Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sun Yellow & Cosmic Blue

Publicerad 2012-04-22 19:48:38 i Emmas FOTD 2012,

Gårdagens smink kommer här. Sminkan har ju efterlyst regnbågar och det kan jag tyvärr inte leverera, men färg, det tänkte jag att hon ska få. Igår valde jag att matcha mina fina örhängen som min kompis gjort med en sminkning i turkost och gult. Lite galet, men ganska kul.

Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Focus foundation, en mix av färgerna Nude och Sunshine

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Soft
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Ben Nye Lumiere Eyeshadow Sun Yellow & Cosmic Blue

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner i svart

Inliner: Elisabeth Arden kajalpenna i färgen Smokey

Mascara: Clinique Lash Power Mascara

Lösögonfransar: Ardell 102

 

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Sun Yellow på ögonlocket och Cosmic Blue i goblinjen och uppåt. Jag tror ni har koll på var resten av produkterna är nånstans. Kära Sminkan påmiinde mig nyss om något så oglamouröst som att deklarera så det ska jag göra nu. Bums!

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-22 19:54:56

Snyggt! Örhängena var himla fina och sminket med. Somrigt och fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-22 20:21:44

sminkan: Tack! Visste är de kalasfina! Jag har flera stycken i samma stil, är väldigt förtjust i dem...

Postat av: Honi
Publicerad 2012-04-22 20:38:57

Åh vad snyggt, hur fint och färgglatt som helst!

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-22 20:53:49

Jättefint!

Visstja, deklarera!

Postat av: Linda
Publicerad 2012-04-22 21:29:03

Vilka fina örhängen! Och jättefint sminkat! Läckra färger! =)



Jag vet inte om det bara är min dator som har flippat, men reklamen som ligger under första inlägget hamnar av någon anledning mitt i inlägget när jag går in på ett enskilt inlägg, så jag inte kan läsa texten.. =( Är det bara jag som upplever detta? Är bara på er blogg tyvärr =(

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-22 21:46:47

Jättefint! Kanske passar extra bra till nationaldagen? :)



Din eyeliner är btw fantastisk!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-22 22:20:52

Tjusigt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-22 22:22:47

Sjukt snyggt! Älskar färgkombon!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-23 06:01:16

Honi: Tack så mkt:)



Andrea: Tack. Usch ja, det gör ju tyvärr inte sig själv. Men det går ju iaf väldigt fort att e-deklarera...



Linda: Tack! Visst är de fina:)



Nej du Linda, det är inte din dator som blivit knäpp, felet ligger på vår blogg. Det blev nåt fel i koden sist den fick ny design och Sminkan och jag är tyvärr sämst på sånt. Tjejen som fixade har tyvärr inte lyckats spåra var felet ligger, så vi får dessvärre leva med detta...



kerstin: Tack! Ja visst gör det:) Jag borde kanske sparat tills dess, men har iaf ett sparat nagelinlägg.



MNPO: Tack!



Sanna: Tack Sanna. Ja visst är det lite rolig:)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-23 22:53:45

Jättefina färger!



Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-24 10:26:27

Roxcat: tack så mkt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela