Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Ruby Red Ruby

Publicerad 2012-09-13 05:56:00 i Naglar - glitter för layering,

Lynnderella Ruby Red Ruby över Nubar Fiery Red. Det här bar jag första veckan på jobbet. Min ena chef tyckte det var fint, minns jag. Rött glitter brukar av någon anledning alltid få uppmärksamhet av män när jag bär det medan kvinnor föredrar lila. Skumt...  Hur som helst så var det en iögonfallande manikyr.
Lynnderellas Ruby Red Ruby är inte diskret. Glittren är stora och svåra att få jämna och släta på naglarna. Det är dock ett glödande och intensivt lack som gör sig bättre i verkligheten än på bild. Det lyser och gnistrar som själva julafton av det här glittret. Det är dock inget lätthanterligt lack då det kräver att man duttar och petar med glittren även när man som här använder det i en layering och ganska tunt. Om man nu kan tala om tunt när lack kommer mer i blobb-konsistens och mest påminner om en halvstelnad jell-o.
Glöder och glittrar gör det alltså. Så mycket att det är värt den värdelösa formulan. Minst tre lager Seche Vite krävs för att få det hjälpligt slätt. Jag har visat det förr och är man sugen på att se det över ett vampigare lack kan man spana in det gamla inlägget. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-09-13 07:50:17

Åh! Det är så fantastiskt vackert att jag tappar andan!!

Svar: det är verkligen vackert!
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-09-13 08:03:03

Mycket vackert och höstglödigt!

Svar: Ja, det glöder verkligen!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-13 08:51:21

Det är absolut vackert. Tvivlar dock på att jag skulle orka bära det med tanke på din talande beskrivning av formulan..

Svar: Du får prova när du hälsar på. :D
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-09-13 09:03:35

Väldigt fint lack!

Svar: Ja, det är vackert!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-09-13 09:15:26

Haha, jävla reklambanner! Förut var texten åtminstone PÅ bilden, men nu täcker bilden över allt. Fräsigt av blogg.se alltså, fyfan.

Roligt det där att män gillar rött och kvinnor gillar lila. Rött är väl över lag ansett som en sexig färg i de flestas ögon, medan få verkar vara bekväma i det.
Och appropå lila så tror jag att jag har hittat en klänning till bröllopet nu! Den finns dock i England, och jag vet inte om jag kan lita på att försändelsen är snabb nog, så jag måste leta efter något annat alternativ också... blä.

Svar: Åh, klänning! Du måste skicka en länk på mailen så jag kan beundra!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-09-13 10:54:38

Ett av de få Lynnderella som jag tycker är fina.

Svar: Jag tycker flera är fina. Inte $20 fina, men $10 som förr. :D
Sminkan

Postat av: Miss Anthropia
Publicerad 2012-09-13 11:55:35

Hehe, lustigt. Jag jobbar i butik och 99% av gångarna jag får kommentarer om naglarna är det män :)
Att dom gillar rött kan nog kanske vara att det är en sexig och klassisk färg på samma gång.

Svar: Ja, det är möjligt. Min erfarenhet är också att män gillar glitter... :D
Sminkan

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-09-13 14:08:15

Verkligen en sjukt snygg manikyr!

Svar: Ja, det glittrar alla fall väldigt, väldigt mycket!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-09-13 17:56:08

Ja, den ser verkligen iögonfallane ut! Väldigt vackert!

Svar: Ja, det formligen lyser rött!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-09-13 17:59:30

Jag tyckte också att det var kul det här med kön och färger. Senast en kvinna kommenterade mina naglar så hade jag faktiskt lilaaktigt. Men det är oftare att män kommenterar just nail art. Fast folk i min omgivning är så van nu för tiden så det är inte så att kommentarerna rullar in jämt.
Angående lacket så tycker jag fortfarande att det är fint, fast kanske lite finare över svart som i det gamla inlägget. :)

Svar: Ja, senaste lacken jag fått kommentarer om av kvinnor är definitivt lila. Män är mycket mer uppmärksamma på naglar. Det är lite kul!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-13 19:07:12

Nej!!! Jag är övertygad om att borttagningen är minst lika jävlig. Ska jag testa ett glitter vill jag testa ett som är fint, alltså ännu finare och helst av allt vill jag testa holo...

Svar: Okej. Fast det här är så pass glest att det inte är så jobbigt att ta bort.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-09-13 19:43:25

Det var riktigt häftigt måste jag säga!

Svar: Häftigt är ett bra ord för det.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-09-13 21:12:54

Ah okej. Men du har mkt finare glitter, jag vill hellre testa dem:)

Svar: Okej. Du får testa vad du vill. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela