Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Edgy Turquoise

Publicerad 2012-04-02 17:47:11 i Naglar i blågrönt&turkos,

Jag har ju några olika kategorier med lack. Jag har oprovade lack, lack som fotats men inte burits, lack som burits men inte fotats och så lack som fotats och burits en eller flera gånger. Jag håller isär de här olika kategorierna och de är av naturliga skäl lite olika till omfånget. Den minsta kategorin just nu är burna men inte fotade. Det är nog bara kanske 20 lack i den. Det beror på att jag brände av en hel hög av dem i höstas. Då swatchade jag dem bara och samlade ihop ett helt gäng inlägg som jag inte tyckte det var någon brådska med att visa på bloggen. Idag är det inte mycket nytt som hänt på nagellacksfronten. Jag har fortfarande  OPI DS Glamour på naglarna och den stannar tills den chippar eller tills jag tröttnar, vilket som nu inträffar först. Läge alltså att plocka fram ett av dessa inlägg.
Med Zoya Minka som underkläder blev det äntligen fungerande bilder på Edgy Turquoise. Jag har alltså burit det förr men alltid haft VNL och varit irriterad. Här är det ett lager Zoya Minka som underkläder och två lager Edgy Turquoise över. Lacket påminner mycket om SH HD Pixel Pretty men betydligt grönare. Samma lite sidenlika skimmer, samma problem med skirhet om man inte har undisar till dem. Men visst är det vackert! Jag är lite förälskad faktiskt, nyförälskad liksom, för det är en så utsökt nyans av sjöjungfruskimrande aqua.
Med underkläderna minskas antalet lager och då slipper man problem med torktiden. Det är ju bra för då vill man ju använda det oftare. Det är värt att få komma fram och luftas då och då, eller vad säger ni? Lacket är gammalt. Jag minns faktiskt inte när jag köpte det men jag gissar på att jag köpte det 2008. Jag har kanske fem eller sex liknande färger, ett litet gäng av teal-turkos-aqua-blått, alla från Sally Hansens Hard as Nails Xtreme Wear serie. Jag tror jag köpte dem i en whole sale från eBay men jag vet inte längre. De är alla fall fina även om många är i skiraste laget för kinkiga mig.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-02 19:03:19

Vääääldigt tjusigt! :-)

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-02 19:15:44

En färg helt i min smak! Väldigt fint!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-02 20:18:51

80 talet ringde o ville ha tillbaka sin turkosa favo-färg! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-02 21:55:37

En ljuvlig färg, så somrig och poppig. Och så härligt skimmer!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-02 22:22:03

Åh, vilken häftig färg!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-03 06:18:26

Nailtastic! Den är inte dum!



MNPO! Ja, den är härlig!



Kitty! Ja, det är väl därför jag gillar den. :D



Emma! Jag tycker också det.



Helena! Ja, den är läcker.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela