Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Bassins Bleu II

Publicerad 2012-08-15 07:10:33 i Naglar i blått,

Kommer ni ihåg att jag visade vackra Nubar Mod Aqua för några dagar sedan? Jag kom på när jag hade den att BB Couture Bassins Bleu II är ganska lik i färgen men med skimmer. Innan jag tog av manikyren så plockade jag alltså fram den för att känna efter hur jag tänker på färgen nu några år efter att jag provade den första gången.
Det är ett lager över den befintliga manikyren och jag kände nog att det var snyggaremed den krämiga Mod Aqua än med det här lite mörkare blå med antingen ett grovt silverskimmer eller om det är microglitter. Vilket det än är så syns det inte så mycket på nageln utan på en armslängds avstånd så ser det ut som ett krämlack. Det är ett typiskt BB Couture vad gäller formulan. Jag är inte så förtjust i penseln som är lång och svår att styra med. Jag föll inte för det här lacket den här gången. Vad tycker du?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-15 08:47:50

Det är fint men håller med om att Nubar-lacket var bättre på egen hand.

Svar: ja, utan tvekan!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-15 12:10:39

Håller med pamsan om att nubarlacket var finare själv. Jag är lite ambivalent till det där silvriga. Känner inget ha-begär att handla den flaskan. Kanske tyckte jag det var finare på de gamla bilderna..ja, jag vet inte. :)

Svar: Jag tyckte den var finare förra gången jag provade den men då hade jag ju inte Mod Aqua som nog tillfredsställer min lust efter den färgen.
Sminkan

Postat av: Lovisa
Publicerad 2012-08-15 12:31:50

Jag tycker verkligen att det var jättesnyggt med skimret över!

Svar: Jag har nog utvecklat en allergi mot den här typen av glitter är jag rädd.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-15 12:44:26

Jag gillar skimmer men det blir ju lite trist om det knappt syns!

Svar: Ja, så är det ju.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-15 18:00:14

Jättefint! Tycker färgen ser mjuk, fin och behaglig ut.

Svar: Det är den men jag gillar inte silverskimret i den. Eller microglittret. Jag vet inte, Jag tror inte jag gillar den alls längre.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-15 18:37:52

Jag tycker det är fint! Det är både den mjuka pastellfärgen och det silvriga skimret som jag gillar och framför allt kombinationen av dessa två ihop!

Svar: Du kan få det på lackbloggsfikan. ;D
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-15 18:47:18

Den ser väldigt fin ut, men det är ju trist att inte skimret syntes mer =/

Svar: Ja, det blir lite trist...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-15 19:32:13

Vad roligt :D Tack så mycket! Då ser jag fram emot det ännu mer ;D

Svar: Bra! Jag med!
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-15 21:17:29

Fint men Mod Aqua är finare för sig själv :)

Svar: Absolut är den det.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-16 08:08:50

Jag är väldigt förtjust i denhär typen av diskret glitter!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-16 08:33:56

Jag håller med Sanna! Och dig! :D

Svar: Haha, vad bra!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela