Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Deborah Lippmann Superstar

Publicerad 2011-10-30 09:25:14 i Naglar i guld, koppar, brons,

Deborah Lippmanns Superstar har jag haft i flera år utan att testa det. Jag vet faktiskt inte varför jag varit så seg på det, det är ju inget fel på lacket, men kopparfärgat glitter är kanske inte mitt förstahandsval alla dagar. Det är ett ganska bra kopparglitter då det ni ser på bilderna är ett lager, ganska flödigt, och det applicerar helt okej. Inte jättera, men helt okej. Det är dock väldigt hungrigt och man får ösa på många lager överlack för att mätta det. Här ser ni fyra lager, först ett lager SH Nail Quencher (ett baslack som får mina naglar att skica sig så jag använder det ovanpå glitter istället då det är ofärgat och tjockt), därefter ett lager SH Insta Dri top coat och sen Seche Vite. Slutligen toppades det dag två med ett lager till av SH Insta Dri. Ändå kan man känna att det inte är helt slätt.
Blixtbelysta bilder från i fredags. Det ser mer nötbrunt än kopparfärgat ut här och det blir det i vissa ljus. Det är en hasselnötsbrun bas med massor av kopparfärgade, runda glitter i.
I dagsljus blir det mer kopparfärgat även om man även då ser den bruna basen, så klart. Bilden ovan och alla nedan är tagna i dagsljus i fönstret på lördagen. Som ni ser finns en smula tip wear. Det blir alltid så med dessa hungriga glitter, tycker jag. En anledning till att jag sällan bär dem mer än över dagen. Nu gör jag ett försök med It's Alive som jag tidigare bara använt i layering just för att jag hatar tip wear och att ha fyra-fem lager av överlack gör nästan alltid att lacket drar ihop sig lite oavsett märke på överlacken. Eller om de tunnas ut i tippen? Vet inte exakt vad som händer men det irriterar mig ofantligt. det brukar dock se bra ut till att börja med alla fall.
Superstar täckte alltså med ett lager, hade behov av fyra lager överlack för att bli slätt och gick enkelt att ta av. Det tog inte fem minuter och krävdes tre bomullspads. Inga problem alltså. Ganska fint faktiskt, trots att det är brunt. Jag gillar det nog.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-30 10:50:30

Suuuperfint ju! Ser väldigt sofistikerat ut för att vara ett glitterlack. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-30 11:38:35

Ser okej ut men inget lack jag skulle köpa. Fantastiskt att det var lätt att få bort, det ser hemskt besvärligt ut...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-30 21:18:08

Nailtastic! Det gör det nog!



Emma! Ja, man blir förvånad ibland.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela