Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Space Cadet

Publicerad 2011-08-04 11:46:00 i Naglar - duokromatiska,


När jag frågade er läsare om ifall ni ville ha en duokrom temavecka skrev LackJunkie om sin favoritkollektion, Orly Fx. Jag minns själv hur tagen jag var av den förra hösten, hur ivrigt jag väntade och hur lycklig jag var när de kom. Jag minns hänförelsen över de gnistrande färgerna och hur totalt överväldigad jag var över Space Cadet. Fortfarande är det en kollektion jag betraktar som spektakulär och fantastisk även om jag insett att många av färgerna har minst en, ibland flera, dupes i min samling. Space Cadet är dock rätt unik hos mig även om den har sina tvillingar bland lack ute i världen. Den påminner mest om en av mina stora kärlekar, Emerald Amethyst från Sally Hansen, men är en foil istället för ett skimmerlack. Unik i min samling alltså.

Färgen skiftar väldigt distinkt mellan en rosalila, lite dammig ton, och en gyllene grön. Det är både duokromt och glittrigt i och med foilfinishen så det är en hel del på gång samtidigt i lacket. Jag tycker fortfarande det är väldigt snyggt.


Om ni klickar upp de små bilderna får ni en ganska god bild av färgväxlingen. Ni kan också titta på mitt gamla inlägg från förra året. Då var jag ännu helt fångad av hypen så helt klart ändras en uppfattning över tid. Det här lacket är fortfarande ett tjusigt lack, absolut, och jag vill inte vara av med det på inga vis, men det vackraste jag sett... Nä, kanske inte. :D

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-04 12:34:28

Åhh... Jag kommer ihåg att jag blev besviken över detta lack. Normalt sett låter jag mig inte påverkas så mycket av hypar hit och dit, men den här gången hade jag byggt upp förväntningarna massor. Tyckte mest att det var blaha på mig. Fast det är ändå fint förstås. Fast mest på bilder, och inte på mig!

Postat av: Katrin
Publicerad 2011-08-04 13:23:30

Har också hela samlingen av Orly Fx, men det var nog bara två måander sedan den blev min. Men jag tycket att de överträffade min förväntningar faktiskt, kanske för att jag missade hela hypen då jag alldeles nyss hade fått barn och inte alls hade ngt lackintresse. Det är nog den kollektion som jag är gladast över att äga so far :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 14:14:29

Chaosophia! Ja, det är ju rätt blekt precis som Emerald Amethyst men jag gillar ju det. Sen är det alltid farligt med hype...



Katrin! Ja, det är en jättefin kollektion, det är det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 14:14:29

Chaosophia! Ja, det är ju rätt blekt precis som Emerald Amethyst men jag gillar ju det. Sen är det alltid farligt med hype...



Katrin! Ja, det är en jättefin kollektion, det är det.

Postat av: LackJunkie
Publicerad 2011-08-04 15:24:34

Oh vad glad jag blir över att se den här godingen igen! För mig är den en favvo!



Själv blev jag häromdagen en lycklig ägare av en nästan-dupe till det här lacket då en kollega varit Wallmart i USA och kom hem med en liten present till lilla mig. Fick ett lack från ett märke som heter Hard Candy (aldrig hört talas om innan), lacket heter Beetle. Skulle gärna visa upp det men än så länge saknar jag blogg. Men lyckades google en länk. http://beauty.lovelyish.com/735188742/hard-candys-beetle-nail-polish-swatches/

Postat av: daniela forsberg
Publicerad 2011-08-04 15:52:41

vilket grymt lack!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-04 17:07:59

Jag skaffade också hela Cosmic FX mitt i hypen men tyckte att det här var ett av de tristare lacken faktiskt, de andra är bra mycket roligare. SC har en sån skum blandning av färger, jag tänker på hur vattnet man tvättar penseln i när man målar med vattenfärg blir, bara en sörja av allting.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-08-04 18:51:16

En fullkomligt underbar temavecka! Doukroma lack är ju verkligen nått speciellt

Postat av: Ann
Publicerad 2011-08-04 19:24:40

Wow, läckert! Är svag för allt som går åt lila

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-04 20:04:02

NagelJunkie! Det lacket känner jag till! Tänker du skaffa blogg? Vore kul tycker jag!



Daniela! Ja, den är fin!



Cactus! Hahaha, ja, det är den här, Wildlife och Emerald Amethyst... :D



Kajalen! Jag är så smart! Älskar själv duos men nu håller jag faktiskt på att ledsna lite...



Ann! Ja, det är ju inte jag, men jag gillar allt som går åt grönt. På naglarna. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela