Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Vogue Vert

Publicerad 2012-09-18 08:40:55 i Naglar i grönt,

Jag är hemma idag. Har inte fått min förkylning att bryta ut ordentligt men den har liksom ätit upp all energi och nu gav jag upp. Ont i huvudet och halsen och snuvig, men inte så pass att jag är sngliggande, bara oerhört trött. Kanske kommer det något inlägg senare med dagens naglar men det här är ur mitt lilla arkiv. Vouge Vert. 
När det här lacket, och den här kollektionen, kom var den här en av mina favorit. Jag var förtjust i nude-färgerna och den här och Mod Aqua, och det är jag fortfarande, men alla lacken är enastående bra vad gäller egenskaper. De är så lättlackade och bra att jag inte kan föreställa mig något bättre. Färgen på Vougue Vert är en dämpad pastellig grön som känns mjuk och fin och får mig att tänka på något skyddande och tröstande som en filt i ylle eller en favoritmorgonrock. Något man kan svepa in sig i och som liksom håller om en. Det är verkligen en färg jag borde bära idag då jag är i behov av lite tröst när jag känner mig ynklig och inte är på jobbet. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-18 09:24:06

Lugn, fridfull och skön färg.

Jag hoppas att du mår bättre snart. Helst nu på en gång förstås, men så funkar det ju inte. Jag är också hemma idag, men pga magont istället för en förkylning. Vi kan vara ynkliga tillsammans?

Svar: Jaaa! Vi kan absolut vara ynkliga tillsammans! Jag har precis nyst ut halva huvudet och känner mig lite mindre huvudvärkig. Misstänker en begynnande bihåleinflammation. Skulle förklara den galna huvudvärken.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-09-18 10:26:04

Va lustigt. Jag är oxå hemma idag med huvudvärk och illamående. :/

Yay till mera Nubars. Gillar.

Get well soon u guys!


Svar: Vi kan ha en liten sjukling-klubb med andra ord. Vi borde ha typ videokonferens och lacka naglarna ihop. :D
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-09-18 10:30:02

Mjuk och fin färg!
Här har du en till som är sjuk, så jag vill också vara med i ynklighetsklubben.
Åt upp en hel påse fishermans friend igår. Hatar att det gör så ont när man sväljer och kroppen gör så ont och är så håglös att man inte orkar göra någonting. Krya på dig-kram

Svar: Aw! Du med? Fy, vad trist... Du får absolut vara med i ynklighetsklubben. Kram!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-18 12:09:40

Usch får såna här förkylningsperioder, jag är inne på vecka 3 nu och det verkas inte bli bättre! Fy och blä för det och hoppas du slipper va sjuk lika länge som jag.
När jag först såg lacket tänkte jag instinktivt att det var CG - re-fresh mint, men insåg sekunden efter (mha nubarflaskan;)) och att det var en väldigt mycket mörkare nyans. :) Fin var den iaf:)

Svar: Nej, jag vet, jag har varit lite halvrisig i flera veckor men nu är huvudvärken och halsen så irriterade att det inte går att jobba som lärare utan att ta den sista skvätten energi. Var helt slut igår. Så här, hemma, känner jag mig sjåpig som inte gick till jobbet men samtidigt vill jag bara sova för jag är så trött...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-18 13:28:11

Stackars dig! Massor av krya-på-dig-kramar kommer här!

Svar: Tack! Jag är ju inte jättesjuk men precis så att jag inte orkar gå till jobbet...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-09-18 17:04:41

Åh, jag mår precis som du beskriver... Krya på dig! eller ja, krya på oss.. ^^

Väldigt mjuk och lugn färg men ändå lite annorlunda. Nästan lite aloe vera. Fast ändå inte... typ? *sippar te istället*

Svar: Aloe vera... kanske det. Mjuk och tröstande alla fall och det behöver ju vi sjuklingar.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-09-18 17:20:37

Vilken lugn och fin färg. Du får krya på dig!

Svar: Tack! Jag gör mitt bästa.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-09-18 18:25:34

Krya på dig! Hoppas du mår bättre snart.

Men vilket fint lack. Det påminner litegrann om gamla japanska (?) jadestatyetter. Gillar det absolut!

Svar: Ja, det är fint. Så mjuk och fin.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-18 21:45:36

Mycket fin färg! Vilken fin kollektion det var!

Krya på dig *kram*

Svar: Det var en suverän kollektion med många lack jag återanvänder ständigt. Nubar har så extremt bra formula på lacken.
Tack. dessvärre känner jag mig lite sämre just nu men vi hoppas på att det vänder snart.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-22 10:04:52

Riktigt fint. Jag önskar att jag hade detta men har ingen lust att köpa det, om du förstår hur jag menar:)

Svar: Japp, jag förstår precis!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela