Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Bassins Bleu II

Publicerad 2010-05-14 10:08:12 i Naglar i blågrönt&turkos,


BB Coutures Bassins Bleu II kom med deras kollektion för att stödja återuppbyggandet av Haiti efter katastrofen. Behjärtansvärt alltså, och defnitivt ett skäl att äga det.  


Ett annat skäl att äga det är att det är rätt fint. En lite dammig turkosblå med microglitter i, som ni ser på flaskbilderna. Glittret syns inte så mycket på nageln, alla fall inte i dagens mulna väder. Ytan på lacket blir dock helt slät till skillnad från gårdagens lack, Kelly's Green, som ju fick en knottrig yta.
Bassins Bleu täcker väl. Jag valde att måla över Intake Valve, som jag också visade igår, istället för att göra en helt ny manikyr. Två lager av Bassins Blue ovanpå det andra lacket alltså. Bra torktid också. Behövdes knappt överlack. Full pott vad gäller täckning och torkning alltså. Många av BB Coutures lack har ju utomordentliga kvaliteter och så även detta.

Så här ser det ut hos mig just nu. Inte det ultimata vädret att fota nagellack i. Det är inte ultimat väder för trädgårdsarbete heller. Jag tog dock ett varv runt trädgården och försökte få lite utomhusbilder av naglarna så färgen alla fall kommer så mycket till sin rätt som jag kan åstadkomma. Resultatet ser ni nedan.


En mild och mjuk pastell som känns lugn och fin att titta på. Jag upplever det som ett krämlack trots att jag då och då får syn på skimret i det. Det är trevligt och känns lättburet. Det är inget lack som slår betraktaren i ögonen på något sätt men har ändå lite edge. Ett lagom turkos lack helt enkelt.

Och eftersom ni fick en bild på lillan igår så kommer här en bild på min äldre katt. Hon hängde med mig runt tomten i regnet trots att hon blev blöt om fötterna. Trofast kärlek!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-14 10:28:31

Det här var ganska fint, men utövar noll dragning på mig.



Åh lilla Edisen, hon är allt en fin kisse, och trofast:) Snällt av henne att hålla dig sällskap trots blötan tycker jag...

Postat av: Andie
Publicerad 2010-05-14 11:20:33

Åh nej, nu ångrar jag att jag inte köpte det. :( Det ser otroligt snyggt ut på dig, som godis!



Väldigt söt kisse du har också förresten, min första reaktion när jag såg bilden var att jag önskade att jag kunde burra in näsan i pälsen, hon ser så mjuk ut! :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-14 11:50:53

Väldigt fin! Färgen ser ut att påminna lite om Dirty, Sexy, Money.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-14 13:15:01

Emma! Jag har inte köpt den, jag fick den! Tycker också den är fin men hade nog inte tagit steget till köp. Fast jag köpte ju Kelly's Green så min smak är ju helt klart tveksam. :D



Andie! Den finns väl kvar? Jag fick min som bonusflaska från Kim på Overall Beauty så jag har inte köpt den. Hon skickade den för bara en vecka sedan så hon måste ju ha dem i lager.



Visst har hon mysig päls, min lilla hårboll! Hon är precis så mjuk som hon ser ut. :D



Nailtastic! Ja! Huvudet på spiken! De är i samma stil men Misa DSM är rent krämlack och kanske något mer "dammigt". Svårt att minnas så här när man inte kan jämföra dem sida vid sida. Misa står ju hemma i Helmer och häckar.



Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-14 14:05:10

Lacket är fint, man katten är finast =)

Postat av: adk
Publicerad 2010-05-14 20:43:58

väldigt snyggt…som vanligt…

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-14 21:59:04

Kerstin! Så klart hon är! :D



Adk! Ja, det var en trevlig present från Kim.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela