Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Every Month is Oktoberfest

Publicerad 2012-08-01 09:17:52 i Naglar, vampy,

Nailtastic-Anne visade min ena favorit från OPI Germany igår så jag sparar den lite och visar istället min andra favorit, Every Month is Oktoberfest. Ett enastående lack! Ser ni hur vackert det är? Köper ni bara två lack ur kollektionen så måste det vara de båda vamparna. De är så helt totalt perfekta!
EMiO är en mörkt auberginelila med skimmer i rött. Den har en helt enastående glöd och äntligen har jag ett lack som kan ta upp tävlan med min gamla skimmer-vampfavorit OPI Black Cherry Chutney. Helt ärligt, OPI har inte gett ut ett riktigt bra vamplack sedan OPI India 2008 men nu fick vi två som faktiskt toppar de BCC och varma Royal Rajah Ruby. Äntligen! Inte för att de lacken inte varit vackra nog men jag har haft på känn att OPI kan ännu bättre!
Okej, EMiO är mer lila än BCC så den knockar inte BCC av banan direkt, men den är ett fantastiskt komplement. Jag har målat två flödiga lager på mina bilder, formulan kalas återigen. Den här kollektionen är formulamässigt den absolut bästa OPI gjort, alla fall av de jag testat och helt ärligt, jag har missat många (tråkiga) kollektioner de senaste åren så jag kanske inte är mest välinformerad. Jag har dock svårt att tänka mig att man kan göra bättre lack än så här för de är i samma klass som mina formulafavoriter från Zoya Wicked. Kunde OPI bara sätta tillbaka sina gamla penslar i lacken, ni vet de smalare, så skulle min lycka vara gjord.
Visst är det vackert! En härlig möklila som nog mest påminner om Zoya Valerie
I solen kommer det fantastiska skimret fram. Andlöst vackert! Och vänta bara tills ni får se German-icure, den är ännu vackrare! Alltså, jag är i himmelriket! Vampiga himmelen strax bortom de rosa molnen!
Vi avslutar med lite skuggbilder också, och en där man tydligt ser skimret i flaskan. Rött mot det lila. Mmm!

Kommentarer

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-01 10:21:47

Nä det finns inte så mycket att fundera på, denna SKA jag ha! :)

Svar: Ja, den är väl värd att köpas. Mycket vacker!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-01 10:48:35

Men ååååååh!!!! Det ser ju helt FANTASTISKT ut! Känner på mig att både denna och Every Month is Oktoberfest kommer att ha en plats på min topp 20 från 2012.

Svar: Ja, jag förstår det. Oktoberfest är absolut ett av de snyggaste lacken i år och den här är inte långt efter.
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-08-01 10:54:51

Du och Anne är så stygga! Hade ju inte alls tänkte skaffa denna eller Oktoberfest men inser ju att det är lite kört nu....Har ju så många redan men dessa känns för bra för att motstå! Black Cherry Chutney är dessutom en av mina favorit vamp lack så...

Svar: Det här är lack man måste ha. BCC är i och för sig rödare så den är fortfarande unik, men visst är det här nödvändigt för en vampälskare.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-01 11:35:54

Woooow! Helt underbart. Helt fantastiskt. Behöver nog köpa lite OPI snart. :)

Svar: Det finns en handfull alla fall som du inte bör missa ur OPI Germany. :D
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-08-01 14:05:01

Första kommentaren (Woho!) sen jag började läsa bloggen för någon vecka sedan (hur sen är inte jag?). Grymt fint lack, min lista är väldigt lång nu på måste-ha lack - China Glaze och OPI har verkligen slagit huvudet på spiken på sina senaste kolektioner. Måste bara fråga, var brukar du beställa dina OPI nagellack från? verkar inte som att Transdesign säljer OPI längre... PS: Jättebra blogg och überfina bilder! :)

Svar: Trans Design och 8ty8 säljer fortfarande OPI. På 8ty8 får man maila men TD har dem listade. Sök på OPI på deras sida.
Tack för berömmet!
Sminkan

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-08-01 16:38:35

Så superfin! Ble litt i åndenød både av denne og Annes Germanicure! :D

Svar: Ja, du måste ha dem! Båda!
Sminkan

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-08-01 16:39:34

Annes Oktoberfest, mener jeg. ;)

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-01 17:20:20

Den här funderar jag på.
Hade jag mer pengar skulle jag
slå till direkt, men nu måste jag tänka.
Finns ju så mycket snyggt!

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-01 17:25:58

Jag kommenterade, men jag vet inte om det kom fram pga strul med sidan.
Iaf, det jag skulle säga var att jag funderar på att köpa det här lacket.

Svar: Japp, det kom fram. Jäkla blogg.se med sina buggar... Tack för att du alla fall försöker kommentera och läsa.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-01 18:01:20

JA! Jag ser hur vackert det är!! De här vamparna är verkligen MÅSTEN!

Svar: Ja, de är det. Absoluta måsten!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-01 22:04:35

Det här MÅSTE jag ha! Mycket mycket vackert!!

Svar: Ja, och Oktoberfest med! budgetera för båda!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-02 06:27:13

Alltså wow! Kommer definitivt att spana in denna och Oktoberfest när de finns att köpa...

Svar: Ja, de är helt fantastiska! Bästa vamparna på länge!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-02 09:08:10

Åååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, vad fan gör du med mig?!?!?!?! Jag känner helt ärligt en tyngd över bröstet precis just nu, och har svårare att andas, bara för att jag inte har det här lacket att beskåda på mina egna naglar. Hej ångest.

Svar: Men du har det snart! Snart!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-02 09:15:00

Mycket vackert!

Svar: Visst är det!!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-03 14:16:58

Inte snart nog!!!1

Svar: Om du kommer i helgen får du låna dem! ;D
Sminkan

Postat av: Julia, June's abstracts
Publicerad 2012-08-18 02:04:54

Detta är verkligen helt fantastiskt! Hur lika är det här och German-icure by Opi när det kommer till kritan?

Svar: De är inte lika alls. EMiO är ju lilabaserad och GbO är brunröd. Det är samma skimmer dock.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela