Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Daul

Publicerad 2012-09-12 06:18:00 i Naglar i lila,


Hej alla läsare. Det är onsdag och mitt-i-arbetsveckan. Tiden går så fort. För bara några dagar sedan satt jag och kände mig måndagsgrå och var ganska säker på att bli lika förkyld som alla andra på jobbet. Nu sitter jag här och det är väl ungefär samma status. Ingen förkylning har brutit ut men den ligger och smålurar lite näsan. Jag är trött som fan men jag är uppe och kramar min kaffekopp alla fall. Det är en helt vanlig morgon alltså. Vad passar bättre en helt vanlig morgon än ett ganska genomsnittligt lack? 
Zoya Daul är ganska genomsnittligt i mina ögon. Det är en mellanlila med guldglassflecks. Den känns inte ny på något sätt utan påminner om It's My Year, tror jag, från OPI. Det är en sorts tråkigare version av Zoyas egen Faye. Det lacket var ju tjusigt, tycker jag, men det blev inte min favorit i Sunshine kollektionen. Daul är som sagt lite tråkigare och blir alltså inte heller en favorit.Det är så knäppt, jag hade egentligen bara tänkt köpa FeiFei och Song men sen slängde jag med Ray och Daul också och så fick jag ju Suri. Av alla de lacken har inget gjort succé. Song är den jag gillar mest tror jag. Jag älskar Zoya men de har haft så tråkiga kollektioner efter Sunshine. Jag vill att de ska göra mig lycklig med färger att älska men nej, det har bara varit mesiga tråkfärger i det sista.
Vad tycker ni om Daul? Skulle ni köpa det? Har ni redan gjort det? Det är ju inget fel på formulan så tycker man det ser fint ut kan man absolut slå till ch få ett lack med bra egenskaper. Jag tror det är två lite flödigare lager här för glassflecksen gör att lacket blir lite strävt och alltså behöver lite mer på penseln för att flyta ut bra. Inte tjocka lager, men mer flödigt än mina tunna. Torktiden var bra. Inga fel på så sätt, bara trist att titta på enligt mig.
Traditionen är väl etablerad, eller hur? Trist lack innebär en tröstande kattbild på slutet av inlägget. Siv sover så snällt här. Sötnosen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-12 06:47:16

Det SER inte trist ut, absolut inte. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig klicka hem det nån gång. Lite matchande toner i Siv-bilden på filt och kudde :)

Hoppas du känner dig piggare snart, drygt att hamna i mellanläget.

Svar: Ja, lite samma stil på balkonginredningen... :D
Jag känner mig faktiskt bättre. Hoppas det håller i sig.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-12 08:02:56

Jag har varit nära att klicka hem det här flera gånger, men jag tror jag klarar mig bra utan det. Jag har ju Faye, och jag trivs inte bra med att bära henne, men då tror jag visserligen att basfärgen i Daul är mer min smak. Så jag har inte avfärdat tanken helt. Inte än i alla fall.

Svar: Ännu ett lack du kan få prova hos mig. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-12 11:03:55

Har köpt, använt det och älskar det!

Svar: Där ser man!
Sminkan

Postat av: pjamasfrida
Publicerad 2012-09-12 11:16:13

Tråkiga kollektioner var väl att ta i, jag tycker det fanns massor av fint i (Beach/)Surf-kollektionen, klickade precis hem Carly och Zuza :D

Svar: Jag har inget av lacken från den kollektionen. Har köpt lite från förra höstkollektionen senast men tyckte den var rätt trist. Hade egentligen klarat mig utan alla de lacken precis som utan alla de här men det känns "fel" att inte ens köpa höstlacken så några sådana vill jag hugga varje år. Förr köpte jag alltid fulla kollektioner dock, men nu är de alldeles för oinspirerande.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-12 13:17:11

Jag kan ju hålla med om att Zoya får ta och rycka upp sig snart. Har inte varit några helt fantastiska kollektioner det senaste. Men. Jag vill ändå ha hela höst- oc h vårkollektionen. Hoppas dock på något spännande till julen. Förra årets kollektion var ju rätt trist.

Svar: Jag har inte köpt hela kollektioner sedan Sunshine-kollektionen...
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-09-12 13:18:06

Förresten...det är en jobbig reklamskylt mitt i kommentarerna så jag kan inte läsa vad andra har skrivit. Är det bara jag som ser det så?

Svar: Nej, det är inte bara du. Har mailat blogg.se men de kan inte hjälpa mig. Ska se vad man kan göra...
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-12 13:40:07

Jag tycker att det ser fint ut på dina bilder, men kanske inte nog fint att jag klickar hem det direkt på sekunden. Fast jag har inte många guldglasflecks och lila är ju fint..

Svar: Ja, det är inget fel på det. Det är inte fantastiskt heller, men inget fel.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-12 20:02:10

Jag tycker det här är galet vackert, men jag kommer inte köpa det eftersom jag har It's My Year. :-)

Svar: Ja, onödigt med två i princip likadana.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-09-12 20:05:06

Alltid när du tycker lack är tråkiga så dör jag över finheten i dem :D Men jag är nog lite tråkigare i mina val av färger, älskar dämpat och tillbakadraget (för det mesta). Upp på önskelistan!

Svar: Men det är väl härligt att samma lack kan väcka så olika känslor!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-12 21:26:19

Det är faktiskt mycket snyggt, men jag har Orly Oui och Orly Rock the World och nöjer mig med de även om de inte är exakt lika :D

Svar: Ja, man kan inte ha en hel flock av lack som ser snarlika ut. Eller jo, uppenbarligen kan man det (jag har ju typ 20 hololack i silver...) men det här lacket räcker det att man har en av. Max. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-09-12 21:32:31

Åh så sött med tassen!

Lacket är fint tycker jag! Har för mig att det finns något i samma genre på HM, det ska jag leta efter!

Svar: Ja, tassen är så söt!
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-09-13 09:51:43

Jag tycker det är urfint!

Svar: Vad bra!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela