Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Winter Wonderland

Publicerad 2011-12-12 17:33:59 i Naglar i vitt, nude, beige,

Japp, det är dags för ännu ett lack att känna julstämning till. Det här är Orly Winter Wonderland från förra årets julkollektion. Jag köpte tre av de lacken och gillade ett. Nej, det är inte det här lacket som jag föll för utan det gröna Meet me under the Misteltoe. Det här kanske kan vara fint i någon sorts layeringkombination och fungera som en vit version av China Glaze White Cap? Ingen aning... Jag vet att det är för skirt för min smak på egen hand. Det är en halvtrist formula också då flakesen eller flecksen eller vad fan det nu är mest bara glider omkring som, ja, plasbitar i slime. Det krävs flera kraftiga lager för att få det så här med realtivt seg torktid som ett brev på posten. Det som är bra är att det faktiskt ser ut som snölingor som fastnat på naglarna. Lite gultonade snöflingor i och för sig, men ändå. ;D
Tre lager ensamt.

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-12 20:20:48

Det ser så snyggt och vintrigt ut, men jag har aldrig orkat använda detta självt...

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-12-12 21:09:53

"flakesen eller flecksen eller vad fan det nu är" haahaha! :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-12 21:23:40

Haha vad rolig du är^^

Gultonade snöflingor har jag aldrig sett, men gul snö har jag sett och det beror på att någon har kissat på den. Kanske en hund!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-12 21:27:42

Annie! Jag förstår dig. Kände mig tapper...



Evelina! Ja, glitterflingorna då. ;D



Sanna! Jag är tydligen mest underhållande när jag är lite arg. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-12 23:04:52

Det ser lite ut som gnistrande plastbitar i slime. Inte vidare snyggt faktiskt..

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-13 05:48:13

Åh Sanna! Precis så där skulle jag också skriva:) Det här inlägget får oss visst att dra såna paralleller...

Postat av: Emma
Publicerad 2011-12-13 07:11:45

Vad fint och vintrigt. Påminner mig om snö :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-13 07:19:06

Chaosophia! Det är ett förskräckligt lack.



Emma! Kissig snö? Okej, jag kan se det.



Emma! Tur för Orly att några ser det de ville.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-12-13 09:57:22

Nej, det här faller mig inte alls i smaken. Det är ett sånt där lack som lockar i flaskan, men inte funkar på naglarna.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-13 18:57:28

Nailtastic! Helt sant.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela