Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Hits Zeus

Publicerad 2011-10-14 05:51:00 i Naglar - holografiska lack,

Holofredag hos Skimmerskuggan och vad passar då bättre än att visa Zeus? Hits No Olimpo är en kollektion med 13 holografiska lack från Brasilien. Jag fick hem nio av lacken igår och väntar på de sista fyra som just nu är restade av säljaren. De säljs av Llarowe webshop där man även kan köpa Ozotics och Glitter Gal. Zeus är först ut att provas av mig. Det är ett svart holografiskt lack med tydlig linjär regnbåge även i svagt ljus. De här bilderna är tagna med blixt igår på kvällen efter att jag lackat om naglarna. Då var tyvärr dagsljuset borta

Jag hoppas jag kan fotografera det i solljus innan jag byter lack igen. Sannolikheten är väl dessvärre ganska liten eftersom jag jobbar rätt sent och dessutom är sugen på att prova de andra Hits lacken. Jag och Emma skojade igår om bloggens inriktning so mverkar svängt från nagellack till holografiska nagellack endast och allenast. Det är holo här snudd på varje dag, inte bara på fredagar, och arkivet bågnar av gamla arkivinlägg med just hololack...
Det här är tre lager lack över en bas av fört OPI NNS och sen MUS Aqua Fix. Första lagret såg väldigt skirt ut men det byggdes snabbt på. Lacket torkar fort och flyter ut bra, alla fall över Aqua Fix. Jag brukar aldrig använda speciella baslack till mina hololack men eftersom Hits flaskor är så små tänkte jag att jag skulle snåla och enligt vissa kan man komma undan med färre lager holo om man har en aqua base. Det stämmer kanske med hololack som vill bli ojämna, få kala fläckar och så, men skirhet är skirhet... Det behövdes alltså tre lager alla fall. Som ni ser är det en starkt uttalad regnbåge, en nästan-linjär sådan, och basen är mörk men inte helt svart. Den är en väldigt djup gråsvart. Det är inte några problem med torktid eller liknande.



Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-14 06:07:24

Det är så vackert så man bli yr i mössan. Nu vill jag med ha Zeus...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-14 07:51:51

Fab! Och ni två är ju Holo-drottningar till den rang att ni förtjänar två ruskigt utsmyckade kronor!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-14 07:52:00

Grymt snyggt, och härligt med holofredag!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-14 08:00:07

Så oerhört vackert! Kan du inte visa lite fula lack här ett tag istället för alla fatastiska holosar? Min wishlist börjar bli ohanterligt lång ^^

Postat av: Karianne
Publicerad 2011-10-14 08:42:43

Så fin!! Jeg venter på mine fra Brasil. :) Gleder meg! Ja, dere har blitt holobloggen! ;D

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-10-14 08:43:45

Fantastisk lekker! Det virker som om flere "ukjente" merker kommer med knallfine hololakker nå, så kanskje det fortsatt er håp for holoelskere! :D

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-14 08:57:51

Wooow! Hur galet snyggt som helst. Har inte beställt lack på ett tag men nu blev det jobbigt här. Köpstopp tills lönen dyker upp sen får jag nog unna mig en beställning eller två. :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-10-14 09:43:36

Wow, helt fantastiskt snyggt!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-14 10:17:31

Hur snyggt som helst!

Har varit inne och kikat hos Llarowe hur många gånger som helst, men priserna har avskräckt än så länge... Men vilket koncept de har sen då, samla alla de häftigaste lacken från olika ställen, man blir ju som ett barn i en godisaffär! :p

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-14 11:00:31

ahhhh vad snyggt!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-14 11:10:02

Åh wow, vilken godbit! Något av det finaste jag sett på länge tror jag.

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-10-14 12:37:36

Åh, gud så snyggt!



Tack så mycket för tipset, hade missat Hits på Llarowe!

Helt underbar webshop är det!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-14 18:27:02

Emma! Det vill du absolut! Den är så vacker!



Chaosophia! JA, vi är holodrottningarna!!



Kerstin! Absolut! Härligt med holo-allting!



Annie! Fula lack? Jag ska se om jag hittar några... :D



Karianne! Du hoppade på gruppbesställningen alltså?



Solveig! Ja, massa roliga holosar har dykt upp. Och så alla spectraflairfrankens. En ny vår för hololacken!



Pamsan! Det finns lack man måste äga. Den här kollektionen bestod av sådana lack...



Josephine! Visst är det!



Cactus! Ja, det är inte billigt...



Sanna! Visst är det!



Honi! Ja, den är galet vacker!



Andrea! Ja, det är en fantastisk webshop.

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-10-14 20:41:43

Men WOW!!! Vill ha!!!

Postat av: Ika
Publicerad 2011-10-14 23:01:26

Vilket underbart lack! Kliar i shoppingfingrarna igen... Hur mycket kostade frakten?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-15 11:05:23

Åsa! Ja, den är värd att äga!



Ika! Beror på antalet lack man köper. Hela kollektionen plus frakt till Sverige gick på 1200 kronor.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-10-16 12:56:27

Grymt snyggt lack! Det borde jag skaffa mig någon gång!

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-10-16 18:12:34

Enabler! :-)

Kollektionen är hemklickad, nu väntar jag bara (liksom alla andra) på att Brasilien slutar strejka. De här var ju för bra för att hoppa över, hurra!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-16 18:41:31

Nageldraken! Vill du ha svart holo så ja, då är det väl värt pengarna.



PolishPig! Ja, jag förtår dig. Jag köpte dem samma sekund jag hittade dem i en webshop!

Postat av: ladymuffin
Publicerad 2011-10-16 20:47:59

vilka fina naglar!



Funderar på att starta lite bloggintervjuer, skulle det vara något du var intresserad av?! :) Kika gärna in på bloggen. Kram!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela