Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Polished Chic - sammanfattning

Publicerad 2011-10-23 12:52:00 i Nagellack - kollektioner,

Här kommer en sammanfattning av höstens kollektion från Nubar, Polished Chic. Det är en trevlig kollektion med klassiska, lite dämpade färger i Nubars vanliga perfekta krämlacksformula. Ja, inte Elegant Indigo då, som känns som den ramlat in av en slump, från en annan kollektion. Den är fin men lite udda i sammanhanget. Här presenterar jag lacken utan någon inbördes ordning. Är ni nyfikna så kan jag berätta att Faded Putty och Vogue Vert är på vad som måste vara en delad första plats och Classic Camel och Mod Aqua är goda tvåor. Formulamässigt är de dock så pass bra att alla lacken måste ses som vinnare. Vilka faller du för?
Mod Aqua
Classic Camel
Stylish Peacock
Faded Putty
Beguiling Carmine
Vouge Vert
Edgy Umber
Elegant Indigo

Kommentarer

Postat av: Maja
Publicerad 2011-10-23 13:03:39

Väldigt fin kollektion! Mina favoriter är Vogue Vert, Mod Aqua och Edgy Umber.

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-23 13:21:05

Vad har hänt? Varför tycker jag att classic camel är intressantast näst efter Faded Putty? Vi har väl blivit så bortskämda med alla gröna, blå och holografiska lack att de där perfekta neutrala, vilsamma lacken talar till en ibland.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-23 13:23:48

Jag är lite sugen på Faded Putty... den får nog följa med nästa gång det blir en beställning, fast jag är inte tillräckligt sugen för att det ska bli en bara för Putty :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-23 13:46:08

Maja! Ja, det är tre himla fina lack!



Sanna! Jag tror det. MAn börjar känna nude-suget!



Cactus! Den är grym så du kommer trivas i den!

Postat av: Lina
Publicerad 2011-10-23 14:27:54

Jag vet inte jag, jämfört med vad Nubar släppte förra året och året innan så känns det som att de har släppt ganska integsäganden kollektioner på sista tiden.

Den här kollektion är fin men det känns inte som wow, i alla fall inte för mig.

Däremot så är jag ju på jakt efter ett bra neutralt lack och Faded Putty ser ut att kunna vara ett bra sånt.

Postat av: Saga
Publicerad 2011-10-23 14:29:29

Jag gillar Elegant Indigo och Vogue Vert mest!



Jag har en fråga om något helt annat, nämligen hololack. Jag hade tänkt beställa en hög med lack från Glitter Gal. Har sett en del riktigt fina här på bloggen . Jag gillar bäst helt galna holos där effekten mer eller mindre syns i alla ljus (inte bara i solljus) så jag undrar om Glitter Gals holos är så eller om effekten mest syns i solsken. Om någon kan svara på detta så är det nog du tänkte jag. Du är ju något av en holoexpert. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-23 14:59:01

Hmm, sammanfattande så är det här en lite tam kollektion tycker jag. kan tänka mig att det är awesome lack, men färgerna är sådär tycker jag, det är få som väcker habegär... Men klart saknar man vissa färger så kan dessa såklart vara att satsa på...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-10-23 15:12:02

Fina, men Elegant indigo är ett måste ;)!



PS. Och varför kan man inte söka i bloggen :(?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-23 18:55:27

Lina! Jag tycker det finns en tydlig röd tråd från Finest Silk genom Spring Garden till dessa. Och visst, inte wow som Venetian Glass, det håller jag med om, men jäkligt användbart och högsta kvalitet. Egentligen borde jag inte köpa krämlack från andra märken... :D



Saga! Alla hololack kan bli lite silverdisiga i vad jag kallar mellanljus, alltså inne men utan lampa på eller ute en mulen dag. Glitter Gal har både riktiga toppar och vissa mindre häftiga. Dels måste man hålla isär deras två linjer, en med linear holo och en med prismatiskt glitter bara. De holografiska är himla fina men i vanlig ordning olika beroende på färg. Silver, Copper, Frappe och Purple är himla fina, även de röda gillar jag, men Lizard Belly och Light as a Feather är fantastiskt fina men med mer begränsad effekt eftersom den ena är väldigt mörk och den andra väldigt ljus. Black är som Lizard Belly, aningens mindre tydlig holo eftersom basfärgen är mörk. Samma gäller i viss mån även MArine Blue. Jag skulle ändå säga att just GG generellt gör bland de bästa hololacken så jag rekomenderar dem varmt. Dem och Hits och även Ozotics, alla jäkligt bra märken med fina hololack, finns på http://shop.llarowe.com/ och det är även en trygg och bra säljare. Rekomederar verkligen henne.



Emma! Ja, jag vet vad du menar. De är högklassiga men ger inte wowet. Jo, för mig som just nu är sjukt svag för de ljusa krämisarna i den här kollektionen. :D



Aila! Ja, för mig är de ljusa måsten. Har redan använt Vogue Vert en gång till!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-23 19:14:46

Aila: Här går jag in lite. VI har haft problem med sökfunktionen jättelänge men fixade det i förra veckan med lite support från Honi. Jag testade nu och det funkade fint. Var det nyss du hade problemet eller har det varit tidigare? För när jag testade nu så gick det bra...

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-23 20:22:58

Jag tyckte den här kollektionen såg såå himla tråkig ut när den dök upp på nätet. Men på dina fingrar ser ju alla dessa lack fantastiska ut, så jag kanske måste göra en helvändning.



Mod Aqua och Stylish Peacock är mina favvisar.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-23 20:36:17

Annika! Ja, det är en himla bra och användbar kollektion. Jag älskar den!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-24 16:49:56

Så här sammanfattningsvis så är det knappast en kollektion som får mig att studsa i stolen av lycka eller entusiasm, men det är en hel del fina färger som måste hitta hem till mig. Helst nu på en gång!



Favoriterna är nog Edgy Umber och Elegant Indigo, tätt följt av Vogue Vert och Faded Putty.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-24 18:10:10

Chaosophia! Jag är förtjust i den här kollektionen men tycker inte heller den är superupphetsande. Den är mer bara suverän på ett stillsamt sätt. Jag tror jag kommer få mycket glädje av alla lacken, och bara det är ju fantastiskt.

Du kommer älska Edgy Umber!




Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela