Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Zara

Publicerad 2012-09-02 13:21:00 i Naglar i lila,

Nu gör vi slut på alfabetet och tittar på ett lack som varit med flera gånger på bloggen så den är absolut ingen nyhet. Zoya Zara. Det är ett ljuslila med guldskimmer och det är fint men jag tyckte det var finare för några år sedan. Första gången jag provade det, gillade jag det verkligen, Sen dök det upp igen och igen och då till och med med strass... Jag får lite rysningar när jag ser det nu. Jag vet inte vad som hänt men jag får svårare och svårare för alla typer av dekorationer på mina egna naglar. Zara är alltså välanvänd och jag har verkligen gillat det lacket. Det är inget fel på Zara nu heller men jag är sugen på vampigare, mustigare färger. Hade dock inga sådana på Z.
Tre lager, lättlackade, men jag slarvade rätt grovt och orkade inte fixa för det här hade jag ingen plan att faktiskt bära. Jag ville bara få slut på temat. Jag har ett katthår inlackat på en nagel också. Nå, vi struntar i det va, för även om idén med ABC var rolig och jag är glad att många otestade lack fått passera igenom bloggen så längtar jag efter att få visa och bära de lack jag känner för just nu oavsett namn. Jag har inte jättemycket otestat just nu så jag känner att jag verkligen kan välja och vraka bland alla lack i min samling och återupptäcka gamla kärlekar. Det är en skön känsla. Nu var ju i och för sig några av ABC-lacken också gamla godingar och Zara definitivt det, men som sagt, lila är inte vad jag längtar efter. Mer rött eller grönt eller så faktiskt. Så, alldeles strax ska jag gripa mig an en ny manikyr. Vad är ni sugna på just nu? Vad har ni på naglarna? Är ni i höststämning eller håller ni ännu fast vid sommarens neoner? Och tyckte ni det var roligt att följa med på mitt alfabetstema?

Kommentarer

Postat av: Anna
Publicerad 2012-09-02 13:51:03

Just nu har jag Heart of Africa fr China Glaze på naglarna och jag älskar det nu på hösten!

Svar: Ha! Jag funderade på den eller Long Kiss! Vi kanske blir mani-tvillingar!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-02 14:26:41

Ahh... Heart of Africa köpte jag nyligen. Kan du inte visa en fin bild på den så jag blir sugen lacka med den!?

Svar: Jag vet inte hur fina bilder jag fick av den. Ska redigera lite så får vi se.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-02 15:07:56

Jag vill också se Heart of Africa! Och jag är väldigt glad att jag fick följa dig genom alfabetet! Imorgon kommer mitt första sådana inlägg! Det ska bli roligt, om än lite jobbigt. Kommer ju dröja hur länge som helst tills jag kommer skriva om vissa lack... Zara är fortfarande för blek för min smak. ;D

Svar: Jag vet att det här inte är ett lack för dig. Heart of Africa måste du skaffa! Den är suverän! Jag mailade precis dig och yrade om den...
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-09-02 15:37:04

Jag har fortfarande Alexis på naglarna. Men jag funderar på att lacka om ikväll. Eller imorgon. Till B lacket! Spännande!

Svar: Ja, det blir roligt att följa ditt alfabet!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-02 16:58:47

Det var helt klar roligt att följa din alfabetresa! Jag kan tänka mig både neoner och höstlack :D

Svar: Ja, jag med faktiskt. :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-02 23:04:44

Woho, Grattis till att ha klarat hela alfabetet då! :D

Jag vet inte vad jag känner för just nu, men har en hel del nytt att lacka mig igenom. Bland annat Zara faktiskt...! Får se hur det blir med det.

Svar: Jag tror Zara kommer kännas för blek för dig. Du måste berätta om jag har rätt sen.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-03 10:47:14

Jag har tyckt väldigt mycket om din Alfabetsresa. Så mycket att jag gör en själv :)

Nu är jag sugen på lite mörkare lack, höstdeppen är på ingående.

Svar: Kul att så många fler ville göra alfabetsresor! Hurra för det!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela