Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

i.myss Emerald Pearl

Publicerad 2011-12-26 11:30:41 i Naglar - duokromatiska,

Ni ver ju redan att jag älskar duokroma lack och gärna gröna duokroma dessutom. Jag hade med två på min topp 20 2011-lista och jag kan säga att hade det här lacket provas innan jag gjorde den listan hade det här varit med också. Det här är ett av de vackraste lack jag sett på länge och jag ser ändå enormt många vackra lack i princip dagligen. Säg inte annat än att det här är spektakulärt vackert!
De första tre klickbara bilderna i raden här ovan är tagna i samma fönster, samma tid, med samma inställningar på kameran, bara små skiftningar i vinkeln som ger färgförändringar från aquablått till guld. Den sista bilden är tagen i solen på altanen. Nedan ser ni tre klickbara, en tagen i fönstret, två tagna ute med olika vinkel mot ljuset men inte i direkt sol. Lacket ändrar hela tiden karaktär. Det är ungefär samma färger som i Peridot, champagnetonat guld, guldgrönt, aqua, blått och lite rökigt lila. Om ni klickar upp bilden med flaskan högra upp i inlägget kan ni se färgerna tydligare. Nu har jag haft lacket sedan igår och jag har hunnit se även rent guld, nästan koppar, smaragdgrönt i en djup nyans samt indigoblått. Allt beroende på ljuset, förstås.
Jag är djupt förälskad i den här lilla koreanska skönheten. Flaskan är liten och dessutom i tjockt glas och jag kan inte hitta antalet mililiter vare sig på asken eller flaskan. Även korken är dock fylld med lack och man kan trycka på den som på en tub och så kommer det ut mer lack på penseln. Jag var dock tvungen att gardera mig så jag har beställt två backuplack av den här. Det är superskirt, man behöver alla fall fyra lager för den täckning ni ser här. Det är dock en väldigt tunn formula så det känns inte tjockt på nageln. Som alla lack av den här finishtypen (foil? semi-foil?)så går torkandet relativt snabbt. Jag hade på ett lager Seche Vite över mina fyra lager lack och det var torrt på en kvart alla fall, så torrt att jag kunde diska och hålla på med hushållsarbete.De hack som man kan ana när jag fotade gick tillbaka när lacket torkat helt så nu syns de inte. De berodde på att jag fastnat med naglarna under tangenterna när jag skrev på laptopen, ett vanligt problem för mig och anledningen till att det saknas rätt många tangenter också. Jag sprätter liksom bort dem. Är jag ensam med det problemet?
Visst är det härligt med de många nyanserna som kommer fram. Ovan ser det nästan helt blått ut men i nästa sekund är det bronsigt eller grönt. Jag är inte helt säker på att det är en äkta duokrom då man inte alltid ser två färger samtidigt, ibland blir det som ovan, enfärgat, i aquablått t.ex, eller brons eller grönt. I skugga ser man dock oftast två färger samtidigt.
I skugga men dagsljus:
Lacket är så mångsidigt att det bir tusen bilder. jag gör dem till massor av klickbara för jag kan inte välja...



Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-12-26 12:05:54

Helt galet snyggt! Jag har väl alla duokroma blå-grön-guldiga lack jag behöver men det här hamnar allt på önskelistan iaf! Om inte annat för att jag bara måste ha ett lack som bor i en tub i korken :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-26 13:35:56

Oj vilken skum flaska. Fint lack, men inte som Perceval eller EACM tycker jag...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-26 13:44:22

Cactus! Jag tror inte du skulle gilla det så köp det inte. Det är inte jättetydligt duokromt och du vill ju helst ha multikroma lack har du ju sagt. Onödigt att skaffa något du sen inte gillar.



Emma! Peridot menar du väl? Nej, det är ju en helt annan finish på det här men det är samma färgskala som Peridot. Inte lika tydliga skiftningar men å andra sidan får man en jäkligt glittrig finish!

Postat av: Insouciant
Publicerad 2011-12-26 13:56:51

Helt fantastisk! Har det samme roseduften som Missha HGR01, eller er dette et koreansk merke med mer normal neglelakkduft?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-26 14:04:27

Insouciant! Inget roendoftande alls, helt normalt nagellack. Tack och lov!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-12-26 14:25:03

Ja klart att jag gör. Fast Perceval är finare den med:)

Postat av: Lina
Publicerad 2011-12-26 14:55:43

Åhh den ser riktigt fin ut! Har du köpte den på ebay? Känner akut habegär men hittar den inte.

Postat av: Evelina
Publicerad 2011-12-26 15:03:03

Intressant! Roligt med ett lack med så många nyanser :)

Postat av: Vikab
Publicerad 2011-12-26 15:33:32

Awesome! Gröna skimmer har ju alltid en särskild plats i mitt hjärta...

Postat av: Annie
Publicerad 2011-12-26 17:58:24

Riktigt snygg färg! Men vilken skum flaska... Är det samma lack i både flaskan och korken?

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2011-12-26 19:48:02

Fint lack! Jag har dock dåligt tålamod med skira lack, 4 lager är för mycket för mig :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-12-26 21:15:22

åh vad vackert!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-26 22:00:00

Lina! Ja, men jag fick vänta ett tag på att den kom i lager när jag först ville köpa den. Men igår när jag köpte backuperna fanns den. :D



Evelina Ja, de är magi!



Vikab! Ja, i mitt med!



Annie! Ja, samma lack. Det är väldigt opraktiskt och fånigt, men en kul grej kanske.



MNPO! Ja, jag tror det huvudsakligen kommer bli layering. Fast jag vet inte, det är ju vackert så här...



Sanna! Ja, enastående!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-12-27 08:31:29

Meeeeeeeeeeeen! Fan då, jag lockades av det samma dag du beställde det misstänker jag, men bestämde mig för att jag inte behövde det. Gissa om jag ångrar mig nu? Ännu vackrare på dina bilder!



Och vad är det jag läser? Flera backuper? ;D För övrigt kom mitt paket med mina TT för fem minuter sedan. ;D

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-12-27 09:03:12

Chaosophia! Ja visste att du skulle gilla det! Jag köpte en med tanke på dig faktiskt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela