Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Apple

Publicerad 2011-04-22 11:49:30 i Naglar i grönt,

¨
Zoya Apple är det gröna lacket i Sunshine-kollektionen som kom i år. Underbara lack, alla tätt packade med glittrande guldglassflecks i skimrande färger. Förra året släppte Zoya världens vackraste lack i sin dåvarande sommarkollektion Sparkle. Ivanka heter det lacket. Apple kan väl ses som årets Ivanka men tyvärr är den inte i samma sparkliga klass som originalet. Här kan ni se ett inlägg med Ivanka och här också. Ivanka är alltså både mörkare och glittrigare än Apple.

Apple kräver tre lager för att täcka helt men det är lättmålat och snabbtorkande. Lacket skulle bara swatchas hade jag tänkt men min pappa kom knallandes över gården och frågade om jag ville komma hem till dem och fika, vilket jag ville. Det blev på med skorna och koftan, koppling av katt och så över gården, hem till föräldrarna och mumsa våfflor. Hjälpa duka av och diska och så bärande av katt hem efteråt. Från lacket målats på tills jag gick? En, max två, minuter. Jag målade på sista lagret medan jag pratade med pappa och så svepte jag på ett lager Poshé räknade till 60 och kopplade katten. Det är ett lite bökigt moment där jag titt som tätt sabbat manikyrer när jag ska knäppa spännena. Inget hände dock denna gång och när jag kom hem igen kunde jag fota en helt intakt manikyr.

Lacket är mellangrönt, späckat med guldflecks och med mediumglittrighet för att vara en av Zoyas sparkliga lack. Mindre än Ivanka, mer än Alegra eller Mimi. Min pappa blev väldigt förtjust i färgen och tyckte det var synd att jag tog bort den för den hade enligt honom varit en perfekt påskmanikyr. Nu har han indikerat att mamma ska låna det av mig för att hennes påskmanikyr ska vara grön och glittrig nu när hans enda barn är olydig och envisas med gult. :P


Vad mer kan jag säga? Det är ett vackert lack av foilkaraktär snarare än glitter eller flecks. Mycket för att partiklarna är ganska jämnstora. Solen var inte superframträdande när jag fotade så det är inte "full effekt" på lacket men man ser ändå att det är väldigt blingigt. Inte diskret direkt.

Vi avslutar med en bild som visar hur mycket guld det är i det. Tjusigt, eller hur!

Kommentarer

Postat av: Åsa
Publicerad 2011-04-22 12:50:24

Snyggt! Jag funderade på att beställa det men jag behärskade mig. (Tyvärr)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-04-22 14:00:55

Den är så vacker på dig!! Står helt klart på min wishlist :)

Postat av: Sarah
Publicerad 2011-04-22 14:27:58

Alltså, åh...jag ser fram emot att lägga vantarna på denna kollektion.

Postat av: sarah
Publicerad 2011-04-22 14:30:20

fina naglar :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-04-22 14:58:08

Det här är det vackraste lacket jag sett på länge! Kan inte bärga mig tills jag får hem det i senaste beställningen! Så fint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-22 15:12:36

Åsa! Ja, det var bra gjort att behärska sig tycker jag. Det är alltid svårt.



Annie! Det är ett vackert lack.



Sarah! Ja, det förstår jag. Den är underbar!



Sarah! Tack!



Cactus! Det är väldigtf int, det tycker jag med.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-22 16:52:01

Supervackert! Åh, vad gör du med mig Sminkan? Jag hade ju bara tänkt beställa Summertime-kollektionen men alla lacken i Sunshine är också så otroligt vackra! Kanske ska jag beställa båda kollektionerna ändå...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-04-22 20:54:06

Jag tycker det ser jättevackert ut! Den här är ett måste för mig!

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-04-22 23:09:04

Läckert!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-04-22 23:37:02

Det ser jättefint ut! Och din pappa är rolig, kul att han engagerar sig så i dina lack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-23 07:39:23

Maja! Så klart du ska ha båda kollektionerna!



Nailtastic! Det är himla fint!



Marie-Louise! Den är riktigt snygg!



Emma! Ja, han är ju rolig ibland. Ibland tycker han jag har för många nagellack... Han har bra smak dock. Det han provade själv var ju en av mina gröna favoriter, NY Summer Amaranth, och han är alltid väldigt förtjust i gröna lack som inte lutar åt det gula eller bruna hållet. Gyttjiga och snoriga gröna är inte hans grej.

Postat av: Maja
Publicerad 2011-04-23 08:00:59

härlig färg!:)

Postat av: lovisa
Publicerad 2011-04-23 08:02:45

sjukt snygg färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-04-23 12:22:00

Maja! Ja, utan tvekan är det det.



Lovsa! Ja!!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-04-23 12:38:51

Det är nånting med lacket som jag inte gillar...hmm?!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela