Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Rodeo Diva!

Publicerad 2008-08-11 15:23:44 i Nagellack - kollektioner,

Äntligen har de landat i mitt hus, mina älskade små nagellack! Rodeo Diva är nog den snyggast nagellackskollektionen någonsin, och jag har 8 av dem! Här! Nu!

Jag vet att ni, alla fall några av er, brinner lika mycket som jag av längtan att få prova dessa skönheter så jag har snabb-swatchat dem. OBS! Det är INGA RIKTIGA NOTD! Det är bara ett tjockt lager lack på nageln för att se färgen. Inget överlack eller underlack. Inget pillande med att måla snyggt. Strunta i kladd och eventuella bomullsrester.
Här kommer de:
1. Wagon Trail

Har potential att bli min stora favorit!

Gyttjig brunsvart bas med guldglitter och en grönaktig dager som syns i vissa ljus. Som en tjärn i skogen. Älskar!

2. Side Saddle

En brunlila färg med relativt grovt skimmer. Jag urskiljer skimmer i guld, lilarosa och i vinrött, men det kan vara fler färger. En otroligt läcker liten sak!


3. Midnight Ride

En djupt auberginefärgad sak som ser ut som kräm men är skimmer. Den minst intressanta känner jag nu, men fin ändå.


4.Branding Iron

Ah! Underbar! Bilderna gör den inte rättvisa, tyvärr. Det här är också en favorit, det vet jag redan!


5. Cowgirl Up

Med risk för att vara tjatig, men det här är en nybliven favorit på listan! Ser ni det blå och rosa skimret? Ser ni glansen? Ser ni perfektion? Jag älskar!!


6. Rodeo Fanatic

Ni vet hur jag känner för blått, och kan man annat än älska den här skimriga turkosblå? Otroligt läcker, tycker jag!


7. Gussied up Green

Även när det gäller grönt tror jag ni vet var jag står. Grönt är skönt och Gussied Up Green är en riktig läckerbit. En mörkgrön med skimmer i lime och turkos och blålila. Det ger den en teal-färgad glans. Mycket attraktivt!


8. Prize Winning Mare

En riktigt läcker färg som balanserar mellan guld och brons. Helt i min smak! Det finns en gråaktig ton i den som gör att den passar med min hudton. Jag är kär i min Prize Winning Mare!


Och så en liten repetition på snurran:

1. WagonTrail, 2. Side Saddle, 3. Midnight Ride, 4. Branding Iron, 5. Cowgirl Up, 6. Rodeo Fanatic, 7. Gussied Up Green och 8. Prize Winning Mare. Olika ljus på bilderna så klart.

Absoluta måsten i den här kollektionen är, ja egentligen alla, men om man ska begränsa sig, i alla fall Wagon Trail, Branding Iron och Cowgirl Up. Vad tycker ni? Vilka är era favoriter? Så finns det ju ett gäng till som jag inte köpt, 4 till är det väl, som går mer i persika-guld. Har ni beställt? Fått hem? Provat? Åsikter? Skriv en kommentar!

Nu ska vi se om jag kan blidka naglarna på min vänsterhand med stora mängder myrraolja och kärleksfull omsorg eller om de tänker gå i strejk, falla av eller bara sloka... Just nu är de väldigt utarbetade och vill vila. imorgon ska jag välja ett lack för en riktig notd. Vilket tycker ni?

Kommentarer

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-11 15:27:35

Postat av: derwent
Publicerad 2008-08-11 15:29:19

OJOJOJ vad snabb du var.Detta är verkligen en snygg kollektion...längtar tills jag får mina.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 15:38:03

Derwent! Snabb är ordet!

Det är därför det blev så kladdigt, speciellt på slutet. Men det viktiga var ju att visa hur fina de är!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-08-11 15:49:21

Oh ah oh ah! Jag vill se wagon trail eller side saddle, det är de två jag är mest intresserad av.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-08-11 15:50:07

Snabbt jobbat!

Hoppas du hade en bra första-jobbdag-dag idag! Jag hade min förra måndagen och jag trodde jag skulle dö...hahaha

Postat av: Mia
Publicerad 2008-08-11 15:50:14

Ohh..grymt snabb swatch :D Jag "missade" att beställa wagon trail och branding iron så nu måste jag nog skicka iväg en liten beställning till :D

Postat av: Ida
Publicerad 2008-08-11 15:51:53

Det var snabbt jobbat! Branding iron ser urtjusigt ut, måste skaffa

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-11 16:04:49

Har precis lackat med Wagon Trail och jag älskar det!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-08-11 16:11:22

I min iver så glömde jag säga mina favoriter: Branding Iron, Cowgirl Up och Wagon Trail. I sinom tid blir den nog det gröna Gussied up Green också.



Och du: krya på dig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-08-11 16:38:44

Okej, jag kunde ju förstås inte hålla mig ändå.. skriker lite



Apläckra, nätsan allihop! Efter att ha sett bilderna så måste jag säga att Wagon Trail, Prize winning mare och Cowgirl Up är mina favoriter. Jag hade nog förväntat mig något lite annat av Gussied up in Green, men vi får se hur det blir på mina naglar sen! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-11 16:43:21

Jag har också fått mina;D Man blir helt exalterad:D Rockar nu Wagon Trail!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-08-11 16:46:28

Ja just det! Det här med topp 20 listan går inget bra haha- det kommer ju nya hela tiden!

Jag tror inte (hoppas in;P) jag behöver Branding iron efter att ha sett mzprec1ouz jämf: http://flickr.com/photos/mzprec1ouz/2746889029/

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-08-11 17:08:54

Jag är såååå sugen på Wagon Trail, Side Saddle och Gussied Up Green, men budgeten tillåter inga lackutsvävningar på ett tag. :(

Postat av: Ia
Publicerad 2008-08-11 17:13:41

Har beställt Wagon Trail =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:26:25

Emelie! Vi år se imrogon vad jag känner för. side saddle ligger ganska bra till just nu!



Santa C! Nja, jag blev hemskickad för att stilla snora i min ensamhet... ;D



Mia! Det måste du! De är underbara!



Ida! Det är ett otroligt vackert lack!



Sminkjante! Har vi sama favoriter nu igen? ;D



Chaosophia! Ja, Jag gillar GuG men jag hade nog tänkt mig den precis som den är. Sen är den ju inte jätteunik. Den är ganska lik Zoya Suvi. Mer glitter i bara.



Sanna! Wagon Trail är verkligen underbar! Jag är så kär! en klar favorit!

RRR och Branding Iron är väldigt lika, jag ser det när jag jämför mina snurror. Det är som med Suvi och Nfu 123... :D



Mimmi! Vad trist att inte kunna unna sig. Men du får spara lite och hugga dem om en månad.



Ia! Det kan jag tänka mig. Helt din färg skulle jag tro, för visst gillar du OPI At your Quebec&Call? Den har ju också en ossig grönton. Fast WT har ju mycket mer svart/guld i sig än grönt.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 17:32:02

Gaaah! Jag älskar DIG! Tack för alla fina bilder! Tur att jag har Wagon Trail på väg hem till mig...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-11 17:32:53

Alltså, vilken underbar kollektion! Det är nog den bästa jag någonsin sett! Fullträff efter fullträff!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:35:54

RQ! Ja, Wagon Trail kan man nog inte vara utan! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 17:42:03

å herregud så vackra! Så himla underbart att du redan har fått dem! Och så snabb du är med att visa dem, mkt ambitiöst kära sminkan... Ser nu att jag nog borde ha beställt side saddle också, den ser toppen ut. Men nåja, det går ju fler tåg...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 17:52:03

Emma! Bara att beställa igen!!

Postat av: Malin
Publicerad 2008-08-11 18:10:08

jag (som scrangie) tycker att branding iron är lite lik wine me dine me också, skulle du inte kunna swatcha den med när du ändå ska göra röda jämförelser :) ?

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-11 18:34:41

Meeeeen! Jag har inte fått mina lack än :(

När beställde du? Jag beställde den 3:e och ordern har inte rört sig än enligt länken man fick.. Står bara "This order is pending review." fortfarande.

Frukansvärt irriterande..



Hur som helst, av Rodeo Diva-kollectionen beställde Cowgirl up och Midnight ride. Ser nu av dina swatches att jag skulle klickat hem Wagon trail och Side saddle också, menmen det löser sig nog. Har ändå 11 stycken till att götta mig med. :D

Postat av: Sara
Publicerad 2008-08-11 18:47:31

Oooh, fina! Nu längtar jag efter min egen beställning från 8ty8 som borde dyka upp i veckan...

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-08-11 18:53:54

Wagon Trail, Cowgirl Up & Side Saddle ska få flytta hem till mig efter semestern.....Wagon Trail var så snygg att jag blev aldeles varm inombords!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 18:59:28

Malin! Hade jag läst det innan jag började kladda och jämföra för en halvtimme sedan hade jag gjort dig till viljes. Kanske räcker en gammal jämörelse med RRR? Du ser i inlägget ovan att BI och RRR faktiskt är identiska.



Kajsa! Jag beställde 1/8. Typ direkt det gick! ;D

Dina kommer nog snart ska du se. Men det är tråkigt att vänta...



Sara! Vilka beställde du? Ska bli roligt att se dem på dina perfekta notd-bilder!



ItM! Ja, det lir nog perfekt på dig! men Rodeo Fanatic då? Dissar du den?



Postat av: Emma P
Publicerad 2008-08-11 19:55:58

Hu, du får inte säga sådär, jag är en fattig student, jag har inte råd:'(

Postat av: Angela
Publicerad 2008-08-11 20:28:20

Ohhoho.. vill haaa! Så snygga hela bunten.

Super snygga snabbswatchar var det också.. kul å se hur färgerna blir på naglarna.

Beställde du från 8ty8 eller h2t?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 21:06:56

Angela! Jag beställde från h2t. Och visst är de överljuvliga!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-08-11 21:11:26

Onda Sminkus som frestar med snygga lack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 21:13:43

Badis! Jag känner hur hornen växer...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-08-11 21:47:59

Snart är mina här:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 22:23:20

C-N! Visst är det härligt att veta att avin kan ligga och vänta på en vilken dag som helst!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-08-11 22:26:57

Vilken fullträffs-kollektion! Oj,oj! ;)

Nu blir det till att vakta brevlådan f.o.m imorgon...tills jag har den säkert i min hand! ;D



Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-08-11 22:28:41

Wow, det blir till att klicka ser jag. :-)

Jag blir helt till mig....

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-11 22:40:32

Underbara allihop, vilken lycka att ha alla dessa fina :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-11 22:59:06

Sanna! Fullträff är ordet! Varje lack är underbart!



Fåfängan! Absolut! Klicka på!



Linda! Ja, det är lycka!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-08-12 09:40:26

Haha, nu blev det jubel i busken! Härligt att alla är så engagerade. Jag håller med - superfina färger allihop!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 10:21:41

Ninni! Visst är det en fantastisk kollektion!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-08-12 14:47:14

Jag får väl snällt sitta och vänta ett tag till då.. Även om jag inte vill, jag vill ha mina lack nuuuuu :D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-08-12 21:10:20

Verkligen urläckra färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-12 22:03:24

Linda! Det är det verkligen!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-08-13 13:06:42

Så måååånga härliga färger! Men prize winning mare verkar definitivt locka, den måste jag skaffa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-13 15:20:18

Veronica! Det här är kollektionen med stort K!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela