Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ozotic Pro Mish Mash #534

Publicerad 2012-03-09 15:21:00 i Naglar - holografiska lack,

Medan vi väntar på att Emma ska visa sina holonaglar så kan vi ju klämma in ännu ett Mish Mash-lack. Det här är det tråkigare, blå/lila. Det är inte lika duokromt och heller inte lika holografiskt som systerlacket jag visade innan, men det är ju inte fult heller. 
Som ni ser är det mest en sorts lavendelblå färg och skitningarna är mer dramatiska i flaskan än på nageln. Holoeffekten är mer scattered än hon 531 som jag uppfattar som realtivt nära linjärt även om den också är scattered. Här är det mer uppbrutet och "grovpartikligt". I skugga år man det där trista grådisiga som kännetäcknar hololack som inte orkar göra regnbågar i lågt ljus.
Det här lacket ger mig inte fjärilar i maggropen, det är mer "jaha", men det är holo och det är duokromt så det är klart det har förtjänster. Tre lager krävs för att man ska få täckning och det är inga problem att måla med. Det har samma fördel som alla andra scattered holos, det fungerar som vilket lack som helst. Torktiden är okej. På det stora taget är lacket okej. Jag beställde det, så klart, från Llarowe. Jag föredrar deras shipping framför Picture Polish.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-03-09 15:30:29

Du har blivit bortskämd med fina lack, Sminkan!

Visst är det lite kul att ett lack som skulle vara helt fantastiskt 2007 inte alls ger en samma känsla 2012^^

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-03-09 15:31:45

Jag tycker det var fint. Bara så du vet så kommer mitt inlägg snart, tror jag schemalagt det till 15.30 eller 16.00...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-09 15:33:17

Sanna! Ja, det är helt otroligt! Man är verkligen oerhört bortskämd...



Emma! Låter bra! Jag ser fram emot det!

Postat av: adventures of a mad scientist
Publicerad 2012-03-09 16:03:53

Ooh, maybe I should have gotten this one instead. I ended up getting 533, but I think this one is just as pretty!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-03-09 16:24:24

Jag gillar!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-03-09 20:07:02

Lila holo. Två fina grejer BLIR faktiskt dubbelt så bra ibland :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-09 20:16:02

Adventures! They are all pretty!



Kerstin! Ja, den är fin!



Kitty! Haha, ja, kanske det.

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-03-10 08:00:34

Det här lacket är också fint, men jag håller med om att det förra lacket var häftigare.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-10 11:52:12

MNPO! Den andra är mycket coolare!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-03-10 13:08:37

Den är snygg, men jag känner mig lite tveksam till att blanda duokromt med holo.. Känns lite som att ingen av effekterna kommer till sin fulla rätt när det är så mycket som händer samtidigt..

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-03-10 13:12:50

Annie! Ja, jag var orolig för samma sak. Jag tycker egentligen bara så där riktigt om den förra jag visade. Den är dock fin för båda effekterna kommer bra till sin rätt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela