Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Lorelei's Tiara

Publicerad 2012-08-05 08:37:47 i Naglar i svart, grått, silver,

Det finns några nagelbloggar som verkligen är farliga för plånboken. One Inch Nails är en av de farligaste. Jag vet inte hur många gånger jag sett något på Sofias naglar och sedan känt det omedelbara behovet att köpa det för att bära det själv. Hennes långa vackra naglar kan få vad som helst att se fantastiskt ut och hennes bilder får mig att salivera. Lorelei's Tiara är ett av lacken hon har på sitt samvete. Jag hade inte sett någon bild av lacket som verkligen kickat igång köpsuget förrän hon visade lacket i det här inlägget. Jag beställde det samma dag och nu bär jag det. 
Jag kan inte skapa den sorts bildmagi som Sofia men jag har försökt fota det i lite olika indirekt ljus på balkongen. Min vita gardin har skärmat av solen för annars är det här lacket rätt svårfotat. Som ni ser är det en ett glitterlack. Basen är tätt silverglitter som ger ett foillikt intryck. I det finns större aquablå glitter som skiftar lite i grönt beroende på ljuset. Det är oerhört täckande, det här är två lager, ett tunt och ett flödigt. Torktiden är snabb. Helt fantastiskt!
Jag har svårt att välja bilder. Hur visar man ett sådant här lack på ett bra sätt? Glittret kanske bäst kommer fram med en liten film? Då kan man få fram det som stillbilderna missar.
Vi avslutar med mer bilder. Jag vill inte ta av det här lacket. Jag vill verkligen inte. Det är så vackert!
Som att bära vintern på sina fingertippar!
Uppdatering: Jag behöver inte fundera öve om jag ska behålla det eller inte. Det klarade inte att duscha. Det har flagat av på två naglar i stora "lösnagelsjok". 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-05 08:44:54

Gnistrande vackert! :)

Svar: Oh ja!!! Helt underbar!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-05 09:24:33

Visst har One Inch Nails underbara naglar och lockande bilder men du är minst lika farlig för andras plånböcker själv! ;) Självklart finns LT här hemma men sällan är hon så vacker som när när ni visar upp henne så fint.

Svar: Jag vägrar fortfarande ta av henne. Hon är så fin! Och jag har så många lack som väntar att jag inte kan motivera att behålla henne mer än en dag...
Sminkan

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-08-05 11:57:18

Vackert! Väldigt, väldigt vackert! :D

Svar: ja, det är det. Oerhört vackert!
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-08-05 12:39:54

Det är som en omvänd kopa av OPIs Gone Gonzo! :)
Mycket vackert! Frostigt :)
Ska nog gräva fram Gone Gonzo nu... ;)

Svar: Jag har inte Gone Gonzo men det är nog det snyggaste av glittren från Muppets.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-05 13:34:51

Det här är verkligen så fint! Men ändå är det nog det jag gillar minst (fast jag gillar det jättemycket) av lacken ur Eye Candy-kollektionen. Och sjukt det där med att det ramlar av naglarna i hela sjok. Fast jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite praktiskt. :-D

Svar: Jag köpte din favorit också, den röda. Hade inga av de här innan. Trodde inte jag behövde dem. :D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-05 20:19:00

Åh ja! Efter att ha sett hennes bilder på denna blev jag också väldigt sugen på den. Men jag måste säga att hon inte är den enda som lägger ut frestande bilder, du är minst lika illa :P

Svar: Det finns många fresterskor. Jag tänker ofta på när vi träffades och din snygga nagelform och Flip Flop Fantasy... Jag måste ha det lacket men det är oos på TD. Fortfarande.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-05 22:27:55

LT är verkligen ett galet snyggt lack:) Var också väldigt förtjust i det när jag bar det själv.

Svar: Det är jättefint!
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-06 10:59:51

Mycket fint, har det hemma men inte testat. Håller med om Sofias blogg, hon är en riktig frestare! Tycker inte du ska förringa dina bilder dock, de är också väldigt bra.

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 16:59:05

Du vet att jag var rätt nöjd med mina bilder på LT va? Nu är jag inte det längre, för dina är bättre. Jävla dig och kära du på en och samma gång! Haha. Galet. Och jag är galet glad att du älskade det! Du får prova igen sen för att se om du lyckas bättre med hållbarheten tycker jag, för på mig satt det här äckligt bra utan att vara för svårt att ta bort.

Svar: Ja, jag ska absolut prova det igen för det är underbart vackert!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-06 16:59:30

Och du, tack för dina fina ord och länkningarna. <3 Du gör mig glad!

Svar: Ingen orsak. Det är ju sant.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela