Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Essie Da Bush

Publicerad 2011-06-27 13:30:00 i Naglar i grönt,


Lite mer aktuellt även om det är ett arkivinlägg det också är det här inlägget. Essie Da Bush är snarlik OPI Stranger Tides men lite kallare i tonen. Det gör att den blir aningens grönare på mig, ST blev mer beige och gyttjig. Da Bush tippar snarare över mot grått. Den blir snyggare alltså, men det är inte den finaste färg jag burit direkt...

Två lager täcker och lacket torkar snabbt. Inga klagomål alltså. Blir nog inte en favorit men jag ogillar det inte heller. Formulan är bra och den är inte jättemissklädsam som Stranger Tides men som sagt, jag har haft snyggare lack på mina fingrar. Kanske kommer ni få se lite nyheter också vad det lider för jag har alla fall investerat i en ny kamera, men det dröjer ett tag nu innan jag kan börja experimentera. Just nu laddas batteriet och jag har inte läst manualen än. Nytt märke så det blir att lära om en del... Håll tummarna för att det är en kalaskamera. Jag köpte den enbart för att den var bekväm att hålla i egentligen, men förhoppningsvis kommer vi trivas med varandra även bildmässigt.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-06-27 14:11:35

Yay för ny kamera! Vilken blev det? :D



Lacket är fint, men jag föredrar nog Stranger Tides. Mest för att det är OPI och inte Essie.

Postat av: Thea
Publicerad 2011-06-27 16:33:49

Så søt farge! Kanskje du vil skjekke bloggen min også? Jeg er ikke så veldig flink, men jeg blir stadig bedre! x)



Masse klemmer fra Thea <3 http://hverdagsnegler.blogspot.com

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-06-27 17:43:41

Går i valet och kvalet med det här lacket... det är ju fint men passar det mig, hmmm

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-06-27 21:27:31

Nej tyvärr inte min färg.

Postat av: nailspotting
Publicerad 2011-06-27 22:28:02

Jag gillar ju det här men så är jag ju ganska mesig i smaken :P



Ny kamera, vad roligt! Ser framemot mer fina bilder :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-27 22:46:33

Chaosophia! En Sony. Blir nog bra med den så fort vi lärt känna varandra lite. :D



Thea! Jag ska absolut göra ett besök.



Cactus! Det kostar ju inte så mycket hos en e-tailer. Slå till!



Marie-Louise! Nej, det är en knepig nyans. Inte snygg på mig men snygg i sig. :D



Nailspotting! Jag gilllar verkligen färgen men den är inte så klädsam mot mina fingrar. Tyvärr. Fast sånt har inte stoppat mig förr så varför börja bekymra sig nu?

Postat av: Marika, Totoro & Dollie
Publicerad 2011-06-28 10:36:05

Åh det där måste jag ha! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-06-28 12:58:27

Marika! Ja, det är en speciell och spännande färg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela