Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Faye

Publicerad 2011-04-20 22:07:00 i Naglar i lila,


Sunshine kollektionen från Zoya verkar bestå av lack som måste få bildspam... Sparkliga och enastående och i och med att de har så mycket glitter blir färgen ovanligt livfull och alltså bildspammar jag. Faye är en plommonfärgad skönhet med massor av guldflecks som gemensamt bildar vad jag kallar en typisk Zoya sparkle. Samma typ av lack som Ivanka, ni vet. Mer glittrig än t.ex Mimi som ju också kom med förra sommarens Sparkel-kollektion. Både Reva och Faye är mer i klass med Ivanka, som ju var mest sparklig. Den och Charla. Ja, ni vet. Jag svamlar som vanligt...

Tre tunna lager Faye ger god täckning och den torkar normalsnabbt med ett lager Nubar Diamont. Inga problem men man får vara försiktig en timme eller så så man inte ger sig på saker som ger stötmärken i lacket för det kan det vara lite känsligt för. Inte stoppa ner handen i trånga jeansfickor för att plocka upp mynt eller montera IKEA-möler alltså. Eller, jag har inte gjort det med Faye så jag vet ju inte säkert men det är ju lite av vanligt bondförnuft. Okej, dags för själva spammandet. Visst är hon vacker!





Ja, det var det. Lite sol, lite skugga, lite inne och lite ute. Hoppas ni uppskattade henne. Faye är himla snygg faktiskt och precis som Reva väl värd att ägas. Om alla ska vara så här snygga får jag problem att utse en favorit men jag tror nog Reva leder med en noslängd fortfarande. :D

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-04-20 22:36:32

Mycket...nä vänta....extremt vackert. Helt otroligt t.o.m. Måste snart testa detta. :D

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-04-20 22:56:59

UNDERBART!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-20 23:33:49

Magiskt! Den här måste jag ha! Går just nu i valet och kvalet om huruvida jag ska beställa alla Sunshine-lacken eller bara några av dem. Vet inte hur jag ska göra! Råd? :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-20 23:53:14

Pamsan! Det är verkligen vackert!



Åsa! Japp! det är det!



Nailtastic! Alla! Köp alla! Jag har swatchat resten av dem nu och jag älskar dem! Alla fall fyra av dem och de andra två tycker jag riktigt, riktigt mycket om. Köp dem!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-21 08:06:37

Gud, det här var riktigt, riktigt läckert. Måste, måste skaffas...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-04-21 08:08:48

Galet läckert. En vacker dag ska hon bli min också!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-04-21 10:05:52

Åhhh wow vilket lack! Underbart vackert!

Postat av: NailsbyNoir
Publicerad 2011-04-21 12:43:59

Underbart! Jag måste definitivt beställa Sunshine, omedelbums.

Och tack för ett roligt inlägg... :-)

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-04-21 13:53:48

Så otroligt vackert, vill ha!

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-04-21 14:18:14

Så.....otroligt....fint! Jag har stått emot alla sparkles lack hitills från Zoya men det där är verkligen något extra. Jättevackert- ser fram emot att se fler från kollektionen. Spamma på!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 14:32:14

Aila! Ja, det är läckert. Oerhört vackert skimmer i det.



Chaosophia! Ja, du skulle nog gilla henne!



Honi! Ja, jag tycker hon är fantastisk!



NailsbyNoir! Ja, beställ! Och kul om du tyckte det var roligt.



Roxcat! Den skulle vara fantastiskt på dina långa, smala naglar!



Veronica Ja, jag lovar att spamma vidare!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-21 16:12:45

Det går nog inte att låta bli den här kollektionen, sånna underbara lack! Får bli en beställning snart igen

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-21 17:16:30

Åh, det ser mycket vackrare ut på dina bilder än på alla andra swatcher jag sett! Funderar nästan på att köpa, och detta och det orangea var lacken från Sunshine som jag var minst sugen på.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 17:38:41

Cactus! Ja, det är en omistlig kollektion. Älskar alla utom ett, det orangeröda Kimmy.



Maja! Jag är galen i det här och i Reva och i det orangegula Tanzy. Och korallfärgade Rica. De är bäst i kollektionen men Apple är inte heller dum. Kimmy kan jag inte säga att jag älskar men den är helt okej.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-21 20:09:57

Helt galet fantastiskt vackert! Och jag som har köpstopp:(

Postat av: feline
Publicerad 2011-04-21 21:17:11

Det är verkligen mycket vackert, men jag tror ändå att jag inte kommer köpa det. Färgen känns lite... Jag vet inte... Tantig, liksom? Oerhört fint, men inte på mig känner jag. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-21 21:27:25

Emma! Ja, men den kommer finnas kvar när ditt köpstopp är över. :D



Feline! Den påminner lite om CC Alter Ego. Samma typ av glittrighet och samma lite oestämbara lila. Faye är mer malvalilaplommon medan Alter Ego var mer grålilalavendel, men annars har de en hel del gemensamt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela