Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Black Cherry Chutney

Publicerad 2011-11-15 17:29:00 i Naglar, vampy,


Låt oss gräva lite i arkivet och plocka fram ettinlägg från i våras. Hur fångar man Black Cherry Chutney på bild? Det är ett av mina absolut mest älskade och använda vampy-lack, nästan svart i vissa ljus men egentligen en djup purpurröd med rött skimmer. I solen ser man hela det djup och den härlighet som lacket erbjuder men som vanligt är det inte så lätt att fota...



Rikt och härligt och med en glödande kärna. Dessvärre är lacket inte alls speciellt lätt att måla med, det blir gärna flammigt och trots att man är försktig så kan man se att naglarna är lite olika djupt färgade. Jag har två lager på bilderna, ett tredje hade tagit bort för mycket av den röda färgen, tycker jag, men det är ju upp till var och en.

Här är Siri också. Hon hänger med ut på balkongen och fotar alla lack.

Mer närbilder för att fånga färgen...

Som vanligt har lacket varit med förut, flera gånger faktiskt, och här är en länk till ett sådant tillfälle.
Det här är verkligen vampigt i kvadrat så det var ju himla bra att jag sparat på det här inlägget så länge, eller hur. Det passar ju helt perfekt till vampiga veckan!

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-11-15 17:59:34

Så fint! Men det är lite jobbigt med mörka lack som inte riktigt blir jämna... Det problemet hade jag med både Eiffel for this Colour och Yes... I Can-Can.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-11-15 18:18:23

Verkligen fint! Snyggast hittills i Vampiga veckan!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-11-15 21:20:48

Jag tycker att du lyckats bra med att fånga hur vackert detta är

Postat av: Annie
Publicerad 2011-11-15 21:45:31

Mycket tjusigt!!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-15 22:18:50

Makeupoholic! Ja, jag vet, jag med. Det är hopplöst med vissa OPI...



Kerstin! Ja, den är alla fall oerhört vacker.



Kajalen! Hade det sett jämnare ut hade jag varit nöjd.



Annie! Ja, den är ju det!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-11-15 22:38:37

Det här är verkligen ett av de vackraste vampiga lacken som finns! Just därför känns det helt galet att jag inte skaffat det själv ännu. :-)

Postat av: Liza
Publicerad 2011-11-15 23:14:50

BRA TIPS DU!

Har för mig vi pratat om detta lack innan

jaja jag ner snabbt som f*n i min låda

hittade min flaska så nu lackar jag med

Black CHERRY!! YAY..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-16 06:18:59

Nailtastic! Ja, det är lite galet. Du får åtgärda det.



Liza! Ja, vi pratade nog om det någon gång men jag minns inte av vilken anledning. Det är ett väldigt vackert lack trots strimmigheten.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-11-16 08:44:20

Jag äääääääääälskar BCC. Verkligen älskar! Jag gillade inte att måla med det minns jag, men det är så förbannat vackert att jag vill drunkna i det. Helst hundra gånger om.

Dina bilder visade upp lacket väldigt väldigt bra!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-11-16 17:41:51

JO jag berättade för digjag hade köpt det nån gång i somras. jag trodde de var nytt så sa du det är gamalt....

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-11-16 19:11:08

Ohh, detta var verkligen underbart vackert! Går upp på önskelistan :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-11-17 06:41:00

Chaosophia! Jag älskar inte heller att måla med det men det har ingått i min topp 20 när jag gjorde en sådan och det är nog fortfarande kvar där. Det är väldigt vackert!



Liza! Just ja, så var det!



Evelina! Ja, det är fantastiskt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela