Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rescue Beauty Lounge Pepto Pink

Publicerad 2009-08-16 23:22:12 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Det har väl undgått få att Nailmail-paketen med Rescue Beauty Lounge kom i veckan. Mitt paket innehöll Recycle, Underwear och Pepto Pink. Tämligen somriga lack alltså, förutom Recycle. Efter en del dividerande slutade det dock med att jag även övertog Look Rich, Be Cheap från Sminkan, hon insåg väl hur hemskt det är att ta bort glitterlack. Fyra RBL-lack rikare alltså. Det här utskicket var verkligen otroligt spännande då jag aldrig har testat RBL, men hört mycket gott om dem. Jag var således ivrig att prova de nya lacken, och först ut för testning var Pepto Pink, ett kallrosa mellanljust krämlack.



Pepto pink var bra att måla med, täckte efter två lager och ja, det skötte sig som det skulle på det hela taget faktiskt. Det här är en färg jag var lite osäker på, men jag gillar den faktiskt. Pepto Pink är ett lack av den kallrosa krämtypen som jag definitivt gillar att bära, särskilt till vår och sommar. Krämlack är som ni nog har förstått inte riktigt min grej, jag är en skimmerflicka, men för vissa färger kan jag göra undantag, och Pepto Pink är en sådan färg. Dessutom så är det glansigt och fint och höll utan minsta skavank i två dagar, då det tyvärr fick åka av till förmån för arbete. Men det kommer säkert att få pryda mina naglar fler gånger, för jag är riktigt nöjd med det, och visst är det bra att ha några lite mer konventionella lack bland alla gröna, blå och holosar?

Kommentarer

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-08-16 23:45:53

Grymt snyggt lack!! :D

Postat av: Karin
Publicerad 2009-08-16 23:49:53

Ja, jag gillar den verkligen också, har den ju på långfingret! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-17 06:42:18

Det är verkligen fint på dig! Dina naglar är snygga i det. Fast det är de ju i alla lack...

Rosa krämlack kanske inte är så dumt egentligen. Har några riktigt blekrosa och så något rosarött. Kanske ska prova något av dem innan sommaren är förbi. Men nu är det Funky French som gäller.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-17 08:54:55

Caroline: Ja det är det absolut!



Karin: Ja jag såg det, det är himla fint...



Sminkan: Tack:) Rosa kräm är fint, en av de få varianter jag gillar som krämlack. Tycker absolut att du ska testa!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-08-17 09:19:56

Fin färg! Lite sextiotal och bubbelgumsrosa. :-D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-17 09:43:52

åh detta är jättefint, håller med Fåfängan där, lite sextiotal över det.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-17 10:28:41

Fåfängan: Ja, det har du rätt i:)



Linda: Ja, det tycker jag med:) Yes, det stämmer nog...

Postat av: Angela
Publicerad 2009-08-18 00:17:47

Åhhh nu svider det lite i hjärtat att jag inte gjorde som jag först tänkte och beställde Pepto Pink. Men nej.. jag var för snål.. dumma dumma mig dunkar huvudet i väggen

Underbart snygg rosa färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-18 09:19:32

Angela: Aj då. Ja det är ett fint lack. Men du kan trösta dig med att snart vill du ha höstlack istället, säsongen är ju snart över för Pepto pink...

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-18 17:10:07

Jag gillar verkligen den här färgen. Någon blandning mellan rosa och korall. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-19 09:25:49

Alex: ja det är ett fint lack.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela