Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Not Like the Movies

Publicerad 2011-02-14 20:41:00 i Naglar - duokromatiska,



Ni vill väl ha mer nagellack idag? Säg ja! Dags att visa Not Like in the Movies från Katy Perry-kollektionen. Duokromatiskt med skiftningar i tenn/grönt/aqua/lila och rosa och så flecks i silver och skimmer i guld på det. Polykromt alltså, om vi ska vara petiga. :D

Rätt skirt, krävde fyra lager när jag lackade med det och inte en drömformula att jobba med. Färgen är dock så pass spännande att det kan vara värt det. Närmast i min samling är nog Zoya Ki som jag skulle behöva ta lite nya bilder på. Här är en länk till de bilder jag har. Den stora skillnaden mellan dem är inte färgen utan att NLITM har grövre skimmer och dessutom strösslats med glassfleck i silver. Jag, som älskat Ki i många år, har inget emot att få en lillasyster till henne i samlingen. Det här är definitivt ett av de coolaste duokroma lacken jag sett på länge. Distinkta färgskiftningar som ser rena och klara ut dessutom. Sen har jag svårt att fånga den rosa och lila tonen och får bara den gröna att framträda tydligt på bild. Nå, ett litet spam får ni med de bilder jag tog. De suddiga som togs inne i köket med dåligt ljus visar mest av den rosa tonen. Den är väldigt dominerande inomhus medan det gröna är framträdande i dagsljus. Den grå basfärgen ser jag i princip aldrig...


Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-02-14 21:09:15

Oj vad coolt, älskar duokroma lack men har absolut för få.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-02-14 21:09:58

Oh och jag glömde, har du provat lack från Jesse's girl? Har just beställt hem ett gäng och är superspänd på att se vad dom har för kvalitet och formula!

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-02-14 21:42:49

Ohh, snyggt!

Jag köpte snabbt hem det här men blev lite tveksam när jag såg några ljumma recensioner.

Nu ångrar jag mig inte, fantastiska bilder :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-02-15 00:08:26

Jag behöver faktiskt det där!

På fredag ska jag beställa nagellack. ÄNTLIGEN! Januariekonomin är skit! Alla årsräkningar och kvartalsräkningar kom på en gång! Usch! Men på fredag tänker jag unna mig nagellack! Så det så:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 07:17:23

Honi! Ja, de kan vara väldigt häftiga.

Och nej, aldrig provat Jesse's Girl. Låter spännande!



PolishPig! Ja, den är rätt fin om än inte så att jag faller i trans. Den har ju en hel del på gång alla fall.



Sanna! Jag förstår dig. Det är tufft när pengarna inte vill räcka till allt man måste betala. Jag har köpt lack som att jag vore miljönär senaste tiden. Måste nog hejda mig lite nu om jag ska få nya möbler och grejer till lägenheten.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-02-15 09:25:58

Fint, men jag föredrar nog Zoya-lacket.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-02-15 10:35:42

Sååååå fint det är. Det här köpte jag också i fredags förresten. Jag som tänkt bojkotta dessa lacken för att jag ganska mycket ogillar Katy Perry. Haha

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-02-15 11:39:57

Kerstin! Det gör jag med!



Pamsan! Jag bryr mig inte så mycket om vem de samarbetar med om jag gillar färgerna. Den här kollektionen var perfekt att köpa minisarna av.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-02-15 21:53:29

Riktigt snyggt och coolt, synd att den är så skirt. Sparar den tills jag känner mig tålmodig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela