Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Små söta geishor på RBL Pepto Pink

Publicerad 2012-07-15 16:17:00 i Emmas NOTD nail art,

Dåliga bilder och lacket ser rätt slitet ut, efter endast tre dagar, eller var det fyra? Jag ville iaf visa er det för de små söta geishornas skull. Det är vattendekaler som jag köpt på Hail the Nails. Eller ja, kanske att jag köpte dem på ebay, men isf var det samma säljare. De är iaf vansinnigt söta och jag har redan beställt en ny karta, tillsammans med lite andra nageldekaler, känner att det är min grej just nu, nageldekorationer och holo, dock inte samtidigt. 
Pepto Pink har jag visat er förut, såg det mycket bättre ut. Det kräver tre lager för att se okej ut men det var fortfarande lite flammigt ändå. Det skumma är att när jag testade det sist täckte det med två lager och då tyckte jag att det var bra. Osynlig skitning i flaskan? Mystiskt. Just nu känner jag mig inte ett dugg imponerad av RBL, de är dyra och känns inte som om de varken är så bra eller kul att jag nånsin kommer köpa dem ändå, men man kan ju ändra sig, jag har ju uppenbarligen gjort det vad gäller detta lack. Seg torktid hade det också, jag hann sabba flera naglar och hade det inte varit för att det var jobbvecka och jag var för lat för att måla om så hade jag inte alls burit det så många dagar. Eller jo kanske, för de söta geishornas skull. Nästa gång ska jag välja en ljusare bas till dem så de slipper bli grisskära i synen.
 

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-15 16:35:33

Geishorna är ju faktiskt helt ljuvliga! Jag gillar dem!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-15 17:42:41

De är väldigt söta geishorna :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-15 18:32:31

Sminkan: De är toppenfina! Om du inte vill ha Caviar så kan du få geishor istället när du kommer hit:)

MNPO: Ja visst är de:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-15 19:07:32

Ja tack! Geishorna var fina. Caviaren känner jag mig fortfarande kluven till.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-15 21:38:18

Geishorna var väldigt fina och dom passade så fint ihop med färgen på lacket. Det där med Caviar känner jag mig också väldigt tveksam till. Caviar har man på ägg. Inte på naglarna!

Postat av: Linda
Publicerad 2012-07-15 21:50:43

Gud va fina! Ser superavancerade ut :0 Var de lätta att få fast? :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-15 22:09:39

Sminkan: Du kan ju kolla på båda varianterna när du kommer så kan du ju bestämma dig då...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-15 22:19:21

Helena: Ja de är kalassöta! Ja jag förstår hur du menar. Men då är det ju egentligen namnet du opponerar dig mot, hade man kallat dem nagelpärlor hade du kanske känt annorlunda?:) Jag tycker de är ganska söta och har beställt ett litet kit så tänker testa iaf...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-15 22:22:08

Linda: Ja vist är de som små konstverk på naglarna! Jag tyckte med det när jag såg dem men nej, det är lätt. Man har ett litet ark med såna och en skyddande plasthinna, du klipper till dem, tar bort skyddslappen, håller dem mot nageln och blöter. Det jag gillar mest är att det liksom blir som en porslinsmålning, istället för att de liksom hamnar på ytan som en sticker.

Postat av: helena
Publicerad 2012-07-16 01:36:55

fint! jag tycker i princip alla lack skiktar sig så fort de får stå lite... jag brukar rulla eller skaka flaskan tills botteninnehållet i flaskan ser lika blandad ut som resten av lacket, om du förstår, varje gång jag lackar :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-16 05:47:10

Helena: Ja så är det ju. Men jag det hade skakat det så det såg okej ut, men jag kanske inte fick ut allt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-16 07:59:48

Vet du vad jag tror? Jag tror att du, som jag, börjat med tunnare lager. Det händer ju saker med den teknik man har.

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-16 08:20:19

Iiihhh, säger inte så. Törs inte ens tänka på hur många lager jag isf behöver till min gsmla favorit Calender Girl. Fast du har säkert rätt, jag upplever ju att jag har mer kontroll över lacken idag.

Svar: Ja, jag tror faktiskt att det är så. Det går ju att medvetet göra tjockare lager också, om det skulle behövas, så ingen panik! :D
Sminkan

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-07-16 10:03:33

Haha, jag gick fel väg när jag skulle fortsätta vår diskussion. Var inloggad som administratör så jag tänkte mig inte för. Sorry.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-16 10:16:10

Söta geishor! Vattendekaler verkar rätt kul ändå tycker, trots att jag inte brukar fastna alls för nail art annars.

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-07-16 17:20:23

Jättefina! Jag gillar nageldekaler, enkelt & snyggt utan en massa pillande:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela