Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

W'n'W Back Alley Deals

Publicerad 2012-01-25 18:13:00 i Naglar i lila,

Vill ni se mer glitter? Det har ju varit en del igår med både Twinkle Lights och Tinsel Town. Här är det ett superglittrigt lack i lila från budgetmärket Wet'n'Wild. Eftersom detta eminenta märke inte säljs i Sverige så blir det tyvärr lite mindre budget för oss om vi tvingas klicka hem det från eBay. Så gjorde jag. Jag har köpt fyra av lacken i den här kollektionen, det blå har jag redan visat. Jag har även det röda och det svarta men de är inte fotade än. 
Glittret är tätt men det krävs alla fall två till tre lager för full opacitet. Det är lila glitter och så lite färre men ändå väl synliga rosa glitter. Mina bilder är tagna en mulen dag (finns det några andra dagar? jag minns inte längre...) och gör så klart inte lacket rättvisa. Det är riktigt glittrigt utan att bli jobbigt glittrigt, om ni förstår hur jag menar. Man kan titta på det utan att det käns oroligt men det är ändå ljusspel över ytan hela tiden.
Jag tycker till och med att färgen är snygg. Jag har en förkärlek för rödtonade lila. För att få en slät yta krävs dock cirka tre lager överlack. Det är en hungrig liten rackare. Om man inte är känslig för att känna att nageln har struktur kan man komma undan med färre lager överlack, men för mig är tre minimum.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-01-25 19:02:44

Rosa/lila var en uppfriskande glittercombo! Jag stör mig oxå jättemycket på skrovliga glitterlack och funderat o testat för att hitta nåt som funkar mot dessa "hungriga svampar". Alla tips mottages tacksamt.

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-01-25 19:03:20

Det finns i Sverige! Jag har köpt Wet 'n Wild på CityGross :D för ca 50-60 kr/flaskan.



Fint glitter!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-01-25 20:14:14

Vilket snyggt lack!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-01-25 20:51:15

Läcker kombo av cerise och lila, helt klart!!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-01-25 21:12:55

Så otroligt vackert och speciellt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-01-25 21:17:57

MPO: Jag ska ta henne i uppläxning i Sverigefrågan Jag har köpt WnW till henne i Sverige, hon borde alltså veta bättre:)



Sminkan: Tycker att det ser härligt glittrigt och blingigt ut. Det påminner mig lite om CG Flying Dragon fast de är nog egentligen ganska olika, var så länge sedan jag bar det lacket...

Postat av: Honi
Publicerad 2012-01-25 21:51:17

WnW finns i sverige men inte alls i samma utsträckning som i USA. Många grejer som finns i USA kommer aldrig till sverige utan vi får nöjas med bas-sortiment.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-25 22:02:05

Kitty! Ja, det är en trevlig kombination!

Något jag är sugen på att prova är Lynnderellas Glitter Tamer, den ska tydligen kunna släta ut den skrovligaste ytan. De kommer säljas hos Llarowe.



MNPO! Ja, jag kom på det sen... Eller, Emma sa det. :D

Jag har aldrig varit på Ica Maxi....



Kerstin! Ja, det är fint!



Makeupoholic! Ja, fint!!



Roxcat! ja, väldigt fint!



Emma! Ja, det är himla vackert. JAg har inte heller haft Flying Dragon sen... ja... 2008. :D



Honi! Jag har förstått det. Jag glömmer Ica MAxi för jag har aldrig varit där.Jag ser alltså aldrig W'n'W i det vilda.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-01-25 22:32:12

Åh så fint glitter! Gillar verkligen kombinationen av färgerna i :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-01-26 08:55:49

Jag var nära på att beställa det här förut när du visade ett annat lack ur kollektionen, och nu ångrar jag mig lite. Kändes inte helt värt att köpa från eBay just då, och så hoppades jag på att få hitta några WnW i butik istället, men neeeej då. Jag har letat mig nästan-svettig på Citygross, och mitt IcaMaxi har definitivt aldrig haft något WnW heller.

Det var bättre förr när det fanns att köpa på H&M.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-01-26 16:08:10

Annie! Det är en härlig kombination!



Chaosophia! Ja, varför har inte HM kvar w'n'w? Så himla dumt att de slutade med dem...

Postat av: Malin
Publicerad 2012-01-30 07:04:23

Tycket det är riktigt snyggt! :D

Fast Wet n Wild finns ju i ett par svenska butiker iaf, bla Ica Maxi :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela