Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Layla Cloudy Violet

Publicerad 2012-06-24 10:53:53 i Emmas NOTD i glitter och holo,

Inte nog med att det varit holofredag och hololördag, nu blir det även holosöndag. Fast ni vet ju att vi inte är så traditionsbundna vad gäller holo, alla dagar är holodagar för oss när vi har nåt fint att visa. Jag brukar iofs försöka spara lite på hololacken för att ha nåt att visa när fredagen kommer, men ibland går det inte att vänta, till exempel när jag har nåt så galet fantastiskt som Layla Cloudy Violet på naglarna och som bara ropar efter att få komma ut i bloggens ljus. 
 
 
Lite mörkare än Shock Pink är Clody Violet. Jag skulle beskriva basfärgen som en mellanmörk lila med kall underton. Regnbågarna skulle jag beskriva, som wow, OMG och helt jävla fantastiska!!! Jag fortsatte att använda Aqua Fix från Make Up Store som bas eftersom Coffe Love som sagt lämnade kala fläckar på min kompis när vi körde med vanlig bas och med ett lager Nubar Foundation och ett lager Aqua Fix på det så är formulan helt jävla strålande. Jag kan nästan inte tro att vi har sån tur, galna regnbågar, starka färger och dessutom schysst formula. MUS och Nfu Oh, de gamla flaskorna alltså, är det som kommer närmast vad gäller regnbågarna men de lacken är ju rent ut sagt helvetiska att måla med. Nu har jag aldrig testat Nfu Oh med Aqua Fix som bas iofs men det har jag gjort med Make Up Stores holografiska och jag kan säga att det hjälpte föga. Är ni lika hopplöst förlorade i holo som vi så vill ni alltså ha dessa och ni kan köpa dem här. Nu låter det ju som om jag gör värsta reklamen och det erkänner jag så gärna. Dock inte för att jag fått en spänn för det utan för att de här lacken är så vansinnigt bra och jag känner för att sprida lite hologlädje denna soliga söndag. 
 
 
 
Finns det då inga nackdelar med dessa fantastiska blingbomber? Jo hållbarheten är väl inte sådär kalasbra. En dag satt Shock Pink alldeles utmärkt, efter två dagar hade jag lite tip wear och enstaka chip, efter tre dagar hade flera naglar chippat och då var det definitvt dags att byta. Nu är det ju iofs baserat på ett lack men allvarligt talat, galet holografiska lack brukar inte ha den allra bästa hållbarheten, räkna med att ni får måla om naglarna varannan, var tredje dag iaf om det ska se snyggt och välvårdat ut. Nu vet jag ju att många av er byter ofta men jag kan lätt låta ett nagellack sitta i fem sex dagar men det kommer jag nog inte att kunna göra med Laylaholosarna. Jag förlåter dem dock det då de är så pass utmärkta i alla andra avseenden och väljer helt enkelt andra lack när hållbarheten är det viktigaste. 
 

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-06-24 11:38:30

Verkligen vackert! Ser minst sagt fram emot att komma hem till Layla-paket imorron ^^

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-06-24 11:56:35

Vilka underbara bilder, Emma! Jag hade precis lackat med Coffee Love i tanken att den skulle få komma upp så snart jag fångat lite sol (vi har haft regn på försmiddagen) men jag kan vänta med den. Fick precis en liten solglimt nämligen men bilderna är ännu oredigerade. Den är himla snygg! Alla Laylorna är himla snygga! Guuuuuuud vad jag älskar dem! Iiiiiih!

Postat av: Jessica
Publicerad 2012-06-24 11:57:49

Sluta frestas så! De är ju underbara! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 12:17:16

Cactus: Det förstår jag, du kommer nog få hur kul som helst:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 12:17:53

Sminkan: Ja jag tycker med att de blev fina. Här var det precis tvärtom, solen lyste när jag gick upp men nu är det molnigt. Som tur var så var jag snabb och fotade bums... Ser fram emot Coffe Love sen. Ja det är de verkligen, helt otroliga!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 12:18:10

Jessica: Usch jag vet, det är elakt egentligen:) Haha, ja de är ju det!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-06-24 13:13:30

Lägger mig här och kvider lite. SATAN så snyggt!

Postat av: Aila
Publicerad 2012-06-24 15:22:56

Oh herre gud! Jag. Vill. Ha. De.

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-06-24 15:39:26

Jag skrek lite som en liten flicka ._.
HJÄLP. Den är precis så snygg, vacker, fantastisk som jag hoppades!!
KÄRLEK!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-06-24 16:10:16

Helt galet holografiskt och väldigt vackert! Fina bilder du tagit också. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 20:54:01

Mrs Data: Jag förstår dig, det är så galet fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 20:55:03

Andrea: Haha, gjorde du?:) Ja det är helt rätt, det är skitsnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 20:55:55

Andrea: Haha, gjorde du?:) Ja det är helt rätt, det är skitsnyggt!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-24 21:23:06

Otroligt snygga bilder!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 21:38:58

Nailtastic: Ja det är ett underbart lack. Tack så mkt!:)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-06-24 21:48:36

Otroligt snygga bilder!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-06-24 21:50:20

MNPO: Tack så mkt!:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-06-25 06:46:28

Helt magiskt! Jag. Måste. Ha.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-07-04 20:13:35

Alltså... jävlar vad snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela