Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Love Marilyn

Publicerad 2012-08-20 17:38:00 i Naglar i rött,

För en tid sedan skaffade jag Lorelei's Tiara efter att ha sett Sofias magiska bilder av det. När jag köpte det passade jag på att även köpa Annes favorit från kollektionen Eye Candy och det är röda Love Marilyn. Rött glitter och silverglitter i en salig blandning. Faktiskt är den mycket snyggare än jag hade trott så det var absolut inget felköp. 
Jag hade ett rött lack i botten när jag använde det här för jag var inte så sugen på att lägga fler lager, inte för att det krävs så många men glitterborttagning är ju ingen favoritsyssla. Ibland går det lättare att ta bort glitter om man har ett vanligt krämlack eller, som här, skimmer, i botten. Jag kan säga att det blev en liten kamp ändå men det var värt det för att få ha så vackra naglar. 
Den röda färgen passar min hudton och det här är ett lack som framhäver mina naglar på ett bra sätt. De ser längre och mer välformade ut än vad de faktiskt är, vilket ju alltid är roligt. Jag var tveksam till de silvriga glittren och det är anledningen till att lacket inte inköpts tidigare, men det blev snyggare på naglarna än jag förväntat mig. Det såg faktiskt riktigt bra ut. 
Ett lättlackat lager över ett rött lack, Nubars Fiery Red, och naglarna var klara. Det torkar snabbt men kräver några lager överlack för att bli slätt och extra blankt. 
Jag har ett litet klipp på lacket i rörelse, tyvärr inte i sol men det kan kanske vara till hjälp för någon ändå. 
vad tycker ni om Love Marilyn? Är det er Eye Candy favorit?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-20 18:01:41

Det ser magiskt ut! Måste faktiskt skaffa trots det jobbiga med att ta bort glitter!

Svar: Det är ett helt fantastiskt lack, det är det. Lorelei är dock snäppet vassare ändå, om jag måste välja.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 18:03:11

Det var verkligen urtjusigt på dig! Det är fortfarande något med som gör att jag tror att jag inte kommer trivas i det, men nu måste jag skaffa för att testa!

Svar: Du kan ju få en decant av mig istället för att köpa hela flaskan...
Sminkan

Postat av: Solveig
Publicerad 2012-08-20 18:03:45

Det lacket ser underbart ut på dig!
Själv så köpte jag bara some like it haute från den kollektionen. Älskar hur det på naglarna ser ut som regnvåt asfalt. Men det är en mardröm att få bort.

Svar: Ja, glitterlack är inte att leka med när det är dags för borttagning...
Sminkan

Postat av: Dess - Drömteori
Publicerad 2012-08-20 18:14:03

Jag ser inte alls tjusningen i det tyvärr. Det är glitter fast o-glittrigt på något sätt, mättat. Kanske konstrasten mellan glittret och det röda är för stor.

Svar: Det röda glittrar ju också. Men jag förstår vad du menar, jag var också tveksam till den här just för att silverglittren ser så strödda ut i det röda.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-20 18:25:35

Åh, vad kul att du gillar det! Jag tycker Eye Candy var en riktig toppenkollektion. :-)

Svar: Jag har bara två men fick lite mersmak. Kanske blir fler. :D
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-20 18:31:29

Superfint!

Svar: Visst är det vackert!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-20 20:42:37

Det lacket har jag oxh men inte testat än..

Svar: Det borde du prova nu på en gång tycker jag! :D
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-20 20:51:11

Kan se charmen i det men är inget som gör mig särskilt sugen att äga.. fint att se på bild dock :)

Svar: Jag förstår hur du menar. Jag blev överraskad över hur fint det var på, jag har inte heller velat köpa det innan. Men ibland är det ju skönt att inte vilja ha alla lack.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-20 21:58:52

Woop, dags och ta fram lacket då ;)

Svar: Japp, fram med det!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 23:09:59

Haha, tack, men det behövs visst inte... Fick ett snällt mail från en som ville byta det mot något jag hade, men nu såg jag nyss att jag redan hade beställt det. Tur jag har kolll!

Svar: Där ser man. Det är inte dumt med snälla läsare och det är inte dumt att ha koll heller. Så Love Marilyn ligger snart i din Helmer alltså. Ska bli spännande att höra vad du tycker sen.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-21 08:29:27

Ursnyggt och festligt!

Svar: Ja, det är tjusigt.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-21 20:35:48

vackert lack men inte för mig. Snyggt du gjort dina första bilder med text:) Smart drag!

Svar: Texten kom till eftersom jag inte längre kan bygga ett arkiv på blogg.se som fungerar för mig så alla lacken ligger i en bildmapp. Jag är rädd att glömma vad det är för något om jag inte märker upp dem på något sätt. :D
Sminkan

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-08-21 21:22:57

Det här hade jag som nyårsmanikyr. Blingigt och roligt, väldigt passande. Enda lacket jag har från kollektionen, dock, även om jag kastat en del blickar på fler.

Svar: Ja, jag har ju två nu och två till på väg... :D
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-23 21:52:50

Jag tyckte bättre om Lorelei som inte åt topplack på samma sätt och var lättare att ta bort. Tycker dock att det här är väldigt fint med, det lyser i solen.
Har övriga lack i kollektionen med men de är otestade. Hittills är Lorelei favoriten

Svar: Lorelei är min favorit med! Jag beställde två till när jag ändå var inne på TD's sida och plockade lack. Är förväntansfull!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela