Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sexagon

Publicerad 2011-10-13 18:53:33 i Naglar - holografiska lack,

Sexagon är det ljusa, silvriga lacket i Kaleidoscope kollektionen. Helt fantastikt fin effekt med regnbågar som får en vindögd av lycka! Det är mer än magiskt, det är fabutastiskt!
De kalla bilderna är tagna med blixt, de varmare, mer gultonade är tagna i solskenet på balkongen. Effekten är som sagt enastående. Det syns regnbågar om det finns ljus, inget snack om saken. Det är dock ett skirt lack som här har tydlig VNL trots tre generösa lager. Det stör mig inte, det är så gnistrigt att jag inte tänker på min VNL alls. Det ser bara lätt och luftigt ut, liksom.
Ovan en bild tagen med blixt.
Solskensbild, precis som bilderna nedan.
Visst är det fantastiskt! I två dagar njöt jag av det här glittriga och gnistrande, frostlika och fabulösa lacket och dess regnbågar. Det var helt oskadat och kunde varit min manikyr många fler dagar men jag lade på ett par lager av Octa-gone Wild från samma kollektion eftersom jag ville ha tjockare lager med lack för att skydda naglarna när jag skulle städa på svenskinstitutionen. Massa kartonger att packa, böcker att sortera och pärmar att tömma. Kaleidoscopelacken är alla skira och tunna i konsistensen så tre lager känns väldigt tunt när man bär det på nageln även om man, som jag har både baslack och överlack. Baslacket här är OPI NNS och Seche Vite är mitt topplack, som vanligt.
Jag vet, det är galna mängder bilder, men hololack förtjänar det. Speciellt hololack som man idag inte ens kan köpa om man inte vill spendera  halva lönen på eBay. Tyvärr. Men, något positivt att tänka på är att China Glaze i vår kommer släppa en kollektion som heter Prismatics och de verkar vara en kollektion med färger som påminner om gamla Kaleidoscope. Det ska bli spännande att se om de lyckats göra dem holografiska också, och i vilken grad. Förra årets Tronica var ju en sorts nedtonad version av OMG! så det är väl en nedtonad Kaleidoscope vi har att se fram emot. Apropå holografiska kollektioner så fick jag hem Hits holografiska kollektion idag. Jättefina lack. Men dem får ni se en annan gång.


Länk till ett annat inlägg i bloggen med just Sexagon, om ni vill se fler bilder.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-10-13 20:27:45

Sjukt fint! Är detta en liten tjuvstart av holofredag? ;)

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-13 20:51:42

Oh så fint! Jag önskar att dessa var liiiite lättare (och billigare) att få tag på...

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-13 21:07:06

Halleluja, det ser banne mig fantastiskt ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-13 21:08:44

Kerstin! Ja, men det finns inlägg som ligger i pipeline för fredagen med! :D



Annie! Ja, visst är det synd att de är d/c...



Emma! Det är fantastiskt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-13 22:07:11

Fantastiskt lack! Det är knappt så att man ser att det är silver pga den enormt fina regnbågen mitt i alltihop!

Och ja, vem fasen märker av en VNL mitt i allt det där fina? Tur att det finns saker som distraherar så pass bra. :)

Postat av: Chaosbutterfly
Publicerad 2011-10-13 22:12:32

Gorgeous!!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-13 22:30:05

Mycket vackert!

Och Hits hololack har jag tittat lite på och blivit galet sugen på! De ska bli roliga att se :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2011-10-14 00:50:09

Okej, först av allt: HUR fick du köpt Hits-lacken? :o



Och du, Prismatics ser ju mer ut som multifärgat glitter. Om man kollar både bilder och info. Synd.

Postat av: Liza
Publicerad 2011-10-14 01:10:46

mm ja likt lite alla dessa silvriga lack men visst är det fint!! ( fintsom s*tan)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-14 05:48:32

Chaosophia! Det är onekligen distraherande... Jag har tittat på naglarna i princip konstant sen jag lackade dem med detta.



Chaosbutterfly! It is!



Cactus! Ja, de är otroligt fina! En rolig kollektion med bra färger!



Andrea! Hits holografiska lack säljs via en webshop sen de släpptes på marknaden. Jag och Emma har beställt från dem för ett par veckor sedan och nu kom lacken! Alla fall de flesta, yra har jag restade men de kommer väl snart.



Typiskt att Prismatics inte blir en ny Kaleidoscope... Jag trodde verkligen det. Multifärgat glitter behöver jag verkligen inte.



Liza! Av silvriga holografiska lack är det här lite i en klass för sig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela