Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nationaldagsnaglar

Publicerad 2012-06-06 11:09:19 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Inte dagens naglar, jag testar Depend Holographic för fullt, detta är naglarna jag bar när jag gjorde det här sminket. Det var dock så mycket svenska flaggan över dem att jag bestämde mig för att spara dem till idag. Ett smart drag kan jag konstatera nu, målning av fönster och lister är just nu prioriterade högre än nagelmålning och då är det bra att ha lite förberett.
De blå naglarna är målade med H&M Nail Him. Det har lite skimmer i sig men det är väldigt diskret. Jag minns såklart inte helt hundra nu eftersom det är 1,5 månad sen jag bar det men jag tror att det är 2 lager. Har för mig att formulan var bra. Den gula nageln är målad med China Glaze Solar Power. Precis som de flesta gula är den lite mer tungjobbad, den krävde tre lager för att bli jämn och fin. Överlacket är som vanligt Poshes snabbtorkande, inga konstigheter där. Vad säger ni, ganska mycket svensk flagga va? Tanken var precis som med sminket att matcha örhängena men här lyckades jag väl inte riktigt så bra...

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-06-06 11:44:41

Önskar dig en riktigt trevlig Nationaldag!

Kul manikyr :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-06 14:00:56

Helena: Tack detsamma!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-06 14:17:08

Oerhört nationaldagigt! Jag testar också dependholo!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-06 14:19:37

Tjusigt! Är sugen på att skaffa Nail Him, det ser så lysande ut.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-06 15:19:41

Vad bra det blev! Väldigt mycket svensk flagga i detta :) Perfekt dag att posta den här manikyren på!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-06-06 15:54:45

Vad fint! Ha en trevlig nationaldag :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-06-07 07:50:51

Fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-09 15:18:15

Sminkan: Ja visst är det! Kul:)



Nailtastic: Tack! Ja det är ett fint lack...



MNPO: Ja visst är det:) Tack så mkt!



BrilliantNail: Tack så mkt! Det hade jag, hoppas att du också hade det...



Kerstin: Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela