Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lynnderella Ruby Red Ruby

Publicerad 2011-12-22 12:59:00 i Naglar - glitter för layering,

Sist att visas av mina Lynnderella lack är Ruby Red Ruby. Lynnderella är en tjej som startat ett independetmärke av frankade nagellack och dessa har varit väldigt åtråväda för nagellackstokar som jag själv. Nu har de blivit mer åtkomliga då Llarowe, min favorit-webshop, tagit in dem och säljer dem. Just nu tror jag alla lacken är oos och eftersom Lynn är en ensam person som ska mixa ihop allt för hand samtidigt som hon har heltidsjobb och familj som alla andra så kan det dröja innan de kommer in igen. Det är dock bra att de finns hos Llarowe för då kan vi "internationella" flickor köpa dem också och dessutom till bra fraktpriser! 
Ruby Red Ruby är ett lack bestående av stora, oregelbundna glitterflagor i klarrött mixade med små glitterkorn av samma färg. Här är det lagt över Misa Love Bite, en kombination jag föll för när jag såg den på ett forum för någon månad sedan. Jag ska absolut prova den över en mer ton-i-ton röd också i framtiden.

Som alltid med Lynnderellas lack så är det stora glitter som behöver mycket överlack för att få en slät yta. Tre-fyra lager Seche Vite är inte orimligt. Manikyrerna blir ganska tjocka men det kan det vara värt för det är helt unika glitter. Ni får ett jättespam av bilder så ni kan avnjuta den säregna skönhet som är Lynnderellas. Jag är inte alltid på humör för den här sortens lack, men när jag är det är de enastående. Min favorit är än så länge Very Pretty Vampire men de är alla fina och speciella och ja, små konstverk.

Kommentarer

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-12-22 15:14:24

Jättevackert! Ska definitivt klicka hem några Lynnderella lack så fort de finns "is". Fick förresten mitt första Llarowe beställning med några Ludurana lack hem igår :). Så tacksam att du tipsade om denna webshop!!!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-12-22 15:49:13

Vackert!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-22 16:36:08

Jag gillar dessa oregelbundna glitter! Det är inte säkert jag gillar dem på mig (då jag inte kom överens med Color Club Fame & Fortune) men på dig är dem jättefina!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-22 19:19:04

Åååh vad vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-22 19:59:27

Brilliant! Ja, Llarowe är fantastiskt bra! Ludurana holo eller multikroma?



Kerstin! Ja!



MNPO! Det är olika för mig om jag gillar eller ej beroende på hur släta jag får dem och hur bra de passar med basfärgen under dem. Den här tror jag blir ännu bättre över ett rött lack.



Annie! Ja, helt klart fint.

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2011-12-23 11:49:04

Holos :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-23 16:35:51

Det här känns typiskt Lynnderella, och jag gillar det inte. Det är förstås inte fult, men sjukt överskattat i mina ögon och så vet jag ju att jag skulle bli tokig om jag hade försökt bära det.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-23 21:38:31

Brilliant! Ett holo är aldrig fel!



Chaosophia! Ja, det här är inte så olikt t.ex Animate från LA Girls eller Prancer från W'n'W om man lägger ett par lager.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela