Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Not Like the Movies

Publicerad 2011-08-06 18:44:00 i Naglar - duokromatiska,


OPI är inte det första jag tänker på när man talar om duokroma lack men de har gjort några riktigt fina. Glacier Bay Blues, Man of la Mancha, The Show Must Go On och det här är i min ägo. Jag tror Moving Out och La Boheme är duos också, men dem har inte jag. Säkert kan det finnas fler, kanske även i mina lådor, men jag har bara plockat ut de lack jag tänker direkt på och då är det dessa fyra från OPI.


Not Like the Movies är lite likt Zoya Adina, rosalilagrå och grön. Skillnaden än att NLTM även har silverfärg och silverglitter i lacket och är skirt och trist att måla med. Adina är tusen gånger bättre och vill man ha silverglitter kan man ju alltid lägga till det i efterhand. Silvret däremot... Nej, det är ju unikt för NLTM. Jag är inte helt såld på det här lacket. Jag köpte minisetet med Katy Perry och visst, den här är ju snygg, absolut, men jag har använt det två gånger och en tredjedel av minflaskan är redan slut. Det krävs minst fyra lager för täckning, här ser ni fem, och det är inte en lysande formula då den är lite kärv och vill få penseldragsmärken. Vore det en bättre formula skulla jag älska den mer, helt klart. Återigen vill jag dock poängtera att färgen är vacker. Mycket vacker till och med. Tydligt duokrom. Men Adina är bättre som lack betraktat och har mer färg om man gillar det. Jag undrar om man skulle få en  bra NLTM dupe om man hade Trixie som bas och lade ett lager Adina ovanpå? Nu är jag dock lite leds på duokroma lack och swatchande så det kommer inte undersökas närmare just nu. Jag ska avsluta den här veckan och avstå duokromer ett tag tror jag. Tydligen tyckte jag första gången jag använde lacket att det hade drag av Ki men det tycker jag inte nu. Den här är så mycket ljusare. Vilken färg som dominerar, den lila, den grå eller den gröna, är väldigt beroende av ljuset också och nu har jag burit det i ett dygn och har mett sett grått och lila till skillnad från förra gången då grönt var dominant, bara så ni vet om ni inte tycker er NLTM liknar bilder ni sett. Den kan, som alla duos, vara väldigt olika under olika omständigheter. 



Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-07 00:05:46

Tycker den är så fin den här, även fast den är lite åt det mesiga hållet när det kommer till duo-effekt. Jag ser den som ett silverlack med grädde på moset, och då e den underbar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 10:11:48

Cactus! Men så mycket silver är det väl inte? Mitt är antingen grålila eller grågrönt med en aningens silverflash.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-08-07 11:02:40

hehe, det är nog bara känslan jag får, när de kalla och de varma tonerna blandar sig på mitten, att det är silver med flaskar i de andra färgerna. Men det beror nog jättemycket på ljuset, det ändrar ju sig hela tiden. ...Upptäckte att det sitter swatchat på ett hjul med ljust mintgrönt så jag kan inte ha tänkt på det som silver när det kom iaf :p Men snyggt i vilket fall :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 12:32:36

Jättefint! Min flaska är stående än så länge.. har ingen aning om varför egentligen. :/

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 12:34:22

Tack för påminnelsen om La Boheme också! Jag ska leta fram det och visa upp det igen, om jag lyckas hitta dugligt ljus. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 12:36:20

Cactus! Ja, det är ju en tydlig silverflash så egentlien är det kanske inte så ologiskt.



Chaosophia! Ja!! Visa La Boheme! Jag ska visa Man of la Mancha! Lackar med det just nu.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-08-07 15:08:10

Nu är det uppe! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-08-07 15:38:59

Chaosophia! Jag såg det! Såååå vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela