Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Cloudy Violet

Publicerad 2012-07-14 12:21:13 i Naglar - holografiska lack,

Det är min födelsedag idag så egentligen har jag inte tid att sitta här och snacka med er. Istället ska jag ordna det sista inför mitt traditionella födelsedagskalas och se till så vi kan sitta på uteplatsen och så. Jag behövde dock en liten paus i allt fixande och donande så jag passar på att kika in här och säga hej till er. Jag tänker att ni kanske vill fortsätta fira helg med holo så jag visar ett inlägg jag sparat lite på, Layla Cloudy Violet. 
Emma har ju redan visat det här för er en gång här på bloggen och dessutom med magiska bilder. Jag har därför dröjt lite med att publicera mina bilder av det. De är inte lika bra så jag skäms lite dessutom... Nej, kanske inte skäms, men jag ska tusan i mig prova med Aqua Base och göra en jämförelse. Ni vet ju att jag brukar köra med OPI NNS och ett lager SV som bas när jag har knepiga hololack fast jag äger fyra eller fem olika Aqua Base-varianter. Jag har inte tyckt det gör skillnad men igår målade jag mammas naglar med Layla Purple Illusion över en Nfu Oh Aqua Base (som jag köpt en flaska till av från Nail Mails överskottsshop för jag vill att mamma ska ha holo hon med och hon vill ha det enklaste möjliga när hon lackar) och banne mig såg det inte hyperholo ut. dessutom täckte det nästan med ett enda lager. Bara på de bredare naglarna fick jag gå över en gång till med penseln. 
Men nu är det Cloudy Violet vi pratar om. Den är en blåbaserad lila som med min vanliga rutin täcker med två lager. Inga applikationsproblem och snabb torktid utan överlack men jag har alltid på ett lager SV för glansen och ytan. Jag tycker den är väldigt vacker och kan inte bestämma mig för om jag gillar denna eller Misty Blush mer. Misty kanske vinner för den är mer unik i och med att den är rödbaserad, men båda är magiska. Alla Layla är magiska!
Layla köper man får deras italienska webshop och de kostar 10 euro flaskan. Väl värt pengarna måste jag säga! Man kan inte få mer holografiska lack än dessa. Färgerna är dessutom vackra och ja, allt är perfekt!
Och som vanligt blir det en liten film!

Kommentarer

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-07-14 12:37:11

Det är bara för bra! Så himla snyggt! Och grattis förresten! Hoppas du får en bra dag! :D

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-14 13:07:41

Grattis grattis!!! Hoppas att födelsedagen är super och att ni får ett kanonkalas med allt smaskigt du gjort! Jag ringde innan men du hade nog fult upp, försöker lite senare när ni kalasat färdigt:) Jag tycker att lacket ser alldeles galet fint ut på dina bilder också! Intressant att Nfu Oh vart så bra på Aqua basen, banne mig om jag inte ska prova i veckan, jag drar mig ofta för att använda dem för att de är så hemska att applicera så kunde man lösa appliceringsproblemet vore det ju underbart.

Svar: Men stopp! Det var ett Layla jag provade på Aqua basen men det var Nfu Ohs aqua Base. :D
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-07-14 13:16:32

Grattis på födelsedagen!

Lacket är übervackert. Älskar lila holos!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-07-14 14:06:17

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktigt fin dag!
Lacket ser ju riktigt tjusigt ut! Jag har ingen aqua base eftersom jag har hört att det inte ska göra så stor skillnad egentligen, men kanske att jag får ta och prova på en från Nfu Oh då i alla fall :)

Svar: Ta det lugnt med det där aqua base-köpandet. Jag ska göra lite tester och visa dem jag har. jag har inte sett skillnad förut men jag har inte provat så mycket heller.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-07-14 14:37:19

Grattis hurra!
Jag undrade just vem det var alla flaggade för, nu vet jag. :)

Svar: Hahaha, ja, det är mig! :D
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-07-14 14:54:55

GRATTIS!!!!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-07-14 16:05:28

Grattis på födelsedagen bästa, bästa Sminkan! Hoppas du får en härlig dag! Strålande val av lack dagen till ära också, det ser underbart ut!

Svar: Tack så mycket!!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-07-14 16:05:41

GRATTIS BÄSTA DU! <3
KRAM

Svar: Tack så mycket! Kram tillbaka!
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-07-14 16:19:42

Grattis!! Hoppas du får en jättefin födelsedag :)

Svar: Tack så mycket! Det var en bra dag!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-07-14 17:15:30

Grattis på födelsedagen!! Hoppas du får en härlig födelsedag! Lacket är verkligen underbart!

Svar: Ja, det har varit en bra födelsedag!
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-07-14 18:15:46

Grattis!! Hoppas du har en bra dag :)

Svar: Tack! jodå, det var en bra dag.
Sminkan

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-07-14 18:37:30

Grattis! Hoppas du får en super bra dag:-) Lila och holo är aldrig fel.

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-07-14 23:02:55

Ja Stort Grattis! :D
Och det där lacket är så hypergalet ultramegalöjligt vackert!!
Alltså, på riktigt ^^

Svar: Håller med och tack!!
Sminkan

Postat av: Julia
Publicerad 2012-07-14 23:18:04

Grattis på födelsedagen! :)

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-07-14 23:27:47

Äsch. Jag fick för mig att det var Nfu Oh rakt igenom. Nåja, jag ska testa iaf...

Svar: Jag ska också testa. Mycket vetenskapligt och fint! :D
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-07-15 11:50:48

Jättevacker lila och underbar holoeffekt, jag måste nog skaffa lite Layla-lack snart.. Och så får jag passa på med ett försenat grattis på födelsedagen!

Svar: Tack! Och ja, du måste ha Layla!
Sminkan

Postat av: Martina - Colourize Me
Publicerad 2012-07-15 19:13:57

GRATTIS FINA KÄRA DU! Fantastiskt fint nagellack också. Helt galet vad vackert det är!

Svar: Tack! Ja, visst är det oerhört tjusigt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela