar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-12 10:40:22

Fint. men jag tror att jag kan klara mig utan detta lack... Det var just plommontonen som tilltalade mig, bruna lack är jag inget fan av. Puh vad skönt, min plånbok suckar av lättnad:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 11:50:03

Sanna! det är du och jag och brunt i höst! :D



Emma! Nå, plommontonen finns där. Men det är sant att den försvinner efter två lager så jag ska inte försöka fresta dig. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-12 14:21:00

Nej, jag tror inte att jag är så intresserad av detta lacket när allt kommer omkring, dte är för brunt... Därmed inte sagt att det inte är snyggt, men jag är personligen inte så förtjust i bruna lack.

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-12 14:34:35

Nu säger faktiskt jag likadant som Emma P, för brunt för mig. Konstigt att det var en sådan STOR skillnad på ett och två lager o_o

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 15:00:45

Emma! Man måste ju inte gilla brunt. ;D

Hr du kollat Zoya-kollektionerna? Jag är sjuk efter de lila lacken...



Kajsa! Nej, det är det ju ibland. Många lack är supervackra med ett lager och blir svarta med två, typ...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-12 18:09:48

Yay, 4 nyanser av brunt- släng dig i väggen- här är det fler än 4 nyanser som gäller;P

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-12 23:56:43

Oj detta va också underbart, beställning är nära för min del..jag ger snart upp :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 07:47:55

Linda! Ja, visst är den härlig ed sitt skimmer! En riktigt läcker färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-13 17:10:57

Nej det har jag inte, och det borde jag kanske inte... jag är sjuk efter lila lack överhuvudtaget! Var har du sett zoyalacken? Finns de på beverly beauty?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 18:04:07

Emma! Det finns äckligt vackra swatcher på lacken hos bland annat Scrangie. Jag tubbade Rouaa att beställa dem åt mig från Ebay. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela