Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Apple

Publicerad 2012-04-09 18:02:00 i Naglar i grönt,

Zoya Apple har jag visat förr men eftersom jag provade det en snabbis nu igen så kan det väl få komma fram. Ni ser att det är välanvänt, halva flaskan kvar, typ. Det är inte jag, det är mamma. Apple är lite för ljust för min smak, jag älskar Ivanka så mycket mer. Av den har vi varsin flaska. :D
Apple är en ljusgrön glassfleckspäckad skapelse med både silvriga och guldiga toner i skimret. En mulen, snöig dag som dagen jag hade det, ser färgen ljusare och kallare ut än den gör en solig dag. Här är en länk till förra årets bilder som togs vid samma tid på året men med annat ljus. Fast jag undrar om mitt Apple kan ha bleknat? Det ser så mycket grönare ut på förra årets bilder. Det har stått i en låda så det kan inte ha varit utsatt för solsken...
Det här är tre tunna lager och det är inga konstigheter. Jag trivdes inte med det den här gången. Det kändes blekt och tråkigt. Det är en vacker grön på många sätt men det är inte ett av mina favoritlack i den färggruppen. Finishen är underbar, så gnistrande, men det är ändå inte nog. Kanske är det för att jag älskar Ivanka så kopiöst som Apple känns lite mesig?
Årets Apple alltså. Ett år efter förra användandet. Jag gillade det bättre då men som sagt, det var mer färg då också om det sen beror på att färgen bleknat eller på att ljuset är olika lämnar jag åt var och en att bedöma.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-09 18:32:25

Fint, men jag måste hålla med om att det såg finare ut när det var lite mer gult i färgen. Det kanske är så att de gula tonerna bleknar med tiden...

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-09 19:45:56

Jag tyckte det såg ljuvligt ut!



Färgen på ljuset, kelvin, och hur kameran tolkar vitbalansen är i min uppfattning helt klart avgörande i skillnaden på bilderna. Dom är ju tagna under två helt olika förutsättningar. Du kanske tom har bytt kamera sen sist?

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-09 21:21:56

MNPO! Ja, jag har ingen aning...



Kitty! Jag tror mest på att ljuset är det som gör skillnaden. Det är ju inte bara kamerans uppfattning utan även mitt minne av färgen. Jag minns den som intensivt grön men nu ser den mintgrön ut.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-09 21:23:48

Jag tycker det är helt ljuvligt! Vill ha :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-09 21:46:13

Jag gillar Apple, tycker att det är ett riktigt vackert lack...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-10 07:10:15

Helena! Ja, det är ju inte så svårt att hitta den här.



Emma! Det är ju inget fel på det men det får inte mitt hjärta att slå volter, som Ivanka.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-10 07:48:10

Underbart vackert med guldet i det gröna!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-10 11:46:51

Nämen vet du vad? Jag har fortfarande inte testat mitt Apple. skäms Jag är helt hundra på att jag kommer att älska det. Det blir veckans utmaning. :) Tror jag.

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-10 14:18:06

Jag tycker det ser underbart ut nu med! Jag ska definitivt klicka hem det här under våren.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-10 20:26:21

Den ser så härligt vårig ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-10 22:30:22

Kerstin! Ja, det är fint.



Pamsan! Fram med det bums!



Roxcat! Ja, det tycker jag du ska!



Annie! Ja det gör det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela